U SL sa Covid pass kontroluje už dlhšie. Vraj mali zle od vedenia, keď niekoho policajti (rakúski) vysadili na hranici pre chýbajúce papiere, že hoc to nie je chyba firmy, vrhá to na nich zlé svetlo.
Prekvapilo ma, že v OC Nivy je teraz cez Vianoce nočný režim známy z iných dní iba z času 23:00 - 06:00 h.
Takže zatiaľ čo cez napr. "sviatok" 1. novembra boli otvorené všetky vchody a aj vnútri (napriek zatvoreným takmer všetkým prevádzkam) nebol pohyb ľudí obmedzený, tak teraz je cez deň otvorený iba vchod od Nivy Tower. Sú vytvorené také tie koridory z takých nejakých pások, aby sa ľudia vstupom od Nivy Tower dostali na prízemí iba ku schodom vedúcim na -1 na Autobusovú stanicu. A pritom tá zastávka MHD sa volá Košická...
Ako je to s výťahmi? Sú niektoré úplne vypnuté či vedia tam nastaviť / majú nastavené, aby sa na niektoré poschodie dočasne nedalo vôbec dostať? V novembri ma prekvapilo, že jeden z výťahov pre verejnosť na prízemí je a naozaj zastavuje priamo vnútri v prevádzke McDonald's. Neviete náhodou kam hore sa s ním dá dostať? Ja (ak si dobre pamätám) som sa ním dostal z McDonaldu dole na Autobusovú stanicu alebo na parkovisko na -2 som išiel - zdá sa mi. Ak už nič iné, tak tie viaceré výťahy na rôznych miestach - často nesusediace so schodami (že ktorým sa kam dá dostať) sú pre mňa stále opradené rúškom tajomstva..
Zaujímavé, že Slovak Lines je na medzištátnej linke "pápežskejší ako pápež", t.j. vodič kontroluje okrem cestovného lístka aj covid pass a občiansky preukaz (pamätám si, že Regiojet na viedenskej linke kontroloval či má cestujúci občiansky preukaz aj v Dobe predcovidovej). Vo Flixbuse dnes vodiča zaujímal iba cestovný lístok. Btw, rakúski vojaci dnes kontrolovali, ale naši policajti na diaľničnom hraničnom prechode neboli.
Zaujímalo by ma či sa už niekto niekedy skúsil dostať na Autobusovú stanicu pešo vjazdom pre autobusy (napr. od nástupišťa linky 21) a ak, že ako to dopadlo. Teda že ak takto riskujúceho človeka nezrazil autobus, že či boli voči nemu vyvodené dôsledky a ak tak aké.
kedy sa zmenilo poradie zastávok 527-ky v Malom Raji? Vyše dva roky, čo chodím viac, či menej pravidelne dokladať do čiernovodského Tesca, sa vždy išlo obojsmerne najskôr na Dlhú a potom na hlavnú cestu a tak to hlásil aj hlásič zastávok(i keď ten zastávku na hlavnej ceste hlásil ešte pomerne skoro) a dnes som prekvapene zízal, že obojsmerne sa najskôr obslúžila zastávka na hlavnej ceste a až potom Dlhá. Ráno som kvôli tomu vodičovi neprávom vynadal(za čo sa ospravedlňujem), keďže som tú zmenu nepostrehol a bol som v tom, že minul zvyčajnú odbočku do vnútornej časti M. Raja.(v smere z centra Sl. Grobu prvú), až potom som si na zastávke overil, že naozaj sa najskôr obsluhuje zastávka na hlavnej ceste.
Keď už sme začali s tou Arrivou, tak švédske železnice teraz tiež bojujú s nedostatkom ľudí (aj keď z iných dôvodov). Namiesto nariekania do médií ako zlí zlí zamestnanci nechcú slúžiť cestujúcim ponúkajú 450€ za každú službu ktorú zamestnanec vezme z voľna: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/han-tackar-nej-till-4500-per-pass (treba to prehnať Google Translatorom)
Takto sa to robí, do psej matere. Samozrejme tá mzdová úroveň je niekde inde, ale keby Arriva ponúkala napr. stovku za službu tak by to vyzeralo inak. A keby v štandardoch nebola tá hlúpa klauzula že sankcie za nevypravené spoje sa uplatňujú až od 2023, tak by sa jej to aj veľmi silno oplatilo.
Pre mňa je dopravca Arriva obeťou šikanovania od hnusného dopravcu menom Slovak Lines. Nech Slovak Lines teraz pyká za to aké škody spôsobil Arrive! Pre mňa je Arriva skvelý dopravca ktorý sa snaží o najlepšiu dopravu na celom Slovensku, to že nemá dostatok vodičov nie je vina Arrivy ale samotných vodičov ktorí sú zaostalí a nechcú pracovať v Arrive. Arriva má dobré pracovné podmienky, dodržuje poriadok a furt vodiči na ňu nadávajú. Čo im Arriva urobila zlého? Ja som s Arrivou zažil iba pozitívne skúsenosti, odkedy je v BA tak jazdím regionálnou každý deň. Cestujúci ktorí nadávajú na nedostatok spojov nech nadávajú na agresora menom Slovak Lines a nie na obeť Arriva ktorá za to absolútne nemôže!
"a stále dokument, od ktorého sa objednávka odvíja existuje, nie je to ad hoc"
Ktorý to je, ako definuje objednávku pre rok 2021 a je niekde zverejnený? Prečo sa RPOD robí až ku koncu roka, pre ktorý má platiť - však to potom nie je žiaden plán ani projekt, ale konštatovanie toho, čo sa stalo. Rieši RPOD pre rok 2021 výhľad pre rok 2022 alebo aj 2023 (však aj rozpočty sa robia s výhľadom na +2 roky, ako môže mesto naplánovať sumu transferu na MHD pre rok 2023, ak nevie, či a v akom rozsahu bude jazdiť)? Vieme aké električkové linky budú jazdiť do Petržalky (čo má byť už o dva roky) a podľa čoho vzišlo, že práve tieto? A ako sa pomenia autobusové linky v nadväznosti na električku?
Vlastne jediný verejne známy plán s linkovým vedením sú nové trolejbusové trate. Ak som nejaký ďalší opomenul, tak ma prosím oprav, ale takto z hlavy ma nič ďalšie nenapadá.
Rozumiem. Zjednodušil som to, aby boli zrejmé tie vzťahy a valné zhromaždenie DPB fyzicky zastupuje štatutár matky, pričom štatutárom mesta nie je zastupiteľstvo, ale primátor. Ale áno, opomenul som to, že primátor môže konať len v rozsahu zastupiteľstva, ktoré, s prižmúrením oboch očí, plní vlastne funkciu valného zhromaždenia mesta, ktoré volia občania mesta, takže je mu v určitých otázkach primátor podriadený.
K bodu dva. PDO vnímam ako rámcový dokument, z ktorého sa dá vypočítať iba rámcový transfer (veľmi nepresný), ideálne nejaký rozsah. RPOD je dokument, ktorý zohľadňuje plánované výluky, posilnenia + taký ten mimoriadny balast, čiže ide o značne presnejší odhad vzkm/vlkm a aj odhad transferu. PDO v prípade BA chýba, ale zase na druhej strane RPOD ho sčasti supluje (a z časového hľadiska je aj vo vyhláške uvedené, že nemusí byť na 10 rokov). Nie je to ideálny stav, ale off-record platí, že radšej fungujúca verejná doprava bez administratívnych povinností (a stále dokument, od ktorého sa objednávka odvíja existuje, nie je to ad hoc) ako zamašličkované navoňané PDO a doprava nepoužiteľná. Ohľadom licenčných záležitostí máš dobré otázky.
V princípe znamená, že štatutárny orgán spoločnosti = primátor. Avšak táto právomoc bude nejakou formou rozdelená medzi primátora a MsZ, keďže, ak si dobre pamätám, členov predstavenstva schvaľovalo MsZ.
Tak či tak, konkrétna osoba musí v danej chvíli rozlišovať, či vystupuje ako primátor alebo ako valné zhromaždenie, keďže zámery môžu byť rozdielne. Určite by som to však nedefinoval, že "o výške transferu rozhoduje valné zhromaždenie", lebo to pravda nie je. Výška transferu predsa závisí od výšky rozpočtu a ten schvaľuje MsZ, a keby raz MsZ schválilo 0 €, tak ani primátor, ani valné zhromaždenie, ani predstavenstvo DPB alebo ktokoľvek iný s tým prakticky nemôžu urobiť nič.
V ideálnom svete by dopravná autorita zadefinovala požadované výkony, dopravca by ich nacenil a primátor dal túto požiadavku zapracovať do rozpočtu mesta, ktorý by mu MsZ schválilo.
Ad 2: Určite by to tak byť nemalo. PDO sa predsa spracováva na obdobie až 10 rokov, každopádne určite na obdobie viac ako jedného roka, a ako taký definuje aj nejaké rozvojové plány (ktoré sa ale v jednoročnom pláne definujú dosť ťažko). RPOD je už konkrétnou objednávkou na daný rok, pričom by malo z PDO vychádzať a spresňovať ho. Lebo kým napr. PDO globálne povie, že denná premávka je v čase od 5 do 23, v RPOD by už malo byť povedané, ktorá denná linka má aký rozsah prevádzky.
PDO je tiež podkladom pre vydávanie licencií na linky. A hoc v MHD sa vydáva jedna globálna licencia (kde sú ale konkrétne trasy vymenované), tak by bolo zaujímavé vedieť, čo bolo legislatívnym pokladom pre vydanie licencie pre takú linku 154 (áno, v §10, ods. 3b je uvedené "alebo ak na jej zriadení je záujem dopravného správneho orgánu").
Odkiaľ čerpá iMHD cestovné poriadky vlakov? Niekto to nahadzuje ručne?
Napr. taká S70 tu má uvedený samostatný stĺpec pre dni 23.12. a potom 27.-31.12 a 3.-4.1., s ešte obmedzenejším počtom vlakov, ako teraz. Nebude to chyba?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Arrivaderci