Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: FFF13 #240717:
Ešte lepší je ten smer jazdy PETRŽALKA, EINSTEINOVA...
Reply on: 810zssk #240709:
Asi zhanaju nove platany alebo pripravuju nejaky dalsi tunel… A ved aj tak si tu zo zakonov kazdy robi len trhaci kalendar.
Reply on: Viko #240708:
Ked uz, tak Karlsdorf. 🙂 btw. ani Jurov dvor neznie zle. 🙂
Nerozumiem, co je na tom divne, ked sa skomolenina dodatocne opravi. Vzdy lepsie ako Grofska niva ci Trojjaskynne polia. 🙂
Dokumentačne z Račianskeho mýta - veľa je už dokončené, ale hotové to zatiaľ nie je - aj keď ak by sa veľmi posnažili, pravé odbočenie z Šancovej do Rače aj pruh na Legionárskej by už zajtra (koniec mesiaca) otvoriť mohli, tam už je doasfaltované.

Na zastávkach električiek je už namontovaný aj nový označník - ten ešte predvčerom na Tragáčikovej fotke nebol (https://imhd.sk/ba/galeria-media/u/16236/V%C3%ADkendov%C3%A9-v%C3%BDluky-na-Ra%C4%8Dianskej-29-8-2021/266825/ ). Fotku som urobil nastojato, tak ju skúsil vložiť takto, či to prejde...

Zaujalo ma, že ostrovček na Radlinského pred odbočením na Legionársku je posunutý tak, že vedľa električkového pásu (v tom mieste už v oblúku) nevznikli dva plnohodnotné pruhy smer Rača / Trnavské mýto. Ak pôjde električka, tak to tam dve autá budú mať natesno a napr. medzi električku a bus sa už ďalšie auto nezmestí. Tak neviem, či to je zámer alebo to projektant úplne dobre nenaprojektoval alebo to robotníci úplne dobre neurobili...
Reply on: FFF13 #240720:
To si predstav, že by použili r, n a m - rn, rm. 😄
Reply on: N/A #240718:
Oki, ale mohlo byt aj v ako vozovna (alebo keď chceme po novom d - depo), proste hocičo iné, kludne aj kvetináč, len nech sa to nemýli ako teraz. Navyse podla mna by bolo lepšie radšej označiť spoje, kt. končia na Astr. lebo tých je menej - bolo by to také prehľadnejšie ako nejaké písmeno skoro za každým číslom ako je to teraz
Reply on: 810zssk #240716:
Výhodou električiek je podľa mňa vyššia kapacita (napr. taká N34 bývala pre koronou dosť plná), to, že by išli z centra (toto by sa dalo čiastočne vyriešiť aj odklonením N61 a N95) a v neposlednom rade aj ekologická stránka. Cesta z Hl. st. by síce trvala dlhšie, ale hlavne cez víkendy je otázne, koľko ľudí reálne potrebuje ísť cez Hl. st., obzvlášť, keď je v noci aj zatvorená (s výnimkou rozjazdov o 23:30, 00:00 a možno aj 03:30). O potenciáli nočných električiek (alebo minimálne predĺženia dennej premávky) podľa mňa svedčí napr. posledná 4 z centra o 00:21, ktorá nezvykne byť úplne prázdna a často s ňou niekto ide až do VJD (tu ale ide aj o to, že chýbajú nočáky v centre).

Dobrým kompromisom by podľa mňa bola víkendová premávka električiek 3 a 4 v 30-minútovom intervale do cca 02:30, ktoré by nešli cez Hl. st. a preto by boli o niečo rýchlejšie, než autobusy. Električky by tak boli iba doplnkom k autobusom, na ktoré by nadväzovali iba vo vybraných zastávkach. Samozrejme, počítam s tým, že aj nočné električky by mali všetky zastávky na znamenie, pretože inak by boli skutočne pomalé oproti autobusom.

Na druhej strane však súhlasím, že by sa mal posilniť nočákov na 30 minút, spočiatku aspoň cez víkendy a potom by sme možno zistili, že niekde by autobusy už nestačili a nahradili by sa autobusmi (tam, kde by to šlo).
Reply on: FFF13 #240717:
Mozno n - Nové SND a m - Maximiliána Hela.
K novému CP L78: to sú tam tie poznámky o konečnej/dojazde do voz. naschvál označené podobnými písmenami n a m? Treba zmiasť nepriateľa?
Reply on: Urbanway 2423 #240715:
A čo by bol benefit nočných električiek oproti nočným autobusom? Autobusy to zvládajú fajn, v noci sú rýchlejšie (najmä z/na stanicu) a keď už, tak by som radšej riešil lepší interval.

Jedine kde vidím potenciál na nonstop prevádzku je Petržalka po predĺžení trate, keďže tam nie je možné viesť úplne súbežný nočák.
Reply on: Miro #240714:
Myslím si, že nočné električky do Dúbravky, Rače, Petržalky (po predĺžení trate do Janíkovho dvora) a možno aj Nového mesta by sa uživili aj dnes (minimálne cez víkendy), pretože N34, N55 a N95 bývajú celkom slušne vyťažené a priame spojenie s centrom by mohlo vyťaženosť v týchto smeroch ešte zvýšiť.
L1 cez deň každé 3 minúty, to je slušné.

A tiež nočné električky.
Reply on: brefos #240711:
Posledné spoje po polnoci. 😍
Reply on: brefos #240711:
DPB sa už vtedy mohol chváliť že električky jazdia "častejšie ako metro v zahraničí"😉
Hrabal som sa v archíve a našiel som 70 ročný cesťák, teda z roku 1951. MHDčka je tam uvedená len takto v súhrnnom CP. 😃
Reply on: 810zssk #240709:
To asi bude lepšie sa opýtať ich, nie mňa 🙂
Reply on: Andy #240698:
To by ma zaujímalo akú apokalypsu DPB očakáva tento víkend keď to stále nie je vonku. Lepšomagistrát a lepšomanagment si zo zákona robia zdrap papiera presne ako ti pred nimi.
Reply on: kecho #240704:
Fúha, nemali by sme opraviť aj historické listiny, ktoré v zlom tvare riešili jeho spoluprácu s uhorskými úradmi?
A vôbec, Karolovu Ves nechceme? Kramerovce nič?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.