A nie štvorzónový už od Bratislava-Vajnory? Keď si kúpiš lístok až od Ivanky pri Dunaji cestuješ medzi týmito dvomi zastávkami na čierno podla toho ako je systém nastavený ak sa nemýlim.
Príklad: Idem z HLST vlakom S20, pri odchode zo stanice DNV si označujem trojzónový lístok ďalej na Záhorie. Opačným smerom si označím lístok hneď v nástupnej stanici na Záhorí a ďalej na území BA idem na šalinkartu.
Ok, ale v mojom čisto-appkovom prípade som si mal 3-zónový lístok kúpiť od Ivanky pri Dunaji a nie podľa polohy (čo bola HLST), tak by to bolo správne. A ideálne som si ho mal kúpiť z vlaku, aby som nestratil časovú platnosť.
Papierový neadresný CL by ti tiež neplatil za Vajnory (či by si to personál všimol je druhá vec). Po správnosti si máš dať v pokladni ZSSK vydať adresný CL na príslušné zóny. Samozrejme čas platnosti ti beží už od hlavnej stanice, lebo sme v IDS BK a nikoho to nenapadlo vyriešiť.
S akou nástupnou zastávkou si si kúpil ten 3-zónový? Ak ešte v BA, takéto kombinovanie nie je povolené. Treba si tiež uvedomiť, že podľa nástupnej zóny sa delia tržby, čiže ak si kúpiš 3-zónový CL zo 100ky, drvivá väčšina peňazí ide DPB. Kým po správnosti by mali ísť vo väčšej miere Arrive a ZSSK.
Žiaľ to kombinovanie CL je veľmi nedoriešené. Aspoň v appke sa to pritom dalo elegantne doriešiť pridaním možnosti na kúpu dodatkového CL.
Rozumiem, ale ak to chápem správne, lístok z appky je hybridný, semi-adresný. Ty si určíš prvú zónu a on potom zrejme na nejakých princípoch vzájomného susedstva postupne ako prechádzaš zónami dedukuje, kam vlastne môžeš a kam nemôžeš ísť.
Ja som si ten dodatočný JCL kúpil ešte na HLST a nevšimol som si, že mi tam automaticky prostredníctvom polohy dal ako východiskovú zastávku HLST v zóne 100. Podľa mňa by ma sotisfikovaný systém kontroly lístkov ďalej ako po Vajnory nemal pustiť, lebo s východiskom v zóne 100 sa na trojzónový lístok dá ísť len do zóny 101.
Ak by som mal papierový lístok a označil si ho v HLST, asi by to bolo iné, lebo papierový je neadresný a jediný problém by bol, že by som si ukrojil z časovej platnosti v podobe dĺžky jazdy medzi HLST a Ivankou pri Dunaji.
Ja keď som mal električenku 90 dní ako Ty a cestoval som na Záhorie vlakom či autobusom, vždy som cestoval po DNV na 100+101 (električenka) a ďalej som si dokúpil napr. 3-zónový lístok. Nikdy mi na to nikto nič nepovedal.
Ahojte páni, včera sa mi pri appke IDS BK stala zaujímavá vec a mám pocit, že som cestoval na čierno, hoci som zaplatil BIDke presne toľko, čo som mal.
Poďme k veci.
1. Mám 90 dňový lístok 100+101 v appke IDS.
2. Cestoval som do Senca vlakom.
3. V dobrom som si kúpil ešte na HLST cez appku 3-zónový lístok.
4. V appke mi však svietilo, že nástupná zóna je 100.
5. Vydedukoval som, že *logicky* by takýto lístok mal byť platný len po Vajnory (2*100+101), kde ma aj kontrolovali, ale nič mi nepovedali.
Podobná vec sa mi stala aj cestou späť, kde som si kúpil rovnako 3 zónový lístok, s tým, že teraz bola nástupná zóna 630, takže by to asi malo byť v poriadku (630+620+610 + môj predplatný lístok), s tým, že sprievodkyňa sa ma pýtala kam cestujem. Ja som povedal, že na hlavnú a ona že OK (predplatný lístok mi nekontrolovala, de facto ma na hlavnú pustila s trojzónovým).
Otázky:
Majú vôbec v ZSSK POPky so zónami, alebo kontrolujú len čas?
Ako si správne kúpiť lístok do Senca? Mal som asi za východiskovú zastávku lístka v appke zvoliť Ivanku pri Dunaji, že?
Na druhej strane si myslím, že appka je spravená dobre, lebo nemá ako vedieť, či kupujem dodatočný lístok pre seba, ako držiteľa ePCL alebo, či osobu, ktorá ma sprevádza a cestuje na JCL.
Možno by tam nebola zlá možnosť dať na výber, či prikupujem lístok k sebe, alebo chcem fungl nový lístok s tým, že v prvom prípade by mi appka nedovolila kúpiť lístok na zóny, ktoré mám predplatené.
No, veď píšem, že okrem Depa Krasňany a Černockého je stav zastávok podobný, ako napríklad na Krížnej a Vajnorskej (na Krížnej a Americkom nám. sa človek musel dlhý čas predierať cez autá, len nedávno sa to zlepšilo). Umiestnenie je už druhá vec, to je na Račianskej naozaj najhoršie zo všetkých radiál, ale napr. na Riazanskej si veľmi neviem predstaviť, kde inde by sa dala umiestniť zastávka, tam by sa malo vybudovať nástupište v blízkosti prechodu pre chodcov.
Včera bolo presne 30 rokov od podpisu zmluvy na výstavbu BA metra. Prvá trasa mala byť Petržalka Juh - hotel Fórum.
Rozpočet 3 mld frankov + dotácia z federálneho rozpočtu ČSFR.
Na ktorej inej radiále nastupuješ z cesty alebo z trávnika na autobus? Umiestnenie zastávok na Garde aj Riazanskej je tiež dosť zle. A áno obsluha Rače je katastrofálna.
No, zaujímala by ma najmä tá situácia, kedy si električka nechá voľno ujsť, že ako (ne)skoro dostane ďalšie. Dnes ráno jeden vodič krútiac hlavou zavrel dvere uprostred dobiehajúceho prúdu zo zmeškanej 95 a odfrčal. Akože, chápem, že on by potom niečo meškal, možno aj celú trasu, a o 4 minúty po ňom šla električka ďalšia, ale zas takto rozladiť celkom dosť cestujúcich (predošlá 95 nadôvažok vypadla úplne), to tiež nie je zrovna terno...
Ako je cez deň (z pohľadu električky) riadená križovatka na Farského? Je tam statický cyklus alebo nejaký dynamika? Ak statický, koľko trvá? Ak dynamika, pokiaľ už električka stojí na zastávke a nechá si voľno ujsť, kedy/ako dostane ďalšie?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A
Upchať bočné uličky na 8 hodín denne nie je riešenie.