Regiojet ma v CZ rezervovanu kapacitu v podobnom case, takze tam je nejaka sanca, ze dieru na trhu vyplnia oni ak nie samo ZSSK, hlavne ak tam naozaj je hentaky dopyt. Ale co vsetky ostatne spojenia vsade inde?
Tým EC z Phy s príchodom do BA pred polnocou mojimi nemalými pozorovaniami cestovalo v nedeľu okolo 250 cestujúcich. Je naozaj škoda, že sa škrtol po BV (ak odkazujeme na rj 527).
Najsmutnejšie že to nie je len o nenapredovaní, ale dokonca sa v rámci nového PDO ešte rozmontovalo aj to málo večerných spojov čo doteraz existovalo (posledný vlak z Prahy, Cassovia, atď.), teda aj to čo stará škola doteraz akceptovala (aj keď možno nerada).
Minimálne v prípade Urpínov je piatočné posilnenie len predĺženie R853, ktorý bežne končí v LV a zrejme tam súprava nocuje až do R850. Ktovie, či vôbec tá súprava má nejakú prácu okrem R850 a R853.
Doplnené: V nedeľu sa z R855 stane podelkový R850 a R11831 sa v ráno v BB napojí tam, kde by mala ísť súprava z R855, ktorá v utorok-sobotu pokračuje na rannom R861 do BB.
Áno, a rovnako aj vlak o 3:58 do Banskej Bystrice. V oboch prípadoch ide očividne obrat od posilových nedeľných vlakov do BA. Zaujímalo by ma ako ten obeh funguje, lebo v piatok/sobotu v opačnom smere nič podobné nevidím.
Súhlas. Chcel by som vidieť do hlavy človeku čo považuje za dobrý nápad ukončiť vlak z Košíc v Trenčíne. To je ukážkový príklad ako osekávaním výkonov v skutočnosti o peniaze prísť, keďže náklady ušetríš len na cca štvrtine trasy, ale haldy cestujúcich čo by ten vlak využili (a tržby z nich) ti vypadnú z celej trase. Apropo, to čo spravili s Cassoviou, resp. po novom jej ekvivalentným Považanom je tiež na spadnutú sánku.
Je to zvláštne, lebo z PDO mám pocit že ho robia ľudia ktorí tušia kde je sever a poznajú princípy moderného dopravného systému, ale v tomto jednom rozmere dávajú totálne 19. storočie.
Južnú trasu treba zaatraktívniť skôr novou infraštruktúrou, podobne ako na severe. Nekoncepčný vlak, ktorý vynechá Podhajskú, Kozárovce, Novú Baňu a Žarnovicu a ušetrí možno 5-10 min ničomu nepomôže.
Koniec-koncov kresliť do jednokoľajky niečo, čo pôjde raz denne by znamenalo buď rozbitie taktu pravidelných liniek alebo umelé natiahnutie jazdnej doby naprieč celým dňom.
Btw. všimli ste si, že v pondelok bude existovať nočný Ex Tatran o 0:07 z BA a príchodom o 4:18 do Popradu.
Nesystémový vlak = navýšenie všetkých ekonomických ukazovateľov. Preto je snaha rozdeľovať regionálnu dopravu od diaľkovej, pretože ak cestujúcich miešaš, tak je to proste nesystémové a vytvára to také anomálie, ako 13 vozňové vlaky, ktoré sa nezmestia na nástupištia, pričom 90 % dĺžky trasy vlaku sú 4 celé vagóny úplne prázdne. Zaviesť pár nových vlakov je rádovo nákladnejšie ako doplniť pár vlakov k existujúcej linke.
Ide mi o expres ako na hlavnej trati, nie IC, kde to nebude stat vsade. Ked to moze fungovat na 120, tak by som to privital aj inde aspon jednym parom, inak ti ludia budu chodit autom.
Okrajove casy su uplne najhorsim prvkom v celom PDO. Odchod alebo dva navyse vecer by zniesla snad kazda linka. Fascinujuce je ukoncenie Ex napolceste vo vselijakych Mikulasoch, lebo keby dorazil do Bratislavy o pol jednej, tak by sa urcite prinajmensom zrutil vesmir.
Chyba mi tam na juznej strane do KE nejaky par ex vlakov, jeden rano a jeden vecer a takisto nejaky ex vlak BA-BB-Mlynky(Margecany) rano tam a vecer spat, aby sa dalo dostat cca do 5.-5,15 do Slovenskeho Raja a okolia z BA aspon v sezone maj-oktober, nakolko to zastavovanie po novom v kazdej dedine je otras.
Dnes sa mi za ten rok Arrivy prvý krát podarilo ísť autobusom s funkčným hlásením zastávok (rozumej, bolo ho počuť). Bolo milé prekvapenie zistiť, že pri určitých zastávkach je k názvu zastávky pripnuté aj hlásenie o zastávkach na znamenie a povinnosti stlačiť STOP tlačidlo.
Inak pozerám znova ten PDO a až teraz som si všimol že v prvej etape sa ráta s hodinovým taktom na Ex1 (BA-KE). To by bolo veľmi výrazné a významné zlepšenie (aj keď ja osobne by som navrhoval linku vetviť striedavo do KE/PO), tak som zvedavý či sa to naozaj od 2024 podarí. Príde mi to trochu scifi
Musím ale povedať že hoci celkovo je ten PDO veľký posun vpred, tak obdivujem tvrdohlavosť s akou sa tvorcovia bránia zavedeniu normálneho rozsahu dopravy vo vzťahu k okrajovým časom. Úplne najviac ma fascinuje že hoci sa už konečne dospelo k poznaniu že regio linky okolo BA by mali mať celodenný takt 30 minút, tak na víkendy tam stále kreslia 60 minút... nechápem.
henko151
Koniec-koncov kresliť do jednokoľajky niečo, čo pôjde raz denne by znamenalo buď rozbitie taktu pravidelných liniek alebo umelé natiahnutie jazdnej doby naprieč celým dňom.
Btw. všimli ste si, že v pondelok bude existovať nočný Ex Tatran o 0:07 z BA a príchodom o 4:18 do Popradu.