Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #238824:
O približnom počte cestujúcich za deň by mohol informovať aj vodič. Mohli by urobiť stupnicu:
1 - priemerne takmer prázdne vozidlo počas dňa
2 - priemerne poloprázdne vozidlo počas dňa
3 - priemerne polovičná obsadenosť sedadiel počas dňa
4 - priemerne plné vozidlo počas dňa
5- priemerne napraskané vozidlo počas dňa
Reply on: Dispecer #238822:
"priebežne" = jeden/dva týždne sa na linky každý deň nasadzujú iba vozidlá s APC
DPB to takto tuším aj robí/robil a z týždňa alebo dvoch sa už podľa mňa dá vyvodiť napr. priemerný počet cestujúcich za určitý deň (pondelok, utorok,...). Súhlasím ale, že by z toho niektorí mohli vyvodiť nesprávne závery a potom to zneužiť, na druhej strane si myslím, že by to mohlo byť zaujímavé čítanie. 🙂
Reply on: Dispecer #238822:
Je ťažko zrealizovať takúto vec. Systémom počítania cestujúcich sú vybavené hlavne vozidlá MHD v mestách západnej Európy. Bratislava sa zatiaľ k takýmto mestám len horko - ťažko doťahuje. A aj to bude trvať ešte dlho.
Reply on: Urbanway 2423 #238821:
"priebežne" = nie každý deň, nie na každej linke, nie vždy na rovnakom kurze = jeden deň sa zaznamená 3000 nástupov a výstupov, iný deň 160000 nástupov a výstupov... A potom babo raď, keď si chceš urobiť prehľad a neurobiť z toho unáhlený záver.

Alebo inak, dajme si príklady:
1. Na linke 21 sa objaví 1 vozidlo s APC v jeden jediný deň za celý mesiac a na linke 59 bude celý mesiac vypravené do každého kurzu vozidlo s APC. Na záver mesiaca sa vyhodnotí, že na linke 21 sa previezlo 3000 cestujúcich za celý mesiac a na linke 59 sa previezlo 15000 cestujúcich.
Koľko ľudí bude kričať, že linku 21 treba zrušiť?

2. Nasledujúci mesiac sú celý mesiac na všetkých kurzoch linky 21 nasadené vozidlá APC a na linke 59 ani jedno. Na záver mesiaca sa vyhodnotí, že na linke 21 sa previezlo 40000 cestujúcich za celý mesiac a na linke 59 sa previezlo 0 cestujúcich.
Koľko ľudí bude kričať, že linku 59 treba zrušiť?

Proste, nevidím zmysel vo zverejňovaní informácie o počte cestujúcich na všetkých linkách v časoch, keď:
- nie sú všetky vozidlá MHD vybavené (funkčným) APC,
- pokiaľ sa k tomu nepridá aj štatistika vypravenosti vozidiel s APC za rovnaké obdobie na tejto linke,
- pokiaľ ľudia neprestanú robiť unáhlené závery bez znalosti kontextu (čo málokedy dokáže niekto nezainteresovaný a vzhľadom na to, čo sa posledný rok tu deje mám pocit, že ani mnohí zainteresovaní).

