Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #244013:
Len otázne je, či u nás expresná vrstva má vôbec priestor. Lebo ja osobne si pozerajúc na dáta o obsadenosti vlakov myslím, že ak sa expresne spojí BA - KE, tak paralelný rýchlik BA - KE nemá zmysel pokiaľ nebude rozdelený v Žiline.
Reply on: 810zssk #244013:
Vlaky, ktore vynechavaju Senec alebo Pezinok rozhodne nie su ta ista kategoria, ako vlaky, ktore maju zastavky ako Podivin a Sakvice.
(ale ano, plati to len pre okolie Bratislavy v porovnani s IDSJMK, na tratiach kde tych kategorii vlakov naraz tolko je)
Reply on: 810zssk #244013:
No napríklad taký EC Valašský expres sa už moc nespráva ako EC, od Púchova po Pardubice napríklad má až 12 zastávok čo u našich R Tatran znamená trasa BA Hlavná stanica - Kraľovany.
Reply on: Anderis556 #244014:
Po Žilinu máš hodinový. Od Žiliny idú vlaky smer KE aj z CZ.
Reply on: 810zssk #244013:
V ČR spojenie Brno - Praha hodinový interval EC Metropolitan + Raijlet, ešte k tomu R Vysočina ktorá má v špičke hodinový interval a ešte nejakých pár vlakov RJ. U nás BA - KE dvojhodinový interval zatiaľ iba R a plus 3 IC vlaky za deň v jednom smere.
Reply on: M@trixX #244011:
EC a railjety sa rozhodne "nesprávajú ako slovenské R". Vezmi si že za bežných bezvýlukových okolností to z Brna do Prahy zastavuje 2 krát. Na vyše 260 km. Nájdi mi taký rýchlik na Slovensku prosím 🙂

Z pohľadu zastavovania sú české R ekvivalentom slovenských R. Akurát v Česku existuje aj expresná vrstva vlakov, kým mi tu žijeme v ranných 70. rokoch kedy bola jazdná doba 6 hodín z BA do KE akceptovateľná.
Reply on: M@trixX #244011:
Táto zvrhlosť kategorizovania vlakov aká sa rozmohla na Slovensku nemá obdobu.
14 druhov vlakov osobnej dopravy na pár km tratiach 😠
Reply on: samkoh #244000:
Ceske rychliky su uplne ina kategoria vlakov ako slovenske rychliky - porovnatelna s tym, co tu volame REx (take ako teraz jazdia do Prievidze alebo Novych Zamkov) - s regio vagonmi a zastavkami v kazdej vyznamnejsej stanici/prestupnom uzle.
Tarif IDS JMK neplati na dialkove vlaky - railjety a EC - ktore sa spravaju ako slovenske R.
(ale podla navrhu GVD/PDO sa to ma ciastocne zmenit, RExy budu zonove, RR rychle regio a Ex dialkove, a tie RR by podla mna v IDS miesto mali)
Reply on: 810zssk #244007:
Presne tak, bez kategórie RR by nemohli jazdiť vozne Bdmpeer, ktoré boli zakúpené“pre regionálnu dopravu”na rýchlikoch do Žiliny.
Reply on: Valec #244008:
Ďakujem za opravu, písal som to narýchlo a popamäti.👍
Reply on: samkoh #244003:
A miesto 545 má byť 530.
Reply on: N/A #244006:
Okej, slovíčkárčenie sme si užili a teraz sa pozri do CP. Väčšina RR na trasách BA-KE a BA-ZA zastavuje rovnako ako R, tá kategória existuje len preto aby na daných vlakoch mohli jazdiť eurofondové vozne.
Reply on: 810zssk #244005:
Ako súvisí rýchlosť vlaku s jeho kategóriou?
Traťová rýchlosť je rovnaká pre expres, rýchlik a aj osobný vlak (samozrejme záleží od konkrétnej trate a vozového parku)
Ak si myslel jazdnú dobu, tak tá je ovplyvnená pobytmi, časom potrebným zastavenie a dosiahnutie najvyššej dovolenej rýchlosti.
Ak chceme skrátiť jazdnú dobu musíme zrušiť zastavenie. Ak zrušíme zastavenie, cestujúcemu musíme ponúknuť alternatívu garantovaného prípoja. Ak chceme garantovať prípoj, potrebujeme mať na to spoľahlivý vozový park a infraštruktúru. Ak toto všetko splníme, tak ešte prichádza mantra vlakových kilometrov.
A teraz na konci sa pýtam, ktoré veličiny vieme cestujúcemu garantovať v súčasných podmienkach a nie v podmienkach papierových.
A áno traťová rýchlosť je veľmi dôležitá. V našich podmienkach je tá rýchlosť nízka aj bez prechodných obmedzení. Takže železnica je vlastne pomalá a ešte bude menej dostupná lebo najlacnejší spôsob zrýchľovania dopravy je vynechávanie nácestných staníc.
Reply on: N/A #244004:
Nie, nestačia. Sorry, ale 6 hodín z BA do KE nie je primeraná rýchlosť, expresná vrstva je potrebná a je hanba že ju nemáme.

RR je virtuálna kategória na vykrádanie európskych peňazí, s rýchlosťou vlaku nič nemá.
Reply on: 810zssk #244002:
Videl si Slovensko niekedy na mape? Na takú minikrajinku úplne postačuje R ako kostra. Lenže z R pomaly vznikajú RR.
Reply on: N/A #244001:
Máš pravdu, lovil som to v pamäti a vylovil som nesprávne. Posledná zóna má byť 400, ale teraz to už neopravím.
Reply on: samkoh #244000:
Lebo u susedov chápu že rýchliky slúžia primárne na kratšie trasy a nepovažujú ich za diaľkové nadvlaky a kostru obsluhy štátu ako na Slovensku.
Reply on: samkoh #244000:
Ako si prišiel na 666? Trnava je 400.
Reply on: Anderis556 #243991:
BA-TT v súčasnosti treba na vlak 9-zónový lístok: 100, 101, 510, 520, 545, 640, 650 a 666; ak niekto ide iba z Rače(tam však rýchliky ani REXy nestoja), tak 7-zónový. Takže minimálne BA-TT sa mýliš. Pre ostatných: prečo to u susedov v IDS JMK funguje?
Reply on: Erasmus #243989:
Tak to sme si potom naozaj neporozumeli. Ale teraz je mi už všetko jasné.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.