Ked uz, tak Karlsdorf. btw. ani Jurov dvor neznie zle.
Nerozumiem, co je na tom divne, ked sa skomolenina dodatocne opravi. Vzdy lepsie ako Grofska niva ci Trojjaskynne polia.
Dokumentačne z Račianskeho mýta - veľa je už dokončené, ale hotové to zatiaľ nie je - aj keď ak by sa veľmi posnažili, pravé odbočenie z Šancovej do Rače aj pruh na Legionárskej by už zajtra (koniec mesiaca) otvoriť mohli, tam už je doasfaltované.
Zaujalo ma, že ostrovček na Radlinského pred odbočením na Legionársku je posunutý tak, že vedľa električkového pásu (v tom mieste už v oblúku) nevznikli dva plnohodnotné pruhy smer Rača / Trnavské mýto. Ak pôjde električka, tak to tam dve autá budú mať natesno a napr. medzi električku a bus sa už ďalšie auto nezmestí. Tak neviem, či to je zámer alebo to projektant úplne dobre nenaprojektoval alebo to robotníci úplne dobre neurobili...
Oki, ale mohlo byt aj v ako vozovna (alebo keď chceme po novom d - depo), proste hocičo iné, kludne aj kvetináč, len nech sa to nemýli ako teraz. Navyse podla mna by bolo lepšie radšej označiť spoje, kt. končia na Astr. lebo tých je menej - bolo by to také prehľadnejšie ako nejaké písmeno skoro za každým číslom ako je to teraz
Výhodou električiek je podľa mňa vyššia kapacita (napr. taká N34 bývala pre koronou dosť plná), to, že by išli z centra (toto by sa dalo čiastočne vyriešiť aj odklonením N61 a N95) a v neposlednom rade aj ekologická stránka. Cesta z Hl. st. by síce trvala dlhšie, ale hlavne cez víkendy je otázne, koľko ľudí reálne potrebuje ísť cez Hl. st., obzvlášť, keď je v noci aj zatvorená (s výnimkou rozjazdov o 23:30, 00:00 a možno aj 03:30). O potenciáli nočných električiek (alebo minimálne predĺženia dennej premávky) podľa mňa svedčí napr. posledná 4 z centra o 00:21, ktorá nezvykne byť úplne prázdna a často s ňou niekto ide až do VJD (tu ale ide aj o to, že chýbajú nočáky v centre).
Dobrým kompromisom by podľa mňa bola víkendová premávka električiek 3 a 4 v 30-minútovom intervale do cca 02:30, ktoré by nešli cez Hl. st. a preto by boli o niečo rýchlejšie, než autobusy. Električky by tak boli iba doplnkom k autobusom, na ktoré by nadväzovali iba vo vybraných zastávkach. Samozrejme, počítam s tým, že aj nočné električky by mali všetky zastávky na znamenie, pretože inak by boli skutočne pomalé oproti autobusom.
Na druhej strane však súhlasím, že by sa mal posilniť nočákov na 30 minút, spočiatku aspoň cez víkendy a potom by sme možno zistili, že niekde by autobusy už nestačili a nahradili by sa autobusmi (tam, kde by to šlo).
A čo by bol benefit nočných električiek oproti nočným autobusom? Autobusy to zvládajú fajn, v noci sú rýchlejšie (najmä z/na stanicu) a keď už, tak by som radšej riešil lepší interval.
Jedine kde vidím potenciál na nonstop prevádzku je Petržalka po predĺžení trate, keďže tam nie je možné viesť úplne súbežný nočák.
Myslím si, že nočné električky do Dúbravky, Rače, Petržalky (po predĺžení trate do Janíkovho dvora) a možno aj Nového mesta by sa uživili aj dnes (minimálne cez víkendy), pretože N34, N55 a N95 bývajú celkom slušne vyťažené a priame spojenie s centrom by mohlo vyťaženosť v týchto smeroch ešte zvýšiť.
To by ma zaujímalo akú apokalypsu DPB očakáva tento víkend keď to stále nie je vonku. Lepšomagistrát a lepšomanagment si zo zákona robia zdrap papiera presne ako ti pred nimi.
Fúha, nemali by sme opraviť aj historické listiny, ktoré v zlom tvare riešili jeho spoluprácu s uhorskými úradmi?
A vôbec, Karolovu Ves nechceme? Kramerovce nič?
FFF13