Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Už som som to tu raz asi spomínal. Viete mi niekto vysvetliť, prečo na niektorých videách na YouTube s jazdou historického autobusu vodič pri preraďovaní z nižšieho rýchlostného stupňa na vyšší dáva medziplyn? Veľakrát to robia aj vodiči, ktorí vyzerajú, že majú veľa najazdené a pamätajú si prevodovky bez synchrónov.

Skúsim sedliacky rozum:
Predstavme si, že vozidlo ide konštantnou rýchlosťou (bez straty rýchlosti) a teda aj výstupný hriadeľ sa točí rovnako.

Ak idem na 4. prevodovom stupni, mám nízke otáčky. Pri podradení na 3. stupeň výstupný hriadeľ cez točiace sa kolesá roztáča motor do vyšších otáčok. Aby mi (nesynchrónna) prevodovka hľadko podradila, odpojím hriadele cez neutrál, medziplynom roztočím motor do vysokých otáčok a následne hľadko zaradím tretí stupeň.

Ak idem na 3. prevodovom stupni, mám vysoké otáčky. Pri preradení na 4. stupeň mi výstupný hriadeľ spomalí otáčky. Aby mi prevodovka hľadko preradila, vytočím vysoké otáčky, zaradím neutrál, nechám stranu vstupného hriadeľa klesnúť na najnižšie otáčky a potom zaradím vyšší stupeň.

Medziplyn pri preraďovaní nahor mi pripadá to najhoršie, čo môžem spraviť. Aký to má význam?
Reply on: fanatikmhd #241234:
silova elektrina na tom s cenami tiez nie je uplne ideal.... (teda ak ju nevyrabas a nepredavas 😃 )
Pani, v nadvaznosti na sucasnu situaciu AdBlue, ma DP nachystany krizovy plan ako fungovat s E6? Co B741? Nepatria do planu "kdyz to nepujde", ako zaloha za toho casu nemozne fungovanie E6? Btw, co dramaticky rastucka cena plynu a AdBlue? Neovplyvni to zasadnejsie prevadzku? Nevie niekto ci sa ohladom toho uz zacali podnikat kroky?
Solo vozy 12M s diesel pohonom vyhrala SORka ( nevedno aka karoseria) - zdroj UVO
Reply on: 810zssk #241230:
Asi hej, sú na to nejaké zákony pre krízové situácie. Ak nie pred r. 2020, tak si ich pri príležitosti zavádzania koronafašizmu schválili.

Vláda nenechá žiadnu krízu nevyužitú, ale berie to vždy ako pomôcku na dosr***e vecí ešte viac, než boli predtým. 😁

Gejza - ak je narodnoštátnym záujmom zaistiť, že nikto nikde nebude držať nijaké zásoby vôbec ničoho pre prípad núdze, lebo nejaký pologramotný dement mu to pri prvej príležitosti znárodní, tak toto opatrenie bude fungovať dokonale. 😁
Ak chcete vidieť ako sa vo verejnej správe topia peniaze, odporúčam túto objednávku, osobitne rozpis prác na strane 2:
https://zmluvy.egov.sk/data/MediaLibrary/260/260191/0bj%2068B-2021%20858Projekt.pdf

Sú tam položky ako napr. nahodenie výročnej správy, magazínu či ponuky práce na web IDS BK/BID, prípadne preradenie článku z jednej sekcie do druhej a za každý takýto "zásah" sa účtuje hodina práce po 40€ bez DPH 😂 Čo by v normálnom CMS systéme mala byť práca pre nekvalifikovaného zamestnanca tak na 5 minút.

Dostať 40 eur za to že niekto na web uploadne PDF súbor a pridá naň link na titulku a potom ďalších 40 eur za to že niekto na web nakopíruje dodaný text je biznis snov. Radosť mať takýchto klientov.
Reply on: zakaznik #241227:
Je vôbec možné zakázať export do iných členských štátov?
Reply on: zakaznik #241227:
pri všetkej úcte - zákaz vývozu nemá nič spoločné s "komunizmom", ale ide o elementárne opatrenie smerujúce k ochrane základných národno-štátnych záujmov
Reply on: 3pa3ck3 #241225:
Včera v správach tvrdili, že majú zásoby na cca 2 týždne.
Reply on: 3pa3ck3 #241225:
Sulík ako správny komunista zakáže vývoz a problém bude vyriešený. ☠️
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/603670-zacina-chybat-adblue-problemy-s-vyrobou-ma-aj-duslo-sala/

V skutočnosti sú to len vyhrážky, ktoré majú za cieľ vyjednať nové dotácie. Nakoniec to len riadne zdražie vyjadrené v hodnotu strácajúcich europeniazoch. Tak ako aj nafta. 👌
Reply on: 3pa3ck3 #241225:
dalsia sranda ktorej je nedostatok ? 😃
Viete niekto z insiderov, aké zásoby Ad Blue má DPB, prípadne aj iní dopravcovia? Predpokladám, že počet autobusov v garážach, ktoré močovinu nepotrebujú, nepostačuje na pokrytie výpravy
Reply on: Petto #241221:
Vhodne to dotvára aj ten hrdzavý stĺp.
Reply on: 3pa3ck3 #241222:
Áno, je to odstavná plocha bývalej linky 64. Mám to rovno pod oknom.
Reply on: Petto #241221:
Podľa označníka je to občasná zastávka Lovinského (viac Ti k tomu nepoviem, keďže tú lokalitu veľmi nepoznám a foto nie je moje - požičal som si ho z fóra dialnice.info)
Reply on: 3pa3ck3 #241220:
To je kde prosim ta ? Cista Ukrajina hrajuca sa na Benelux.
Reply on: Salomon #241218:
To isté aj na autobusovej stanici, číslo 210 prelepené na 40
Reply on: Urbanway 2423 #241212:
Môj postreh: terčíky vymenené nie sú, sú len prelepené. Dnes som to videl na zastávke Hronská. Najprv som si povedal, že prečo keď už to menia, tak to nezoradia podľa čísiel. Pristúpil som bližšie a videl som cez nálepku, obrys pôvodných trolejbusových čísliel 201 a 202.
Reply on: birch #241215:
Na 61 večer občas nejakí chodia, avšak nie v davoch. Ani na 96 nie je ich o moc viac, za to v 63 o trochu áno. Ranné časy od letiska sú však naozaj príjemné: na 61 ani jeden, na 96 len zopár, o dosť menej, než pred septembrom. Konečne môžem cestovať za svoje peniaze na stanicu priamou linkou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement