Reply on: fobust #23817:
Gyrobus je skôr elektrobus ako trolejbus, pretože nemá troleje. Vo vnútri vozidla je zotrvačník, ktorý sa otáča a pomocou neho sa generuje energia na pohon vozidla. V pravidelných intervaloch na trase sú umiestnené stĺpy, kde sa znovu roztočí zotrvačník (to sú tie smiešne stĺpy bez vedenia). Výhodu je čistá prevádzka bez nutnosti stavať trolejové vedenie. Takéto vozidlá údajne premávali vo Švajčiarsku a čo je zaujímavé aj v Afrike v Kongu ...
fobust
Tak dobre, Lekov ma lepsiu charakteristiku pritlaku. Ale lad s nim z troleja neotlces...
Re #23785 d3k0:
Ale aj zle robime, napr. ja som toho najlepsi priklad, ze?
Re #23800 Mike:
Ked v tych trolejbusoch (mozno) nefunguje kurenie a vodic vyfasuje teply oblek, tak bodaj by sa netestil!
Re #23806 J:
Gyrobus je trolejbus na zotrvacnik. Ono sa to naozaj vyrobilo a jazdilo to, tusim s tym experimentovali Svajciari (Oerlikon ci kto)...
Re #23813 sin:
Dakujem velmi pekne. Osobne prajem vsetkym dobrym ludom v DPB aby bol rok 2004 pre nich prinosom, prajem im vydrz pri prekonavani prekazok a vela osobnych aj pracovnych uspechov.
DPB ako podniku prajem v roku 2004 co najmenej nehod, urazov, vykolaji (ze, HLST ), volu presadit rozumne myslienky, poslusnych cestujucich. Divizii elektriciek prajem aby konecne zacali fungovat aj 7303, 7715, 7085 a aj ine vozy, T3Bcky. Trolejbusakom prajem aby im po meste viselo menej "divokych" konstrukcii a aby dostali co najviac 21 TrAC. Autobusom prajem vela nafty a plynu, mazivo na vrzgajuce casti autobusov a konecne novu, plnohodnotnu vozovnu v Petrzalke - Janikovom dvore (to aj pre Trolejbusy).
Dalej dufam, ze Sanosy a 9Trky spolu so SM-kou sa nerozpalia, ale opravia, alebo aspon zakonzervuju a schovaju niekam pod strechu.
iMHD prajem aby vychadzalo s DPB lepsie ako doteraz, aby bola konecne aj off-line verzia cestakov a pod.
KPMHaRD prajem vsetko dobre, vedeniu klubu rovnako, ale uz bez mojej ucasti. Na vlastnu ziadost chcem vystupit s klubu, uz som o tom informoval vedenie...