Tesil by som sa, keby prisli Mercedesy (v Poprade to ide, u nas nie), Van Hooly, Volva, atd. Nie Otrokari. To je take tesenie sa nasilu uz z hocicoho, aj keby SOR dosiel.
Súhlasím, tiež pozerám online tabule prakticky denne, a na "svojich" linkách som dospel len k stavu, že rozlišujem "farebné" a "nefarebné", a podľa toho ich hľadám v zozname. Farbu by som možno trafil pri tej najpoužívanejšej... Mm, tak ani pri tej nie presne...
Otázne je, či si cestujúci také niečo aj všimajú. Pravidelne pozerám na mobile online tabuľu, kedy mi pôjde 50-ka (či má zmysel čakať alebo ísť radšej električkou) a na nej je to číslo vo farebnom štvorci, no priznám sa, že neviem, akú má 50-ka priradenú farbu.
Akurat som opat videl jeden ist cez Dvory - ta cervena je takmer rovnaka ako lak. Davno som 61 nevidel nazivo, ale prislo mi to velmi podobne. Vsak ma prekvapilo, ked som videl aku by podla IMHD mala mat 93 farbu.
Tu je problem ze sa moznosti papiera/displeja na PC ci mobile co zobrazuju jednoliatu farebnu plochu o milionoch odtienov snazia preniest na LED panel zozstaveny z jednotlivych bodov v rastri 1cm x 1cm a s 255 farbami (odhad). A tym trpi ako mnozstvo dostupnych farieb, tak aj rozlisitelnost cislo-podklad. Preto som nazoru ze by sa s farbami malo opatrne narabat, ako dojazdy, vyluky ci nahradna doprava.
Inak vie to prisposobovat jas den/noc? Ci stale rovnako svieti?
Neviem, aké panely majú Arriva Crosswaye, ale subjektívne sa mi zdali jemnejšie (a čitateľnejšie) než nové farebné BUSEčka.
S rozoznaním čísiel na farebnom podklade mám tiež subjektívne vari väčší problém ako predtým, ale možno si len treba zvyknúť. Inverzný cieľ som ale fakt nevedel prečítať skoro až do momentu príchodu busu na zastávku. Asi by to chcelo spraviť nejaké field tests, že čo lepšie za rôznych podmienok prečíta priemerná Jozefína Maková...
Ale tiež mám subjektívne pocit, že farebné čísla liniek na displejoch zavádzame trošku s krížikom po funuse, keď to už na západe vyskúšali a niekde od toho aj upúšťajú, a možno je to zbytočné až kontraproduktívne...
No ja sa obávam práve toho, že s niektorými vecami sme dosiahli "vrchol" inovácií, pretože niekedy sa už za každú cenu snažíme byť najmodernejší, ale v konečnom dôsledku je to horšie, ako zaužívané riešenie. Veď nemôžeme opomenúť ani skutočnosť, že kým sa používali klasické palubné počítače s manuálnymi tlačidlami, ktoré boli prepojené so starými BUSE panelmi vonku či vnútri, tak to fungovalo celkom bezúdržbovo. Za to aktuálne nové palubné počítače (od cca. 2013) majú večné problémy a následkom toho sú potom výpadky systému, zamrznuté obrazovky vo vozidle a v neposlednom rade odstavenie vozidla do dielne. Či za to môže fušerská montáž alebo nekvalitné prevedenie výrobkov už povedať neviem, no výsledok je ten, že je to nakoniec horšie ako bolo. (ok, v nových autobusoch mám info čo príde na prestupe, ale to som vedel aj bez toho doteraz).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A