Interval 7 poobede je už asi rok dvojnásobok celosieťového intervalu. Čiže áno, kedže už asi mesiac sa jazdí v 6 min. intervale, tak 7 má poobede 12 minútový interval.
Aby sme si rozumeli - hovoríme o križovatke, kde ako vodič odbočujúci vľavo na zelený signál, dávaš prednosť oproti idúcim vozidlám a následne aj chodcom prechádzajúcim po priechode po ľavej strane, OK?
V takom prípade takto v NR fungujú minimálne križovatky v smere: Cintorínska-Štúrova, Štefánikova-Štúrova, Akademická-Tr. A. Hlinku, Slančíkovej-Tr. A. Hlinku, Kmeťova-Hviezdoslavova, Dolnočermánska-Hviezdoslavova, Mikovíniho-Hviezdoslavova, P. Straussa-Hviezdoslavova, Farská-Mostná.
207 a 212 majú cieľ ŽST Železná St. no inú značne inou trasou (207 cez hrad; 212 cez Kramáre), no na spoločných zastávkach (Kollárovo nám., Hodžovo nám.,) to vôbec na zastávkových elektronických tabuliach nevidno. Príde mi to trochu škoda, nedalo by sa tam dostať info (via Hrad / via Kramáre) ?
tiež si myslím, že podstatný rozdiel medzi púšťanim chodcov s autami idúcimi vľavo vs. s autami idúcimi vpravo je v tom, že autá idúce vpravo čakajúce na prejdenie chodcov zablokujú vnútorný roh križovatky, ale nikoho iného neblokujú. Autá idúce vľavo zastaviace tesne pred prechodom blokujú min. protismer... so zelenou šípkou vľavo súhlasím.
Tak oni ne sú nesprávne spravené, ono nie je nikde napísané, že nesmieš mať nadštandard vo forme bezkolízneho odbočenia. Problém je práve v tom, že bezmozgy si na to zvyknú a uplatňujú si to ako zvykové právo. Riešil som pár konfliktov so "vždysatakjazdilo" vo dvoch podobných prípadoch - odbočovanie doprava z jedného pruhu do dvoch a blikanie/neblikanie pri jazde priamo križovatkou, kde hlavná odbočuje doprava.
samozrejme aj vidím chodcov tam nevidím dôvod aby som nerešpektoval ich zelený signál a nepustil ich. Avšak je proti bezpečnosti cestnej premávky ak pri odbočovaní doľava musím dávať prednosť chodcom na konci križovatky.. ak totižto nechcem byť brzdiacim elementom mal by som do križovatky vojsť a čakať, čo nie je práve najbezpečnejšia záležitosť... preto pri plných zelených signáloch sa pre odbočovania doľava používa zelená šípka ktorá jednoznačne indikuje, kedy je úplne bezpečné prejsť pri odbočení doľava... práve preto by chodec v tom čase nemal na prechode čo hľadať.... milióny chobotín pcháme do áut tvárime sa ako konáme pre bezpečnosť ale chodcov pustíme na prechod presne vtedy keď autá môžu odbočovať doľava... F logika
Ale inak v Bratislave je dosť nesprávne spravených križovatiek s plným signálom, kde je absolútna prednosť. Neviem, či je to s niečim v rozpore, ale zahraniční vodiči jazdia opatrene (očakávajú prednosť protiidúcich áut) a domáci po pamäti.
Hneď z fleku poviem križovatku Pionierska-Račianska, kde je od Pionierskej plný signál bez signálu na opustenie križovatky pri odbočovaní vľavo. Som presvedčený, že keby sa legálne pustili autá v opačnom smere, bude tam kucapaca. https://goo.gl/maps/9cRcoJgMFBn4A8VC8
A moja obľúbená vychovávačská križovatka bola (možno ešte stále tak funguje) Čulenova - Landererova. Je tam plný signál a ak ideš do Eurovei, tak máš prednosť, lebo z Eurovei odbáčajúci smerom vľavo Ti ako protismernému auto musia dať prednosť. Keďže takto chodí extrémne málo áut a z Eurovei sa vždy vyroja desiatky, tak Ti prednosť nikto nedá, ešte Ťa vytrúbia
Miki, nie je to pravda. Keby sa v Prahe neodbočovalo na plný signál s dávaním prednosti vozidlám z protismeru aj chodcom paralelne, tak by sa doprava proste zastavila. Pretože miesto na samostatnú fázu pre odbočenie doľava v tom signálnom pláne proste nie je a ak tam navyše nie je miesto aj na samostatný odbočovací pruh, tak to ani nemá význam.
Spomínam si na časy mojej brigády pri svetelenej signalizácii (1978 - 1982), že sme vtedy intenzívne riešili to, že dovtedy v Bratislave bolo odbočovanie aj na plný zelený signál zásadne bezkolízne ale niektoré križovatky už to nedovoľovali a ako tých vodičov na to naučiť, že plný zelený signál znamená bezpodienečné voľno fakt len rovno a nie za tretí roh.
Šoférujem pravidelne už 37 rokov a nikdy mi takýto stav nepripadal ako zvláštny. Takže Ty pri odbočovaní doľava na plný signál BEZ signálu na opustenie križovatky síce očakávaš autá oproti Tebe ale nie chodcov cez priechod?
Pokiaľ na Slovensku nenastane zákonný stav zodpovedajúci civilizovanej časti sveta, čiže "státie na chodníku je zakázané s výnimmkou prípadov, kedy je to miestnou úpravou výslovne dovolené", tak sa budú stáe vymýšľať nejaké absurdné konštrukcie.
v NR o žiadnej takej križovatke neviem... a to tam poznám zo svetelných štúrova/štefánikova, štúrova/wilsonovo nábrežie(pred univ. mostom), dvojitú pri MÚ, farská/mostná...alebo som si možno tú mostnú/farskú nevšimol, tadiaľ chodím len občas, ale zvyšné 3 určite nie, tie poznám skoro naspamäť.
pokiaľ odbočujú doľava z karpatskej len max. priemerne široké vozidlá(t.j. nie kamióny, busy apod.), tak sa tam natesno pretlačia autá idúce rovno alebo vpravo vedľa tých čakajúcich na odbočenie doľava, dokonca aj trolejbus, ale trolejbus to má už dsť natesno.
Tak si musel mať veľké šťastie. Lebo ja sa s odbočovaním vľavo spolu s chodcami stretávam celý život v rôznych mestách SR. Napr. v Nitre je to úplný štandard snáď na všetkých, aj najfrekventovanejších križovatiek v meste. Naopak, snahu sa vyhýbať týmto riešeniam som vždy vnímal v Košiciach, kde som evidoval len jednu takúto križovatku v celom meste. Dlhé roky som mal ako chodec reflex, že ak dostam zelenú spolu s autami a blíži sa ku mne vozidlo so značkou KE, predvídavo na prechod nevstúpim, lebo viem, že on mi jednoducho prednosť nedá (lebo nie je zvyknutý, že zelenú môžu mať viacerí). Za nekorektné stereotypy sa týmto ospravedlňujem všetkým, ktorých sa dotkli
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jak44