Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #239674:
Tých 0,40 € je v SAD DS základný CL za tarifnú vzdialenosť 5 - 7 km pri platbe z BČK a cez appku Hopin. Do 4 km je to iba 0,36 €. https://www.sadds.sk/files/cenovy_vymer_trnavsky_samospravny_kraj_0.pdf

SAD DS podľa ich webu umožňuje zaplatiť cestovné aj platobnými kartami (VISA, MasterCard). Tam je to tiež za tú zvýhodnenú cenu ako pri platbe z BČK/appky?

Neviem ani ako je to na prímeste SL. Tam je v IDS BK platba s VISA / MasterCard u vodiča cenovo zvýhodnená tak ako z BČK / appky? A SL to umožňuje iba v tých busoch, ktoré majú u vodiča nové strojčeky, však?
Reply on: 810zssk #239674:
Máš recht. Neuvedomil som si, že názov tohto pilotu je Hopin Bus. Ospravedlňujem sa. Mala by tak inak fungovať celá PADka v TTSK.
Reply on: Ike #239671:
To s tým predsa nič nemá. Ide o bežné regiocestovné.

V tomto najkratšom kilometrickom pásme je to v PAL pomerne bežná cena. Problém nastal pri zavádzaní IDS BK, kedy tá cena v BSK pri platbe kartou skočila z 0,45€ na 0,63€ a teraz od 1.7. pôjde na 0,81€. Ono sa to pásmo do 4 km zdá ako marginálna záležitosť, ale spadá tam napr. aj Stupava pri kombinácií s bratislavským PCL (resp. BID príplatkom pred 2013).
Reply on: Peon #239670:
Ja som rád že tu niekto robí konkurenciu Transdate. Nie som fanúšik Hopinu, ale ako developer sú zhruba miliónkrát schopnejší.

Inak by som za tým nehľadal žiadne sprisahanie, ten screenshot bude proste z nejakého interného testovanie ktoré sa nezriedka robí na pokiaľ možno čo najmenších sumách.
Reply on: Ike #239671:
Ale veď aj linka do Gabčíkova je dotovaná. Dokonca SAD DS na cestovnom lístku zverejňuje aj cestovné aké by bolo bez dotácie Trnavskej župy (tak to nazvali).

Nechápem prečo ako príklad použitia Hopin aplikácie nepoužili na webe nejaký úsek v rámci Trnavského kraja nesúvisiaci s IDS BK (napr. Šamorín - Gabčíkovo).

Porovnajme si teda koľko stojí cestovné v úseku ASMN - Cintorín Vrakuňa v Slovak Lines porovnateľným elektronickým spôsobom (t.j. z dopravnej karty - BČK alebo cez aplikáciu IDS BK). Cena je 0,63 € a ak sa od 1. 7. 2021 naozaj zrušia 15-minútové lístky, tak to bude 0,81 €.

Neviem už kde som zachytil, že po X rokoch plánuje Trnavský samosprávny kraj zdražieť kilometrickú tarifu, tak potom to už na tej trase nebude iba tých 0,40 €.

PS: Ach, toto je čo za "prozákaznícky" krok, že na https://cp.hnonline.sk/idsbk sa už pri vyhľadanom spojení nezobrazuje cestovné?

Aspoň, že v tom minimalistickom vyhľadávači spojenia na www.idsbk.sk sa cestovné naďalej zobrazuje. Dobré by však bolo keby si bolo možné pri spojení zobraziť aj zľavnené cestovné a tiež variant ak má cestujúci napr. PCL pre 100+101 a cestuje do regiónu. Jednoducho podobne ako to má IDS JMK na webstránke.
Reply on: Peon #239670:
Prečo porovnávame cestovné v komerčnej doprave, ktoré je dané trhom, s cestovným v doprave vo verejnom záujme, ktoré zohľadňuje kúpyschopnosť obyvateľov a mieru stratovosti spojov, ktoré by z dôvodu obchodných záujmov dopravcu nepremávali po určitej trase v určitých časoch?
Hmm, Hopin bus ako príklad využitia ich appky uvádza úsek vrámci Bratislavy (ASMN - Cintorín Vrakuňa) za 0,40 €. https://hopintaxi.com/bus/

Najneskôr v čase keď bude SAD Dunajská Streda v IDS BK to bude určite drahšie..
Reply on: S499.1023 #239647:
1991 (podľa knihy 100 rokov električiek v Bratislave od Šestinu a Juriku)
Reply on: Jak44 #239664:
Super, teším sa 🙂
Reply on: Qwertzuiop #239663:
Na hrane kapacity väčšinou znamená, že vozidlo je obsadené cestujúcimi takmer na maximum sedacich a stojacich miest udávaných výrobcom.
Reply on: Jak44 #239664:
Škoda, že 191 nemá dojazdy do vozovne aj v smere z centra. Aspoň Betliarsku a Depo Petržalka by podľa mňa mohla obslúžiť. Žehrianska by sa asi musela vynechať, jedine, že by sa autobus otočil naspäť na Jasovskej, čo sú ale zbytočné vzkm, alebo by sa zriadila občasná zastávka aj s prechodom na Dolnozemskej ceste, ak by to teda bolo možné.
Reply on: Jak44 #239664:
Obnovuje sa aj režim školský rok?
Reply on: Dezerter #239661:
Od pondelka sú na 9 súpravy. 🙂 + Sa obnovuje aj premávka 191, 192 a 196.
Reply on: Dezerter #239661:
Celkom by ma zaujimalo, že podľa coho sa taketo veci vyhodnocujú. Tu to bude určite niekto vedieť. Že aká je kedy kapacita a aké vozidla nasadiť. Existuju nejaké rátace ľudí? Alebo sa zamestanci vozia a rátajú? Že podľa coho sa určuje, že napríklad medzi 8 a 9 ráno bude na linku xy vypravených napríklad 10 spojov. Rozumiem, že prepravné prúdy sa museli sledovať už desiatky rokov no napríklad pri zavádzaní nových liniek a podobne. Že ako to funguje. Lebo úprimne sa mi nieked zdá, že si to niekto ráno povie a tak to je. Niekedy zasa nie. Napríklad linka 9. Čo znamená, že to je na hrane? Že sa v elektrické už ani nedá stať? Alebo že sú všetky spoje plne obsadené na sedenie? Ďakujem za odpoved.
Reply on: Dezerter #239661:
Prešli sme z "častejšia ako metro" na "častejšie ako L1 v Prešove". 😃
Reply on: Kubo03 #239658:
Dnes som išiel L9 a veru už je to v istých časoch na hrane kapacity. Buď nech sa zlepší interval na 5 minút a nechajú K2S alebo súpravy so súčasným intervalom
Reply on: Qwertzuiop #239659:
Nebol to iba starý CP, pretože práve v starých v nočných CP boli farebné linky, potom sa prešlo na univerzálne biele čísla v čiernom podklade.
Všimli ste si, že nočné linky začali byt farebne? Či to už bolo predtým? Ja som si to len dnes všimol, že číslo nie je bielou, ale zltou.
Reply on: Dezerter #239645:
Na 9 by mali chodiť aj naďalej K2S, súpravy sa ešte neplánujú.
Reply on: Dezerter #239645:
Bolo to aj vtedy zbytočné.. ale zase na druhú stranu v KV vypomáhal ráno/poobede 6ka...
Samozrejme bez K2S na hlavnej linke... K2 iba na 7ke a každé druhé poradie na 1ke...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.