Na to ze novu stanicu povazujem za obnovu si ako prisiel?
Prave naopak: ja si myslim, ze by stacilo, ak by povodnu budovu zrenovovali, nova stanica vobec nebola potrebna. Bratislava nepotrebovala dalsie nakupne centrum, a celkove riesenie polohy stanice je dost nestastne. Na starej stanici som bol na zastavke MHD do maximalne 2-3 minut, teraz sa musim motat po celom nakupnom centre.
Ja neviem v akom stave je ta budova, ale ak nehrozi ze spadne tak zburanie je uplny nezmysel. Toto mesto je posadnute so zburanim ked obnova by bohato stacila (vid: autobusova stanica)
tuší niekto, prečo cp.sk hádže trasu Ihrisková-Zlaté Piesky s použitím l52 na prestup pri OC Vajnory na l65, ktorý je tam zúfalo dlhý a neznalý ani po vystúpení z l52 nevie, kde mu tá l65 stojí?
Jediny problem je, ze to trva tych 10 rokov. Inde to za 10 rokov postavia a uzivaju to minimalne 5 rokov.
A urcite je lepsie drzat tie projekty v tajnosti, aby potom urcity ludia ako Bugar tajne skupili pozemky lacno a predali ich pod dialnicu
Urcite treba, aby bol na to system, kde ta verejnost je informovana aj o navrhoch a planoch, "o ktorych verejnost netusi". Vsak predsa je to nase mesto, stavia sa za nase dane, volime ludi aby zastupovali nas. A nie aby sa hrali SimCity.
Ak ideš navrhovať trojvariantné riešenie ET v BA, tak si dal územnú uzáveru na 10 rokov na tretinu mesta?
Vieš koľko je projektov o ktorých ešte verejnosť netuší? Keby sa to hodilo do mapy, tak 90% BA je v uzávere.
A nezabúdajme na to, že ak niekomu niečo štát/mesto blokne, tak mu patrí finančná náhrada. Nemôže si predsa štát/mesto ukázať prstom na súkromný pozemok a oznámiť, že možno o 10 rokov tadiaľto povedie ET.
Tak ďakujem za konštruktívne pripomienkovanie. Čiže s Kaplnskou som sa mýlil ja a so Štadiónovou ty.
A v pondelok ráno som sa bol pozrieť na Kaplnskej smer SC a už tam vôbec nie je žiadne logo, predpokladám, že odpadlo.
V normalnom state by predcasne vyhlasili stavebnu uzaveru na dane uzemia kym sa to cele nedoriesi, nie?
Ja ciastocne suhlasim s not.my.god, zeby to malo byt zverejnene. Napriklad taka Petrzalka, keby sa nezverejnila dopredu, tak by si po oboch stranach mal 2 prudovu cestu
Nemenovaný súkromník sa dostal k informácii, že na jeho pozemku sa bude stavať verejnoprospešná stavba národného významu.
Informácia bola v štádiu rokovaní, atď., čiže v línii neboli žiadne obmedzenia. Tak šup, niečo tam postavím, veď môj pozemok.
Mám pokračovať čo sa dialo potom? Asi si domyslíš.
V etape "plienka" by mali rozhodovať odborníci za zatvorenými dverami. Mať to právne ošetrené a potom môžu participovať s verejnosťou. Lebo potom si verejnosť sama kreslí napr. diaľnice, železničné trate, atď. tak ako jej to vyhovuje.
To tak záleží na takej nepodstatnosti, že či to je "zákon schválnosti" alebo "vzorec správania ľudskej mysle"?! Ale inak so zvyškom súhlasím. Dúfam, že raz sa toho aj tu dočkáme ...
Bože dobrý... To nie je zákon schválnosti, to je štandardný vzorec správania ľudskej mysle, s ktorým má každá transparentnosť rátať automaticky. Spokojný človek necíti potrebu sa ozývať. Ozvú sa tí, čo vnímajú nesúlad s ich predstavou. A vždy medzi nimi budú aj ukrivdené typy, ktorým električka zabije psíky - a je úlohou inštitúcie, aby sa kvalitne personálne vybavila a dokázala vyfiltrovať konštruktívnu kritiku od prázdnych strachov z nového. Lebo blokovaním transparentnosti neutíšime ufrflaných susedov, ale práve tie odborné hlasy. Zmiernenie hejtu sa totiž dosahuje úplne inak - osvetou. Viď zahraničie, kde roky dopredu vysvetľujú, čo a ako sa zmení, aby potom neboli ľudia vydesení či manipulovaní a nerobili si závery zo zle pochopených odborných textov / výkresov. A keď ľudom roky vysvetľuješ veci, at the end of the day ich to niečo aj naučí.
Toto je inak - aspoň v mojich očiach - jeden z kameňov úspechu napríklad pre Bročku v Trnave. Nestačí veľa makať pre mesto, on každý krok makania aj odprezentuje. A keď potom každú chvíľu vidíš, že participácia na to, štúdia na hento, stavebné povolenie na toto, súťaž na zhotoviteľa tamtoho... tak síce sú to veľmi čiastkové kroky, ale ty vďaka tomu nemáš čas získať pocit, že inštitúcia nič nerobí.
Bohužiaľ na Slovensku to dopadne tak, že buď inštitúcia je presvedčená o svojej bezchybnosti a neuverejní zrovna to, čo by si zaslúžilo korekciu. A opačne zas ak to inštitúcia zverejní s dobrým úmyslom tak sa toho chopí nejaký "Hujer", ktorý realizáciu projektu oddiali aj o roky. To nie je moje čierne videnie sveta ale zákon schválnosti. Rozumného človeka väčšinou nepočuť, za to blázna počuješ aj za siedmimi horami a dolami.
Prečo by som sa mal predčasne nasierať, konšpirovať a mstiť sa akokoľvek na svojom zdraví dvíhaním si tlaku? Ja si tlak dvíham keď treba ... a to už pre dopravu veru nie je
Ja si to predstavujem tak že vždy keď vznikne nejaký koncepčný dokument, mal by ísť von. Samozrejme že nikto nebude zverejňovať čo si nakreslili na tabuľu v kancelárii, ale ak už máš ucelený komplexný strategický text, je vhodné ho zverejniť.
Žiaľ sa stretávam aj s postojom že veci nezverejňujeme lebo by nám do toho ľudia kecali a my to chceme spraviť podľa seba. Lenže to je fundamentálne chybný prístup. Nie len ideologicky, ale aj z toho hľadiska že do toho budú kecať aj tak, keď už to je zfinalizované a dopadne to tým že inštitúcia si spraví marketingový trapas, zhorší svoje renomé a v mnohých prípadoch to nakoniec pod verejným tlakom aj tak musí prerábať, akurát je to oveľa zložitejšie a drahšie lebo sa medzitým rozpracovalo iné riešenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andrej
Prave naopak: ja si myslim, ze by stacilo, ak by povodnu budovu zrenovovali, nova stanica vobec nebola potrebna. Bratislava nepotrebovala dalsie nakupne centrum, a celkove riesenie polohy stanice je dost nestastne. Na starej stanici som bol na zastavke MHD do maximalne 2-3 minut, teraz sa musim motat po celom nakupnom centre.