Menila sa nejak povinnosť ako oznamovať výstup na zastávke na znamenie? Dnes som bol až 3x svedkom situácie, kedy vodič (vždy iný, no vždy tá istá vozovňa) nezastavil na zastávke na znamenie po tom, čo si cestujúci v predstihu stlačil dopyt a vo všetkých prípadoch bola reakcia vodičov identická - "musíte stláčať stopku a nie dvere".
Nie je problém ai dispečing naprogramovať, ale implementovať. Veľakrát je to o snahe dodávateľa zarobiť a clovekohodiny potrebné na programovanie sa potom nasobia počtom vozidiel.
Nehovorte mi, ze v sucasnej dobe, ked mame moderne informacne systemy, sa neda naprogramovat do palubaku na spojoch, kde su garantovane prestupy, aby ukazovalo v realnom case kde je a kolko meska vozidlo, na ktore je vodic pripojom a aby napriklad po urcenom case zacal zvonit ako napriklad vozidla DPB pri odchode z konecnej.
Keď sa toto deje, tak by ma zaujímalo čo robí dispečing. 1/2 roka testovali, skúšali a podobne a teraz nevidia, že to vodiči nedodržujú? Alebo to len evidujú aby bolo na ďalší mesiac cestovania zdarma? Však, ak by bola kontrola, toto by sa mohlo stať v jednotkách prípadov, ale nie hromadne.
Dopravca bt to mal mať nejako zabezpečené, aby vodič druhého autobusu vždy vedel, či má počkať alebo nie. Ako hovorím, mne sa to vlani nestalo ani raz a šiel som po tejto trase už viackrát. Možno by vedeli povedať tí, čo takto cestujú pravidelne. Nabudúce sa už cestovaniu po tejto trase asi vyhnem.
269 čaká 5-10 minút v závislosti od spoja. Nabudúce by som skúsil zavolať na dispečing, že čo na čakanie povedia. Samozrejme, nemala by to byť starosť cestujúceho, ale možno sa niečo zadarí vybaviť.
Linka 289 chodí každé dve hodiny cez víkend, čiže plnka a v Rohožníku nechali tri minúty na prestup na 269, takže nie je šanca stihnúť a autobusy sa nečakajú, ako to bývalo v prípade Slovak Lines. Vtedy som "prípoj" stihol aj keď 289 meškala cez 10 minút... 269 nestihlo asi 15 ľudí, ako tak pozerám... Áno, dá sa ísť prestupom cez Malacky ale aj tam je prestup na vlak na hrane, pri tom meškaní autobusu 289... Toto má byť to zlepšenie regionálnej dopravy čo priniesla Arriva áno, ani počas Slovak Lines to nebolo ideálne ale potom prišla Arriva a dodrbali všetko čo mohli.
Ale veď urobili - dosadili do toho klimatizáciu Prvú sezónu po dosadení som také šerble videl prichádzať veľmi rád, lebo v nich bola najväčšia šanca, že bude klíma aj fungovať...
Hnije všetko, ja si spomínam na BN9. 5/10.5, ako hnili už po 6-7 rokoch schodíky pri 3. dverách a dávali tam rôzne drevené alebo kovové podpery. Skús to naspamovať na fb dpb a možno s tým niečo urobia.
Podľa serióznejších zdrojov to skôr vyzerá na cenu €9/mesiac, pričom táto "akcia" bude platiť 90 dní, a detaily sa ešte dolaďujú. (Osobne tipujem, že to bude platné pre konkrétny Verkehrsverbund, ale aj tak super.)
Arrivaderci