Zaujímalo by ma, ako to robia v tom Francúzsku, že si tam pri výbere "megatrolejbusov" môže mesto len tak povedať, že vyberá len z dvoch konkrétnych možností, a rozhodnúť sa na základe nejakých návštev a interných analýz, a to dokonca bez toho, že by bola jasná konečná cena...
Zjavne sa to nejako dá aj v súlade s európskymi smernicami. Ale nevylučujem, že právny stav u nás je jednoducho iný...
O to by nešlo, pretože žiadny zákon neurčuje povinnosť kupovať najlacnejší model z ponúkaných modelov. Takisto keď sa robí verejné obstarávanie na autá vyššej triedy, tak to nemôže vyhrať Fábia v základnej výbave so švihadlami.
Tesil by som sa, keby prisli Mercedesy (v Poprade to ide, u nas nie), Van Hooly, Volva, atd. Nie Otrokari. To je take tesenie sa nasilu uz z hocicoho, aj keby SOR dosiel.
Súhlasím, tiež pozerám online tabule prakticky denne, a na "svojich" linkách som dospel len k stavu, že rozlišujem "farebné" a "nefarebné", a podľa toho ich hľadám v zozname. Farbu by som možno trafil pri tej najpoužívanejšej... Mm, tak ani pri tej nie presne...
Otázne je, či si cestujúci také niečo aj všimajú. Pravidelne pozerám na mobile online tabuľu, kedy mi pôjde 50-ka (či má zmysel čakať alebo ísť radšej električkou) a na nej je to číslo vo farebnom štvorci, no priznám sa, že neviem, akú má 50-ka priradenú farbu.
Akurat som opat videl jeden ist cez Dvory - ta cervena je takmer rovnaka ako lak. Davno som 61 nevidel nazivo, ale prislo mi to velmi podobne. Vsak ma prekvapilo, ked som videl aku by podla IMHD mala mat 93 farbu.
Tu je problem ze sa moznosti papiera/displeja na PC ci mobile co zobrazuju jednoliatu farebnu plochu o milionoch odtienov snazia preniest na LED panel zozstaveny z jednotlivych bodov v rastri 1cm x 1cm a s 255 farbami (odhad). A tym trpi ako mnozstvo dostupnych farieb, tak aj rozlisitelnost cislo-podklad. Preto som nazoru ze by sa s farbami malo opatrne narabat, ako dojazdy, vyluky ci nahradna doprava.
Inak vie to prisposobovat jas den/noc? Ci stale rovnako svieti?
Mhr1