Ja som mal dnes rano skor opacny pripad. Tramvaj isla s naskokom dve minuty. Samozrejme ze mi zdrhla pred nosom. Tak som nastupil na najblizsiu iducu linku a pesi sa trosku presiel po meste do roboty. Ale stihol som prist na cas!
No to mas sice pravdu,ale tie auta aspon vidis jazdit.MHD-cka pre istotu vynechava.Je celkom neprijemne cakat na zastavke vyse hodinu,a nakoniec kazdu chvilu chodit z roboty taxikom.Ale inac ziadne vyhrady.
Ano, nasnezilo nam tu par cm snehu. V centre sa to zatial drzi, odhadujem to tak na 5 az 10 cm, zalezi na tom ze kde... Uz vidim zajtrajsie noviny s nadpismi "kalamita zavalila Bratislau" a pod. Aka kalamita? Nic nepoviem ked napadne meter snehu, to je kalamita, ale toto? Necham sa prekvapit...
Snehu je tak do 10cm, ale uz teraz si mozes precitat v nasej mienkotvornej tlaci, ze Bratislavu DOSLOVA ZAVALILO 10-timi centimetrami snehu
Keby napadlo aspon pol metra, to by bolo!
A hlavne nemusis parkovat. Mne to velmi vyhovuje, lebo takto vystupim niekde, poobieham co treba a nastupim uplne inde ako som vystupil. Neviem si predstavit co by to znamenalo vracat sa niekam k autu. Ale byvam 10 minut cesty elektrickou, takze mne to vseobecne vyhovuje. Ked vsak idem z DNV, tak naozaj by som chcel nieco take, ze sa s sutom doveziem blizsie k centru, povedzme niekam k tunelu, tam ho odstavim a tie 4 zastavky pojdem MHD. Vyhody? Rychle, ale pritom nazatazujuce centrum mesta. Opacne to mam to ise, lebo mozem is lubovolnym spojom k tunelu (netreba cakat na vybranu linku do DNV) a odtial uz pohodlne a rychlo IAD. Ale kombinovat MHD + IAD je, ako som uz uviedol nizsie, trosku drahe. Ale aj IAD samo o sebe je dost drahe.
Jedna vec co mi vsak osobne prekaza je lenivost ludi, ktori si zvykli na IAD. Parkuju co najblizsie, nechce sa im prejst ani 100 metrov pesi. Nikdy by nezaparkovali auto tak daleko od miesta kam chcu. Ja to mam na zastavku MHD od brany domu dalej ako by hocikot bol ochotny ist pesi. A v tom vidim problem. Lebo vela ludi sa chce dostat na jedno miesto a nikto nie je ochotny prejst kusok pesi. Vsak parkovacia garaz Alexia je prazdna a to iba preto, lebo ludia su lenivy prejst si z nej do Tesca, co mne vobec nerobi problem. Berte to prosim ako priklad, nemusi to byt vzdy tak.
Spectre:
Teraz si "rypnem" ja, OK? Ty si taky expert, oprav mi prosim vsetky moje prevopisne chibi a preklepi v tomto prispevku.
Navyse napriklad do mojej terajsej skoly keby som siel autom, tak by mi to trvalo dlhsie, lebo by som sa musel najprv vymotat zo sidliska. A navrat zo skoly by znamenal obist polovicu Niv, kedze niekto vymyslel tie genialne jednosmerky. Cize MHD je na kratsie cesty podstatne rychlejsia....
individualna automobilova doprava vs. verejna hromadna doprava:
Neda sa to uplne jednoducho vyratat. Ten, komu vyhovuje auto bude vzdy porovnavat MHD toho najdrahsieho pohladu - jednorazoveho listku. Ten, kto auto nema a plati si za rocnu elektricenku, toho vyjde MHD lacnejsie.
Osobne by som to zhrnul tak, ze pokial clovek auto nema, tak MHD ho vyjde lacnejsie. Ak uz auto ma (teraz jedno ci starucicku embecku alebo nove auto), tak je jedno ci a kolko s nim cestuje, ma urcite fixne naklady, ktore plati tak ci tak. Teda ak by si dotycny povedzme tomu aj kupil rocnu elektricenku za 6000 Sk, neodpadli by mu tie naklady za auto, ktore rozhodne nie su zanedbatelne. Keby tych 6000 Sk investoval do variabilnych poloziek (benzin, olej...), tak by sa mu to auto naozaj mohlo vyplatit. Tu ide o to, kolko a ako casto cestuje, kolko ludi sa v tom aute vezie a pod. Kedze toto je velmi specificke je tazke povedat kde je hranica odkedy sa to oplati. Kazdopadne vsak takemuto clovekovui prilezitostne vyuzitie MHD vobec nevoni, lebo jednorazovy listok naozaj stoji (s jeho pohladu) vela a iba na nom prerobi. A takyto clvek si elektricenku nekupi, lebo sa mu neoplati.
Pre Spectre: moje IGK stalo 18tis. technicky je ok, v danom stave slúži už päť rokov. Poistka s bonusom stojí 3.800/rocne. Samozrejme ak by som kalkulovala v pripade auta s stk (cca300sk raz za dva roky), poistkou, prvotnou investiciou...tak sa to neoplatí. V tomto pripade máš mhd ozaj lacnejšie. Mám na mysli situáciu pri ktorej auto máš a poplatky ako jeho kúpa, kontroly, poistky platís hoci ti stojí pred domom na parkovisku.
Mily tr3. Som rada že si s mhd spokojný. Jazdu autom nepovažujem za lenivosť avšak považujem za hlúposť čakať - niekedy márne v daždi, snehu, ... ked cesta autom ma vyjde o pár drobných drahšie. Ak zveziem manžela tak dokonca lacnejšie. Rada by som prispievala aj ja k ekologickej bratislave ako propaguje DP, myslím že by DP mohol pouvažovať nad zlepšovakom pri ktorom nebude auto lacnejšie ako bus. Čo sa týka zatvárania oči pred cigánmi v dop.prostriedku ako to volas, tak skutocne takto neuvažujem. Jednoducho nie som poliš, predsa nebudem cestovať MHD len preto aby som netvarala oči a riešila kriminalitu v mhd. Nemám osobnú skúsenosť ale ani nechcem mať. Ďakujem
Na temu vyhodnost a nevyhodnost IGK si dovolim vygenerovat niekolko cisel:
Poriadovacia cena IGK: 300.000,-
Zivotnost IGK: dajme tomu 15 rokov
--Rozpocitane na roky zivotnosti: 300000/15= 20.000,-
--Rocna poistka IGK (do 1.3L): do 5.000,-
Takze rocne ma IGK vyde 25.000 + benzin + udrzba + STK + EK
Z tohoto mi vyplyva, ze IGK by sa oplatilo napriklad vtedy, keby som ho mal sluzobne atd. Jednoducho ked si rozpocitam vsetky naklady (ked si musim kupit svoje vlastne IGK), vychadza stale MHD podstatne lacnejsie.
Tymto som len chcel povedat, ze vacsina ludi by si tolko investovat asi len tak nedovolila..
Je pravda, ze je to tam pocernejsie, ale na mna to tiez zaposobilo tak, ze tam proste ziju v urcitej symbioze a nerobia bordel. To vsak ale nemeni fakt, ze je ich tam dost
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Autorka