No to sa v praxi tento rok práve nedeje. L9 bez zmeny, L4 a L1 neobslúžia pár zastávok v centre a L1 sa trochu potočí, ale k centru ťa dostane. L3 síce "rozstrihnutá" ale neobslúži asi 800 metrov trasy. Pre dispečerov to bude nočná mora, ale základná obsluha centra ostane bez väčších problémov (Kapitulská, Centrum).
Spomínam si na rok, kedy Starý most nestál, SNP a Apollo smer Petržalka obsadil maratón a vďaka skvelej koordinácii začala oprava na Prístavnom zrovna v ten víkend, tiež smer Petržalka (za to ale organizátori maratónu nemohli).
Keď sa na to človek pozrie bez krvavých očí, obchádzky sú občas popísané dosť komplikovane ale v princípe vždy daný spoj neobslúži pár zastávok a zastane niekde v blízkosti. Toto je najdiétnejšia verzia obmedzení, čo som videl. A je nedeľa doobeda, nie utorňajšia ranná špička...
Bolo by možné opraviť nasledujúcu chybu na imhd? Keď dám v komentároch vyhľadať nejaké slovo alebo slovné spojenie tak mi síce nájde výsledky ale len prvú stranu, pri prepnutí na druhú a ďalšiu stranu vyhodí oznam, že neboli nájdené žiadne príspevky vyhovujúce kritériám. Kedysi to fungovalo normálne, teraz to treba hľadať len podľa dátumového intervalu.
Ale veď to bol iba popis, čo je potrebné urobiť a zadefinovať. Oni tam nikde nepísali, že to aj urobia
Keď som pred prvým volebným obdobím Najvyššieho architekta vravel, že jeho plán je ako stavaný pre pánov Samo a Sato, tak ma jeho fanúšikovia išli ukameňovať. Máme tu druhé volebné obdobie a... ani tie výťahy na Apollo nedokázal opraviť. Možno by to okrem nočného primátora chcelo prijať ešte primátora pre výťahy (alebo primátora pre most Apollo).
Po dokončení trate na koniec Petržalky tam budú jazdiť aj jednosmerné električky. Takže prejazd (spojka) na Štúrovej (možno lepšie až za rohom na Jesenského, v opačnom smere nič nejazdí, dalo by sa tam aj odstaviť) je síce dobrý nápad, ale len pre plánovanú výluku, keď by sa obojsmerné vozy vypravili prednostne do Petržalky. V takomto prípade, ako je maratón, by to samozrejme pomohlo. Ale otočiť sa na triangli, najmä cez víkend, by za asistencie dispečera nemal byť vôbec žiadny problém. A maratónci by bežali len po jednej polovici ulice.
"Ročne zažije MHD viac ako sto výluk, ktoré viac či menej komplikujú cestovanie. Každá takáto komplikácia môže cestujúceho odradiť od ďalšieho využitia MHD, najmä ak z dôvodu zmeny v MHD nestihne svoj plánovaný program či nadväzný spoj."
"Dlhodobo je príliš veľa výluk spôsobených bezbrehým povoľovaním akcií na električkových tratiach, hoci magistrát si musí byť vedomý, že električky sú nosným dopravným systémom a ich výluky možno prirovnať k (nepredstaviteľným) výlukám metra v iných metropolách. Bratislava má pritom dostatok priestorov, kde by bolo možné podujatia usporiadať aj bez obmedzenia MHD."
"Bratislava potrebuje zadefinovať lepšie pravidlá pri povoľovaní výluk, a to: (...) povoľovať podujatia výlučne mimo električkových tratí, resp. s umožnením obmedzeného prejazdu električiek a v prípade podujatí na trasách trolejbusov a autobusov minimalizovať dopad na linky MHD"
Ďakujem všetkým za plodnú diskusiu, ja by som sa však vrátil k pôvodnej otázke.
Mohol by admin zdôvodniť, prečo pod článkom o maratónskych výlukách nie je otvorená diskusia ? Vopred veľmi ďakujem za jeho ústretovosť.
Miesto krkolomných úvah o triangloch a kaliforňanoch...
Je reálne na bratislavských maratónoch taká účasť podobne výkonných ľudí, že pre trasu behu je potrebné uzavrieť štyri prúdy komunikácie? Nestačilo by eliny pozdržať 5-10 minút, kým prebehne hlavná grupa, a zvyšných nechať bežať v jednom pruhu popri zachovanej električkovej doprave?
Ak ubehla dostatocne dlha doba od rekonstrukcie Sturovej z EU fondov, vazne by mali zvazit vybudovat aspon jeden prepoj z kolaje centrum na kolaj Petrzalka aby mohli obsluzit Safko a ist spat po druhej kolaji. Ocividne je to nutne. Alebo tam aspon mohli dat docasneho kalifornana (aj ked na 5 hodin to je asi malo).
P. S. V KE sa nedávno oddelil polmaratón od maratónu, vďaka čomu síce máme 2 väčšie obmedzenia dopravy v meste ročne (namiesto jedného), ale ich časové trvanie v rámci dňa i rozsah obmedzení pre obe akcie sa vďaka tomu o trošku zmenšil (pri polmaratóne je to citeľnejšie).
Otázka je, či by bola aj po ďalšej hodine, dvoch, troch, štyroch, piatich,... Ak by bola slušná, nevidím dôvod ju rušiť - po niekoľkých praktických skúsenostiach sa však dá už vopred predpokladať odpoveď.
Nesud ma podla nejakeho komentara na tomto portali, ti co ma poznaju vedia, ze ked sa nieco riesi a deje, som za tym ja, lebo som posledny co necha veci tak. Ja hovorim len o tejto diskusii, ze tieto vselijake sotodohady a sotonapady su zbytocne vynalozena energia, ktora sa da vyuzit zmysluplnejsie.
Ale v budúcnosti by sa s tým malo počítať, lebo jednokoľajne sa Petržalka až dozadu obslúžiť nedá. A NAD bude tiež komplikovaná, keďže nie všade idú cesty pozdĺž električky.
jurajz
Spomínam si na rok, kedy Starý most nestál, SNP a Apollo smer Petržalka obsadil maratón a vďaka skvelej koordinácii začala oprava na Prístavnom zrovna v ten víkend, tiež smer Petržalka (za to ale organizátori maratónu nemohli).
Keď sa na to človek pozrie bez krvavých očí, obchádzky sú občas popísané dosť komplikovane ale v princípe vždy daný spoj neobslúži pár zastávok a zastane niekde v blízkosti. Toto je najdiétnejšia verzia obmedzení, čo som videl. A je nedeľa doobeda, nie utorňajšia ranná špička...