Reply on: milanko79 #240475:
Na delené služby, kde sa elektrobusy počas prestoja dobijú sú celkom dobré, ale na celodenné služby nie, pretože musia byť vymenené počas dňa (s výnimkou 43, ktorá sa dobíja na Patrónke). Elektrobusy u nás určite nie sú náhradou za trolejbusy, nakoľko linky, ktoré obsluhujú (napr. 20, 29, 37, 43, 53, 80,...) nejazdia takmer vôbec pod trolejami, takže scenár z BB u nás neplatí. Nové trolejbusové trate by boli určite lepšie, ako ďalšie elektrobusy (ak to myslíš tak, že elektrobusy by nahradili trolejbusy, resp. namiesto novej TT by na danej linke jazdili elektrobusy), pretože trolejbusy nie sú obmedzované dojazdom, ale myslím si, že z hľadiska PR bol asi nový elektrobus lepší (predsalen je to nové vozidlo), ako nejaké nové drôty (cestujúcim je v podstate jedno, či im príde autobus, alebo trolejbus). Osobne elektrobusy vnímam len ako ďalší (a drahší) autobus, ktorý má dosť obmedzené možnosti prevádzky, väčším prínosom, čo sa vozidiel týka, by podľa mňa boli parciály, ktoré by mohli zatraktívniť niektoré trolejbusové linky. Pozitívny vplyv mali podľa mňa elektrobusy hlavne na rekreačných linkách do lesa (43, 144 a 154), kde sa ten elektrobus podľa mňa hodí viac, ako autobus.
zakaznik
V normálnom svete by politik hľadal nákladovo najefektívnejšie riešenie a technologické blbosti vo vývoji by nechal Bezosom, Muskom a Mohammad bin Salmanom.