Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #238568:
Aj podľa mňa sú tie naše označníky krajšie. 😊

Podľa mňa je na tých našich dobré farebné označovanie liniek, ktoré sa ale vo Viedni nepoužíva vôbec (okrem metra), takisto sa mi na viedenských označníkoch veľmi nepáči hranatý tvar stĺpiku, ale to je len vec názoru.
Vedel by mi niekto povedať, či je lepšia tá ich LCD infotabuľa alebo tá naša LED-ková, pretože tie viedenské infotabule mi prídu (aspoň na pohľad) celkom zastaralé a veľmi mi nepasujú k moderne vyzerajúcemu označníku?
Pozitívom na nich označníkoch je ale to, že je konečne dobre vidieť názov zastávky (a "H," ktoré je menej dôležité je menšie) a takisto aj čísla liniek (najmä nočných) s cieľmi sú lepšie viditeľné (bolo by ale podľa mňa lepšie, keby boli ciele liniek skôr zboku označníku ako pozdĺžne s nástupišťom).
Ten E-paper je super vec, vie niekto koľko taká vecička stojí? Dúfajme, že v Petržalke, prípadne aj na Ružinovskej a Vajnorskej radiále sa po rekonštrukcii objavia, ale na väčších zastávkach bude snáď týchto displejov viac, príp. budú väčšie, aby sa tam zmestilo viac CP naraz a aby človek nemusel preklikávať medzi desiatimi CP.
EDIT: Na ten E-Paper už v podstate odpovedal Ike v predošlom príspevku.
Ešte mi napadla otázka, či existuje "farebný" E-Paper, aby sa mohli zobrazovať aj farebné linky v CP?
Reply on: MatejBA #238568:
Tak ako v roku 2001 bol v Nay elektrodome vystavený plazmový televízor s cenovkou 500.000 Sk, alebo v roku 2010 stála LED žiarovka 60 €, tak aj eInk technológia je na tento účel ešte v začiatkoch a nie je úplne najrozšírenejšia, minimálne nie z hľadiska dodávateľov. Možno o 10 rokov to bude bežná súčasť MHD. No a môžem Ti povedať, že je to extra drahé (hlavne mi teraz nedaj linky na eshopy s e-čítačkami), hoci pridaná hodnota zase až tak obrovská nie je.

V porovnaní s tlačenými CP a tabuľami to prehráva na tom, že:
a) potrebuješ riešiť zdroj energie: solár? prípojka? (ok, to aj pre tabuľu)
b) v jednom momente si môžu cestujúci pozerať CP iba jedinej linky (pokiaľ toho nekúpiš viac),
c) stále sú to "len" statické informácie
d) tabuľa (ak sa umiestni dobre), je viditeľná pre podstatne viac ľudí a
e) kontrast je zďaleka neporovnateľný s normálnym papierom.

Otázka znie, na aký typ zastávky sa to hodí? Vo veľkom uzle máš tabule. Tie sú jednoznačne lepšie, čitateľnejšie, real-time. Na menších je toho zase škoda. Samozrejme, celé to hovorím v kontexte finančnej náročnosti.

Ak by to stálo 100 € jeden panel aj s montážou a zapojením, tak nech to je aj duplicitne s tabuľami všade tam, kde je el. prípojka. Ale súčasný stredoeurópsky trh okolo tejto ceny nešiel ani nechtiac.
Tak nám dnes nasnežilo...
...za to sklo sorry, také je to len zo začiatku. Viem, mal som to utrieť😅
4K - celá DKR
https://youtu.be/J7YPjpOs920
Reply on: Vladimír #238566:
Snad to nie som len ja, co si mysli, ze nase oznacniky (hlavne tie integrovane ako na Americkom nam.) vyzeraju lepsie 😃 I ked ten eInk displej je skvely napad. Teoreticky by to mohlo byt namiesto papiera vo vitrinach, kde by sa lahsie dalo aktualizovat info ako len prelepit (plus mas uz aj farebne eInky)
Reply on: Dispecer #238565:
A napriek tomu som na zastávke ZŠ majerníkova, kde stojí trolejbus 33 nenašiel schému liniek, ani mapu okolia zastávky. Taktiež som na trolejbusoch s prídavným dieselovým motorom na linke 33 nevidel pred evidenčným číslom skratku dopravného podniku. Podobne som ešte nikde nevidel nápis technologická jazda (ale unávam, na toto som ani nemal veľa príležitostí) a včera som v električke na kabíne vodiča nenašiel informáciu o tom, kam daná električkapatrí. 😃
Možno ešte DPB všetko nedotiahol, ale zas od toho októbra je to už nejaký čas 😅
Reply on: Joyki #238539:
Ale budova zostala tá istá, že? Sú aj honosnejšie typy zastávok aj mimo 120... zober si napr. také ŽA- Záriečie, Rajecké Teplice, , BB mesto a to spomínam len tie, kde som bol vo vnútri... z tých, ktoré poznám len z fotiek alebo okna vlaku, mi napadá napr. Partizánske, Kľačany, Turčianske Teplice...
a na 120 si zober, ako dopadol Svätý Jur...
Reply on: 3pa3ck3 #238561:
Coze? To fakt? Tusis, aky tam je dovod?
Reply on: TomJ #238544:
No napriklad aj v Britanii je to tak, ze nazov mesta je len na hlavovej stanici alebo na stanici, kde zastavuju dialkove spoje. Aj ked teda len v tych najvacsich mestach (Londyn, Manchester, Glasgow atd), lebo si pamatam aj stanice typu "Portsmouth Harbour" a "Portsmouth & Southsea" (obe v Portsmouthe) alebo West Croydon a East Croydon (obe v Croydone) 🙂
Reply on: MatejBA #238560:
Pri dráhových vozidlách je rolovanie zakázané vyhláškou
Reply on: kecho #238559:
A hlavne nechapem, preco to skracovali na Stn. zo ZST. To uz ked vehementne chceli byt celosvetovi, stacilo nechat prvy riadok "Stanica" rotovat spolu so "Station" a druhy riadok ktora stanica (a vlacik nechat napravo).

