Reply on: marek #23937:
MHD chodi do Chorvatskeho Grobu, bo si za to Chorvatsky Grob plati. Na Bratislavu a jej pomery pomerne nova vec, inde funguje roky rokuce (Presov a jeho 9 okolitych obci, ktore si rovnako ako Chorvatsky Grob platia svoje linky MHD z mesta). Predpokladam, ze ked sa najde nejaka dalsia obec, ochotna platit za kazdy spoj MHD od preskrtnutej cedule Bratislava az po konecnu zastavku vo svojej obci, ze im DPB linku bez problemov zavedie.
fobust
Neda sa to uplne jednoducho vyratat. Ten, komu vyhovuje auto bude vzdy porovnavat MHD toho najdrahsieho pohladu - jednorazoveho listku. Ten, kto auto nema a plati si za rocnu elektricenku, toho vyjde MHD lacnejsie.
Osobne by som to zhrnul tak, ze pokial clovek auto nema, tak MHD ho vyjde lacnejsie. Ak uz auto ma (teraz jedno ci starucicku embecku alebo nove auto), tak je jedno ci a kolko s nim cestuje, ma urcite fixne naklady, ktore plati tak ci tak. Teda ak by si dotycny povedzme tomu aj kupil rocnu elektricenku za 6000 Sk, neodpadli by mu tie naklady za auto, ktore rozhodne nie su zanedbatelne. Keby tych 6000 Sk investoval do variabilnych poloziek (benzin, olej...), tak by sa mu to auto naozaj mohlo vyplatit. Tu ide o to, kolko a ako casto cestuje, kolko ludi sa v tom aute vezie a pod. Kedze toto je velmi specificke je tazke povedat kde je hranica odkedy sa to oplati. Kazdopadne vsak takemuto clovekovui prilezitostne vyuzitie MHD vobec nevoni, lebo jednorazovy listok naozaj stoji (s jeho pohladu) vela a iba na nom prerobi. A takyto clvek si elektricenku nekupi, lebo sa mu neoplati.