No... ver tomu, ze aj pri tej rychlosti 30kmh je rano ta tramvaj v meste ovela skorej ako smradobus. Akurat ta odvezie bezprostredne do centra a prestupit mozes tak akurat na dalsiu tramvaj. Jednoducho ti to celkovo vyde casovo horsie, ako ked si v smradobuse, ktory tam stoji v zapche.
Inak s preferenciou suhlasim. Treba vsak podotknut, ze by bolo nutne domysliet chronometraze. Potom by sa vodici uz nemohli bezdovodne suchtat.
Alebo tak, že L7 by chodila naopak a L11 by sa presmerovala na Poštvovú a L13 by nemusela byť. Za hodinu by sa obojmesrne ušetrilo na L1 asi 35 Km, keď zobereme predĺženie L11 tak by to mohlo byť min. 25km za hodinu od 5 do 20 čo je 110tis. km ak by som rátal iba pracovné dni a čas od 5 do 20.
Zlahšili by sa tiež dojazdy, keďže L1 by mohla všetky večerné odchody končiť na stanici.
No skritizujte ma.
Spectre. Ludia pôjdu do električiek až potom, čo sa zvýši premávková rýchlosť a to nešuchtaním sa vodičov, zrušením zbytočných zastávok, preferenciou.
Na úsekoch kde je povolená 40 sa vlečú 30 tam kde je možné ísť 60 idú 40. A možno aj keď sa v tých elinách prestanú tlačiť. Keby taká L1 chodila cez tunel a zaviedla sa L13 (Hl. stanica - Kamenné - Nám. Ľ. Štúra) so sólom s 15m. intervalom (čo by postačovalo) by sa aj vzkm ušetrili a na kapucínsku by sa vo večerných hodinách vrátil život.
potrebujem pomoc!!!moj dedko zajtra cestuje do Ba,nevie niekto ci platia ludia nad 70nejake poplatky v mhd a ak hej tak kolko??ak to bude niekto vediet,prosim mailnite mi to!!!potrebujem to este dnes,neviem kde to mam najst,som fakt zufala!!!
Spectre: No neviem možno papierovo, ale Ik412 má sedadlá blbo vyriešené. Medzi 2. a 3. dvermi 2+2 a medzi 1 a druhými dvermi 2+1. V priestore na kočíky 4 sedadlá. Okrem iného motor mu zaberá veľa miesta, ale to aj CB.
Ik412 má síce napísanú kapacitu 104 ľudí ale pochybujem o tom. CB má napísané 99.
Ohladom L34 a L83 jednu vec... 4 roky som do Dubravky chodil na strednu skolu. Pamatam si teda este uplne prapovodny stav, kedy mali obidve linky interval 4 minuty! A uz aj vtedy to chodilo nabite! Myslim tym len to, ze dopravna situacia v Dubravke sa neda riesit tak jednoducho, ako si tu niekto predstavuje. Ked budu smradobusy chodit castejsie, vzdy budu natrieskane, pretoze ludom z Dubravky povacsine vyhovuje viac autobus, ako tramvaj. S tramvajou chodia maximalne tak ti, ktori idu priamo do centra a nemusia prestupovat.
Vladimír: No čo sa tvojho nápadu týka, neviem bo týmito spojmi necestujem a tak nepoznám prepravné prúdy a koľko ľudí sa vozí od Patrónky na Račko. A L84 by sa nemusela zrušiť resp. zlúčiť s L21 (čím dlhšia tým zranitelnejšia, len ju presmerovať cez most Košická, ASMN, Šancovú na Intráky. Zrejme by to však spôsobilo nárast vzkm.
Asi by bolo treba zistiť aká bude dopravná situácia po dobudovaní dialničných ťahov na území mesta a mosta Košická. Ktoré úseky budú problemtaické etc. Inak nápad so zrušením L34 nie je zlý, hlavne keď sa pozreme na nový interval L83. A keď je jedna linka lahšie sa tie intervali dodržujú. A pre smer Račko by mali možnosť prestupu na L204, L209, L63, L21.
Vlastne aj tak nás čaká veľká zmena linkového vedenia po otvorení mosta. Najskôr by som čakal, že sa to bude týkať práve L84.