A pre kritikov mojho navrhu - uz teraz mame linky, kde sa na prednom transparentne roluju informacie 🙂 Napriklad 29 ci tusim aj 88
Reply on: si #238558:
Zst je dokonca o jeden znak kratsie, kedze nepotrebujes miesto na bodku 🙂
Ked vymysleli stn., tak mohli spravit aj Cmt. Petrzalka, Cmiter Vrakuna atd. 🙂
Reply on: Mhr1 #238557:
ale zst je rovnako dlhe ako stn (a neviem ale z hladiska jednoznacnosti skratky mi zst pride uplne bezproblemove na rozdiel od stn, kde predpokladam ze nielen mne, ale asi kazdemu technicky vzdelanemu cloveku to evokuje slovensku technicku normu....)
Reply on: S499.1023 #238549:
Žel.st. je dlhšie ako Stn. 🙂 S tým Zličínom to nie je ľahké. Železničná stanica je tesne nalepená na starú dedinu Zličín, je to tradičný názov a v čase vzniku železnice sedel presne. A metro (predpokladám) bude na katastri Zličína i keď je to cca 2,5 km vzdušnou čiarou od železničnej stanice a cca 35 min. peši a od starej zástavby cca 20 min. a od panelákov sídliska (tiež na katastri Zličína) cca 10 min. No a priamo pri metre je nákupné centrum "Metropole Zličín". Všetko je to na Zličíne, ale železničná stanica tesne vedľa "Sídliště Řepy". A samotné metro Zličín je ešte kus od posledných zličínskych panelákov. A včul "babo raď". Je to inak dobrý príklad, že celá problematika nie je vôbec jednoduchá. Mne by Žel.st. Řepy nevadila, lenže zjavne starousadlíkom, ktorí mali hneď vedľa svojich domčekov v obci Zličín aj stanicu s rovnakým názvom, to pripadalo ako svätokrádež. A je to bližšie k dedine Zličín ako k dedine Řepy, ale zato hneď vedľa "Sídliště Řepy". Všetkým sa vyhovieť nedá...
Reply on: TomJ #238551:
Zrovna keď bola na hlst nahlásená bomba a EC 283 skončil v Lamači, tak čata oznámila, že ďalej sa nejde a máš použiť inú dopravu, napríklad MHD.
Reply on: 810zssk #238553:
+ ramzi
Dúfam, že máte pravdu a že naozaj vlaková čata v takom prípade dôsledne informuje cestujúcich, ako majú ďalej cestovať. No na Slovensku by ma neprekvapilo ani keby proste zahlásili: "Máme prekážku na trati, prosím vystúpte, vlak tu končí".
Reply on: TomJ #238551:
Domnievam sa že ak niekoho vlak vyhodí v Devínskej Novej Vsi tak najneskôr po vystúpení zistí kde je, nehovoriac že mu zrejme bude poskytnutá informácia o ďalšom spôsobe cesty. V tebou opísanej situácií beztak nebude mať na výber a proste v tej DNV vystúpi.
Reply on: TomJ #238551:
V takej situácii je tu sprievodca, ktorý má riadne informovať všetkých cestujúcich - nielen o tom, kde sa nachádzajú, ale aj aký bude ďalší postup (na štýl: "Cestujúci, ktorí majú kúpený lístok do stanice BA-Hlst, môžu na prepravu do centra využiť autobusovú linku 21 a následne si u dopravcu uplatniť nárok na náhradu..."). Predsa len nie sme na Balkáne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.