Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #245655:
Inak toto je dobrá haluz. Vlastne Dolné Rakúsko uzavrelo s BSK netto zmluvu 😅 Však ak to bude fungovať, tak dobre. Účel zákona je chrániť verejné financie a toto je v prospech verejných financií.
Reply on: Ike #245653:
Je to vo forme finančného prispevku: https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2022/08/03-zmluva-bus-ba-hainburg-bsk-noe-akk-fin.docx

A opakujem, nebavíme sa o Stupave. Tam je dosť silný dopyt + vzdialenosť na vlastnú linku. Ale Marianka už doslova zrástla s Bratislavou.
Reply on: Miro #245650:
Môže objednávateľ kombinovať. Niečo v zmysle ods. 2, niečo v zmysle ods 4.
Reply on: 810zssk #245649:
Ten prípad 1 môže byť problém. Čo by faktúrovala jedna obec druhej? Dopravné služby? To by musela mať obec živnosť a povolenie prevádzkovateľa cestnej dopravy. Inak by to bolo neoprávnené podnikanie.

Ty si tiež odomňa nemôže vypýtať peniaze za to, že mi kúpiš nanuk (teda môžeš, ale nie pravidelne a od iných ľudí).

Môže si Stupava objednať, ale zase kvôli tomu, že mesto a DPB má vzťah podľa Čl. 5 ods. 2, nemôže DPB prevádzkovať dopravu mimo mesta.

Najčistejšie riešenie by bolo vyňať 37 z objednávky mesta a urobiť trojstrannú zmluvu BA, Stupava a DPB a v zmluve vyriešiť financovanie. To by nebolo v rozpore ani s nariadením, ani s našim právnym poriadkom.
Reply on: 810zssk #245649:
Tieto úvahy o 215 vs. 37 sú teoretické nezmysli mimo reality. Sorry. Mimochodom, prax ukázala, že 37 do Marianky dobre nefungovala. Bystričania nadávali, že Mariančania im zapĺňajú autobus (vtedy ešte 12 m) a Mariančania zase nadávali, že ich to vozí po celej Bystrici. Bolo to síce z ich strany sebecké a neohľaduplné, ale obe skupiny mali tak trochu pravdu.
Reply on: Valec #245647:
L70
Reply on: 810zssk #245649:
Neviem, ako to v Prahe objednávajú, ale keď sme bývali v Průhoniciach, k metru Opatov sme jazdili tromi linkami, z ktorých niektoré prevádzkuje DPP, iné Arriva. Pre cestujúceho je to jedno, my sme mali kúpený turistický lístok pre územie Prahy a zvyšok mimo Prahy sme doplácali u šoféra. Mimo Prahy sa nastupovalo len prednými dverami, akonáhle sme vošli do Prahy, bol možný nástup všetkými dverami a to ako u DPP, tak aj u Arrivy. Proste plná integrácia. A je to už niekoľko rokov. Rozdiel bol len v tom, že autobusy DPP boli mestského typu a autobusy Arrivy prímestské (len dvojo dverí, viac sedadiel).
Reply on: Valec #245646:
Ako to riešia v Prahe, alebo Brne?

Napadajú mi dva modely:
1. Riešenie ako pri 901, ktorú objednáva BSK ale prispieva na ňu aj HMB. Tu by to bolo naopak, formálne by 37 objednalo HMB až do Marianky, ale BSK by na ňu prispel.
2. Vyrovnávka výkonov, t.j. výkony DPB pre BSK by formálne objednávalo HMB a BSK by výmenou za to objednal u Arrivy nejaké výkony na MHD linkách (muselo by sa nájsť niečo kde stačia dvojdverové vozy - napadá mi napr. 43 cez pracovné dni).
SivyMercedesBenz

SivyMercedesBenz

Viete co sa mne paci? Asi pred tyzdnom bola na IMHD otazka ci by bolo lepsie zdrazenie alebo rusenie. 80%+ si vybralo zdrazenie.

Prva vec co dpb urobi:
Rusenie liniek, zastavok...
Reply on: david1 #245645:
By ma zaujímalo, akou linkou MHD by si chcel obsluhovať Rovinku.
Reply on: 810zssk #245644:
A ako by si kraj objednal dopravu u DPB?
Reply on: Jezo #245643:
Stíhala by tam potom súčasná kapacita? Či by sa museli zobrať klbáky z inej časti mesta na posilnenie L37. Takých adeptov by potom bolo omnoho viac. napr. Čierna Voda , Groby, Rovinka..
Reply on: Klepeto #245641:
216 rieši úplne iné spojenie, tá s touto témou nijak nesúvisí. Debata je o 215.

A opakujem, ja celý čas podporujem aby to riešil kraj. Tým že si dopravu objedná u DPB.
Reply on: Klepeto #245641:
Vsak s tym tu vsetci suhlasia, ze to ma riesit kraj. Debatuje sa o tom, ci je to vyhodnejsie samostatnou linkou 215 (ktoru plati), alebo predlzenim 37 (ktore by platil).
Reply on: seimou #245639:
Vodici majú príkaz na noc vypínať baterky. Sorky (aspoň podľa par vodičov) zvyknú pri nejakom tlaku zapnúť núdzové osvetlenie a tým pádom ráno vodiči neraz ostali visieť kým ich nenastartoval nejaký kolega lebo vraj aj výjazd a naštartovanie pomocou dielne je im zosobnene (tak mi bolo povedané) a vodiči ten čas nastavujú pri sebe ako majú bufik. Par ludi je rado keď ráno všetko pozapaja a ide chystať autobus a ten čas to je to posledné čo nastavujú.
Reply on: 810zssk #245620:
Pravda do Mariánky a preto sa zaviedla L216 s prestupom na a z L37. A tak je to správne. Nech túto obsluhu ďalej rieši kraj, ktorý inak DPB nedotuje.
Reply on: Anderis556 #245638:
Mne to dnes zahlasilo medzi Halovou a Jungmanovou, skoro sa dostalo do polovice hlasenia a potom zahlasilo Jungmanovu 😃
Uz dlhsie som sa chcel spytat, na Arriva Busoch tabule co ukazuju cas v predu pri vodicovi. Su kontrolovane vodicom alebo su automaticky syncovane nejak z casom ? Je velka rarita aspon u mna ich vidiet spravne nastavene, samozrejme to nie je nejaka extra podstatna vec ked je cas na informacnej tabuli. Len ma zaujima ci je to tym ze sa vodicom nechce alebo ich nestihnu nastavit alebo je to nejaky problem v systeme.
Reply on: TomJ #245636:
Včera napríklad na L88 to stále hlásilo tuším od Bulíkovej po Jungmannovu (raz anglicky, po ďalšej zastávke po slovensky), odtiaľ po konečnú nič.
Reply on: TomJ #245636:
Hlási to 4 rôzne hlásenia, t. j. 4 zastávky. Potom je prestávka cca 8 zastávok.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.