Ale napadlo ma o tej nevyťaženosti L21 medzi Hl. stanica a ASMN. Pripravuje rozdelenie L21 na dve linky pričom jedna bude jazdiť od VW, nazvyme ju L21 a druhá zo sídliska, nazvyme ju L121, tak tá L21 by mohla byť VW- ASMN a L121 by mohla byť Sídlisko DNV - Hl. stnica. Respektíve L21 VW-Hl. stanice a L121 Sídlisko DNV-ASMN. No tu sa mi skôr pozdáva prvý prípad.
V mojom príspevku #24299 je veta, že: "Ich NP vozy radšej nie, sú málo kapacitné" pričom som predtým hovoril o CB a Ikarusoch. Samozrejme málo kapacitnými som myslel Ik412.
hmm tak potom sice nemam nic proti priebeznym linkam, ale urobit takto sialene dlhu linku prechadzajucu cez vela problematickych usekov, kde bude schytavat meskania a pod. je proste haluz... A ak sa ti zda byt linka 21 nevytazena od hlavnej stanice dalej, tak by bolo skor rozumne ju otocit na hlavnej stanici...
no ja neviem, nemam prehlad, ale kolko Petrzalcanov cestuje do DNV (alebo naopak, kolko obyvatelov DNV cestuje do Petrzalky) ?
PS: ak vytvoris po dostavbe mosta Kosicka takuto linku, aby to nebolo vyrazne rychlejsie ist cez novy most pod stanicu a tam s prestupom - urovnova krizovatka Kosicka - Mlynske nivy totiz bude riadna zabitost...
Prípadne, aby Petržalčania neliezli do L21 a neprevážali sa dookolo k VW cez po mesta rozdeliť linku nasledovne:
a) dnešná L21 - VW - DNV - Patrónka - Račianske mýto - AS Mlynské Nivy, interval špička ráno 8 min., špička popoludní 10 min., sedlo 20 min., sobota-nedeľa 15 min.
b) nejaká iná linka (čo ja viem 121) - DNV (zo zast. Na hriadkach alebo tak nejak) - Patrónka - Račianske mýto - AS Mlynské Nivy - Most ošická - Kutlíkova - Dolnozemská, interval špička ráno 8 min., špička popoludní 10 min., sedlo 20 min., sobota-nedeľa nepremáva
Vážení, tak trochu som sa zase zamýšľal na bratislavskými linkami a zrazu ma napadla jedna myšlienka na zmenu trasy:
L34 - zrušená - v úseku po SAV nahradená L83, po Račianske mýto nahradená L83 po Patrónku a ďalej L21 po Račianske mýto
L84 - zrušená - v úseku Hroboňova - Hodžovo nám. - Rusovská cesta nahradená L83, vo vzťahu Hroboňova - Ekonomická univerzita L21
L83 - skrátenie intervalu na polovicu - špička ráno na 4 min., špička popoludní na 5 min., sedlo na 7 min., víkend 12 min. (bez zmeny)
L21 - predĺženie trasy o úsek ...AS Mlynské Nivy - Mlynské Nivy - Košická - Most Košická - Ekonomická univerzita - Dolnozemská - Kutlíkova - Jantárová cesta - Betliarska - DOLNOZEMSKÁ
Keby sa niekde našlo aj na skrátenie intervalov medzi spojmi, bolo by fajn.
Teória je taká - že študentov z Hroboňovej na EÚ by nevozila L84, ale L21 cez Račko a Mlynské Nivy. Táto linka by taka spájala jedným ťahom EU s autobusovou a hlavnou železničnou stanicou a intrákmi. Súčasne by zabezpečila spojenie Karadžičovej a Račianskeho mýta s Petržalkou (pokus o čiastočnú náhradu bývalej L37, či 53). Na fóre som zachytil, že v úseku Račko - AS nie je L21 obsadená dostatočne, takto by sa do nej hrnuli už od Račianskeho mýto Petržalčania.
Som si vedomý aj rizík -
1., náklady by zrejme šli o dosť nahor, neviem, kde by sa naškrabali kilometre
2., nepoznám prúdy študentstva medzi Hroboňovou a EU. Pomestili by sa do toho autobusu spolu s ostatnými jeho usermi?
Tak čo? Je to strašná blbosť alebo to má nejakú logiku? Súďte!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Akiwasha