Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pomaranc #239928:
len poznamka na okraj, svojho casu mala racianska radiala v spicke 22 odchodov za hodinu..... od toho sme dnes tiez daleko....
(a nejaku kratku chvilu bol dokonca stav odchod kazde 2 minuty, to bolo dokonca 30 odchodov/hod 🙂 len potom prislo sucasne vedenie mesta a skresalo to..... )
Verí inak vôbec niekto sľubom o zatraktívnení MHD, keď sa napríklad električková doprava zredukovala? Kedysi na radiále bolo cez školský rok 15 odchodov za hodinu na 3 linkách, cez prázdniny to bolo 12 odchodov a cez sobotu/nedeľu 9 odchodov. Po novom už sa zredukovalo na 12 odchodov a aj to len v rannej špičke, po zvyšok dňa je to iba 10 odchodov a cez víkend 8 odchodov za hodinu. Na Zlatých pieskoch, kde sa roky hovorí o potrebe P+R a prestupe z PAD na MHD je ponuka električkových spojov nižšia. Dlhý čas bol interval 4 minúty počas celého dňa, potom sa po rannej špičke predĺžil na 5 minút a najnovšie sa ku kombinácií 4 a 5 minút ani nevrátilo ... Tak ako ja ozaj neviem, že aká snaha tu je o zatraktívnenie MHD, keď sa v nej výkony redukujú. A prosím bez výhovoriek na "koronu". Ak mám menej ľudí v MHD a vieme, že čím hustejšia koncentrácia ľudí na jednom mieste, tak tým sa zvyšuje riziko prenosu ochorenia, tak ak sa zosekal počet spojov, tak bude stále rovnaká tlačenka v MHD ako pred "koronou", čiže reťazovka dokolečka dokola. Menej ľudí = menej spojov = menej ľudí natlačíme do ešte menej spojov = ďaľšia vlna pandémie = ďalšie redukcie = menej ľudí = tam kde začala táto reťaz ... Jedine na račianskej radiále je ozaj silná ponuka. Ale napríklad Ružinovská radiála ako mala kedysi 9ku ráno každých 6 minút a na opačnom konci tejto linky aj Karloveská radiála, tak nejak to upadlo dosť ... Chápal by som, že pri systéme 1 radiála = 1 linka sa tí cestujúci rozložili rovnomernejšie, že už nečaká väčšina ľudí na 5ku špeciálne lebo im ide priamo ale berú prvú, ktorá príde, keďže je tam jedna linka. No nechce sa mi veriť, že až také rozloženie cestujúcich je, aby sa nejazdilo každé 4 minúty. To potom kam chce mesto lákať nových cestujúcich z IAD, keď zredukovali ponuku a logicky aj kapacitu počas jednotlivých hodín?!
Dnešný protest priniesol aj menšie obmedzenia dopravy.
https://youtu.be/Hoj8jSKCJfM
(podstatná časť videa je venovaná samotnému protestu)
Reply on: UltraM #239917:
Či túto trať neplánujú rekonštruovať?🤔 Radšej mohli začať napr. Petrzalskou radiálou..
Reply on: Joyki #239918:
Mozno to spravia na sposob “Cintorin Slavicie”, v tomto pripade dajme tomu VUNO liehovar. -)
https://zmluvy.egov.sk/data/MediaLibrary/252/252549/BID%20-%20TD%20Zmluva%20na%20sluz%CC%8Cbu%20obstaranie%20OCL_interoperabilita_20210222_MCh_v2.docx
Javí sa že BIDka ide updatovať (alebo dopĺňať) označovače na staniciach, pričom podľa priloženého zoznamu sa zdá že padol plán na zrušenie OCL na staniciach mimo BA ktorý bol naznačený v štandardoch.

Mimochodom, do pozornosti dávam nasledujúcu definíciu pojmu dopravca 😂
"Dopravca je prevádzkovateľ verejnej osobnej dopravy (tak autobusovej ako aj železničnej), ktorý je účastníkom IDS BK a má vydanú platnú dopravnú licenciu v čase podpisu tejto Zmluvy, t.j. Slovak Lines a.s., Dopravný podnik mesta Bratislava, RegioJet a Železnice Slovenskej republiky."
To je tak keď na jednej strane stojí firma čo ani netuší ako sa volajú jej klienti a na druhej si asi ani nečítajú čo podpisujú 😂😂😂
Reply on: Россия #239922:
Čo som dnes ja videl, tak na všetkých ukazovalo aj konečnú/smer jazdy
Dobrý den, prečo sú dnes na všetkých zastávkach vypnuté tabuľe, resp. neukazujú odchody spojov, iba čas a dátum?
Reply on: HS10 #239916:
Ako?
Reply on: Joyki #239918:
Predpokladám že tam bude len názov obce / jej časti.
Reply on: Petto #239909:
Už pár dní pozerám na ten obrázok ale mne zvonka, okrem prednej masky pripomína, viac Citaro. Interiérovo je to na 80% MAN.
Reply on: UltraM #239917:
Som zvedavý, ako sa zmestia kilometrové názvy niektorých zastávok PAD, lebo meniť nejako neplánujú (niektoré by sa ani nedali, napr. Veľké Úľany,Nové Osady,liehovar). Dúfam pôjde to do troch riadkov.
Mala novinka na zastavke Shopping Palace smer ZP 🙂 Ale na opacnej strane stara klasika stale.
Slávna 151-ka sa polepšila, ďakujem.... áno, áno.. uvidíme do kedy
Reply on: Qwertzuiop #239914:
61 uz takcitak nepojde Trnavskou cestou ale cca po trase 204. Tam sa to cele rapidne pomeni dodanim hybridov na 61. Lepsie intervaly a menej liniek.
Reply on: Petto #239913:
Ako nebudú? Nerozumiem. Zlúčia sa tie linky? Alebo čo sa stane? Chcem vedieť 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #239911:
31/39 uz pravdepodobne dodanim hybridov nebudú. Takze resolved 😁
Reply on: Urbanway 2423 #239911:
Aj podľa mňa to bude jasne vidieť, keďže výrazné biele čísla na displeji sú vidieť z viacerých metrov.
Mám rád tieto displeje, lebo sú výrazné, farebné a cestujúci si môžu dopredu určiť, ktorá linka im ide.
Reply on: Jezo #239905:
U testovacieho SORu NS som bol aj ja voči farebným displejom skeptický, ale na nových Solarisoch sú tie farby (a väčšinou aj čísla) podľa mňa celkom dobre vidieť. V súčasnosti máme 12 rôznych farieb autobusových a 10 trolejbusových liniek, čo by snáď nemal byť problém jasne rozlíšiť na LED displejoch (podobné farby ani veľmi nemáme, resp. dané linky nestoja na spoločnej zastávke). Ešte som zvedavý, ako dobre budú rozlíšiteľné dve linky z rovnakou farbou (31/39 a 83/84), ale z tých 50 metrov to bude podľa mňa rozlíšiteľné (tam už je skôr otázne, či nebude to číslo príliš malé).
Reply on: Pe67 #239898:
Prestupuje sa pri Poluse a pri vozovni predsa..
Tam je int. polovičný..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.