asi boli pocitat v metre v ivanke pri dunaji ze kolko don zabludi autobusov a tak im vyslo ze cokolvek premavajuce aspon raz za hodinu je dostatocne casto, kedze v tom metre v ivanke ziaden autobus dnu nebol
ak zacnu platit TP 117, tak tam priechod nebude; vyhlaska uz umiestnovanie znaciek neriesi, maju na to byt technicke predpisy rezortu (TP, VL) (v sucasnosti podla zakona ma chodec pri prechadzani cez cestu rovnaku prednost na priechode aj mimo neho - ziadnu)
Žiadna TT linka tam nejazdia. Na SK platí (platil) medzi SADkami dohoda, že každý si označuje zastávky na vlastnom území (kraji/okrese...) s niekoľko malými výnimkami. Preto zastávky v Ciferi majú označenie SAD/ARRIVA TT.
Špeciálne čiary sa vyznačujú ako súvislé. Ako prerušované sa vyznačujú výlučne:
• v kolíznom priestore (vyznačujú sa len v smere cesty s prednosťou v jazde),
• mimo kolízneho priestoru tam, kde špeciálny pruh potrebujú križovať vozidlá vo väčšej miere, napr. pri odbočovaní na parkovisko (nie ale na jednotlivé parkovacie miesta),
• tam, kde je vyhradenie špeciálneho pruhu časovo obmedzené.
BONUS: Plné čiary sa v praxi vyznačujú z nejakého dôvodu len na novovzniknutých BUS-pruhoch.
Koncom leta sa obnovovalo vodorovné značenie na Prievozskej ulici medzi zastávkami Pažítková a Miletičova obojsmerne - na oboch stranách cesty boli BUS-pruhy vyznačené prerušovanou čiarou.
ešte jedna všetečná otázka na dobrú noc:
Dnes som na prístrešku zastávky Cífer, Kaplnská objavil zošúchané logo SAD TT. Tuší niekto, ktorá linka spadajúca pod Trnavskú SAD tadiaľ mohla jazdiť a kedy to cca. mohlo byť? V súčasnosti tade chodí len l666 SC-TT, ale tá podľa mňa bola vždy pod bratislavským dopravcom. Ešte sa dá tadiaľ dostať na Jarnú, ale to mi tiež vychádza skôr na bratislavského dopravcu a okrem toho tá spojka z Kaplnskej na Jarnú mimo Mlynskú je pre autobusy vyslovene nevhodná.
V prospech teórie, že tadiaľ jazdila aj iná linka(SC-Blatné-Kaplna-Cífer, rázc.(1.0)-Cífer, rázc. k žel.st.-Jablonec-Budmerice?????) hrá aj fakt, že do minuloročného decembra sa tá zastávka volala Cífer, rázc.(1.0) a terajší Cífer, Štadiónová sa dovtedy volal Cífer, rázcestie k žel.st., pričom obidva názvy nedávali zmysel, keď v čase premenovania všetky spoje stojace na terajšej Kaplnskej stáli aj na terajšom Centre(pri OcÚ) a všetky spoje, čo zastavovali na terajšej Štadiónovej, stáli aj na železničnej stanici.
aby to napr. v prípade náhleho uzavretia jednej z vetiev nemíňalo zbytočne zelenú... alebo ani nemusí byť vyslovene uzavretá, stačí nehoda/cestári a následne vzniknutá kolóna, jednoducho aby to vedelo pružne reagovať na aktuálny počet čakajúcich vozidiel. Pevný signál je podľa mňa lepší práve n komplikovanejšie a frekventovanejšie križovatky, kde by indukčná slučka/kamera dostávala pokyn na pustenie signálu každú chvíľu z každej strany.
Problém je, že v danom prípade je toľko problémov a nedostatkov, že je to rýchlo upraviť dosť komplikované. Detektory tam sú riešené indukčnými slučkami. Tie sa rady porušia ak nad nimi jazdí nákladná doprava a povrch nie je na to stavaný. K tomu pripočítaj nedostavanie križovatky D1/D4 a presun veľkého množstva nákladnej dopravy sem. K tomu pripočítaj majetkové problémy - kto obnoví komplet celú komunikáciu aby tam pri nákladnej doprave nevznikali koľajnice. Ďalšie - vzdialené ovládanie križovatky chýba (nebolo požadované - náklady na prevádzku?). Takže v skratke: skoro všetky detektory zničené (predlžuje do maxima skoro všetky fázy - úprava si pravdepodobne vyžaduje opravu povrchu), požiadavka KDI na predĺženie danej fázy lebo ľavé odbočenie bolo počítané s križovatkou D1/D4... Pokiaľ viem, tak by sa mali veci v križovatke vyriešiť - náhrada indukčných slučiek za kamerovú detekciu a pridanie vzdialeného ovládania. Ale kedy? To neviem.
v tom prípade prvé dve a posledná križovatka sú aj so svetelne riadenými prechodmi cez el. trať a silne pochybujem, že by sa vypínali iba prechody cez električkovú trať a zvyšok križovatky by svietil.
Takže tvrdenie z bodu 3. neplatí.
Kedysi to bolo takto, od modernizácie električkových tratí v tom už nemám úplne prehľad, ale nemám pocit, že by sa to zmenilo:
- Ipeľská - Tr. SNP - Toryská ul.,
- Toryská - Tr. SNP,
- Protifašistických bojovníkov - Palackého,
- priechody na Južnom nábr.,
- Alejová - Rastislavova (Autocamping),
- Južná tr. - Nižné Kapustníky (VSS).
si