Koniec koncov samotný počet cestujúcich nutne nehovorí o tom, či je linka prevádzkovaná vo vysokej kvalite alebo nie a ani o jej potrebe. Aj linka ktorá len naváža ľudí z okraja mesta k nosnej linke môže byť dôležitejšia, hoc menej vyťažená ako autobusová linka v 90% súbehu s električkou premávajúca iba v špičkách a vyťažená natoľko, že ľudia padajú počas jazdy z okien... Pretože nebyť tej prvej, možno tá druhá nebude plná tiež. 🙂
Reply on: Dispecer #238820:
Myslel som, že DPB nasadzuje vozidlá s APC priebežne na všetky linky, aby si urobil vlastný prieskum pre interné potreby. Som si istý, že DPB dáta o počte cestujúcich má, takže problém s APC by nemal byť. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #238819:
"Pri tomto mi napadlo, či by nemohol DPB každý rok (údaje by tam mohli byť aj na mesačnej báze, ak by to šlo) zverejňovať priemerné počty prepravených cestujúcich na jednotlivých linkách alebo by to boli nejaké utajené informácie? Vie niekto, ako sa ukladajú dáta z APC, resp. aká úprava by bola pre ich sprehľadnenie nutná?"
A už máte APC vo všetkých vozidlách MHD? Ak nie, nemá to zmysel, lebo počty by záviseli od výskytu vozidiel s APC na linkách.
Reply on: si #238818:
Pri tomto mi napadlo, či by nemohol DPB každý rok (údaje by tam mohli byť aj na mesačnej báze, ak by to šlo) zverejňovať priemerné počty prepravených cestujúcich na jednotlivých linkách alebo by to boli nejaké utajené informácie? Vie niekto, ako sa ukladajú dáta z APC, resp. aká úprava by bola pre ich sprehľadnenie nutná?

Čo sa tých tbusov týka, tak by sa podľa mňa sóla dali nasadiť na 207 (s lepším intervalom) a namiesto toho by sme mohli posilniť 204 (a s tým súvisiacu 205 so sólami)
Reply on: Urbanway 2423 #238799:
to ti osobne zodpovedat neviem, kedze trolejbusmi som sa uplynule roky presuval len marginalne a nemam odsledovane vytazenie jednotlivych liniek (a nemam ani nejake ine podlkady hovoriace o ich vytazeni)
Reply on: Urbanway 2423 #238816:
Je tam ešte predĺženie vedenia ku OC Tesco Lamač a už veľmi známe spojenie Riviéry s Patrónkou. Taktiež tam je aj spojenie zastávky Hroboňova so zastávkou Pátrónka (cez Brniansku ulicu).
Reply on: HORVI #238813:
S tým sa počíta, je to aj medzi investičnými prioritami nového ekonomického riaditeľa.
Reply on: Urbanway 2423 #238814:
Veď aj pre to 206 DPB zrušilo.
Reply on: HORVI #238810:
To si nemyslím, 212+209 (obe s rovnakým intervalom a prestupom na hrane) sú podľa mňa dostačujúcou náhradou za 206.
Ďalej bolo v knihe avizované vybudovanie trolejového vedenia k OC Eurovea.
Reply on: Urbanway 2423 #238811:
No áno.
Raz mi na Vianočnej električke dovolil vodič pomáhať riadiť električku. Vtedy mi povedal, že pravdepodobne vyjde kniha Električky v Bratislave k 125. výročiu MHD. Nestalo sa. Ovplyvnila to korona.
Reply on: HORVI #238808:
Vidím, že máš naštudované knihy o MHD. 😃

Predĺženie L205 k Avionu je závislé od dodania parciálov, dovtedy sa nebude môcť meniť nič.
Reply on: Urbanway 2423 #238809:
Ešte pred piatimi rokmi bola na túto tému riešením 206ka.
Reply on: HORVI #238806:
Myslím si, že 211 by nebola najlepšie voľba pre NÚSCH, pretože by bolo nutné pri ceste z centra nutné prestupovať (a ísť cez cestu) a to je v tomto prípade nežiadúce.
Reply on: Urbanway 2423 #238807:
Predĺženie trolejbusu k Avionu bolo už avizované aj v knihe Trolejbusy v Bratislave od Mateja Kavackého z roku 2019. Kedy sa tak stane je otázne.
Reply on: HORVI #238804:
Tam by to chcelo posilniť na 10 minút a 205 (predsa len 15-minútový interval nie je v centre veľmi atraktívny) preložiť okrem 204 aj s 63 a 96 po predĺžení k Avionu.
Pravda. Zatiaľ som len jediný raz išiel 209 k NÚSCH. Bol som tam len ja a ešte nejaká pani. 211 by mohla chodiť k NÚSCH a striedať konečné, tak ako dnes 209.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.