Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #238008:
Lenze ked si za volantom, nemas v premavke cas meditovat nad tym, kto pos...kazil znacenie, ak nie je spravne (teda ak su rozdielne) a co z toho ma platit, a prave preto bolo poradie policajt-semafor-prenosne ZDZ-klasicke ZDZ-VDZ aspon jasne urcitelne.
Pricom v pripade, ze znacenia su “v poriadku”, tak sa nic nedeje.
Reply on: kecho #238005:
Odpoviem otázkou:

Prečo by sa mal vodič zamýšľať nad tým, ktoré značenie je platné? On má dostať jednoznačnú informáciu a ak ju nedostane, tak niečo nie je v poriadku.
Reply on: kecho #238005:
V takomto prípade bude najlepšie zastaviť a vytočiť 158, aby sa takáto nebezpečná situácia bezodkladne riešila
Reply on: kecho #238005:
Dôležitosť vyhlášky a zákona je rovnaká. Vyhláška nie je žiadny balast, naopak, veľmi presne určuje čo áno a čo nie, kým zákon je vágnejší.

Semafor s VDZ alebo ZDZ s VDZ nemá byť čo v nesúlade. Je to rovnaké zlo, ako keby si mal na jednej svetelnej križovatke voľná pre dva kolízne smery. Taký prípad nemá čo nastať.
Reply on: 3pa3ck3 #238004:
Len doplnim, ze postarom to bolo priamo v zakone, ktory je vzdy nadradeny vyhlaskam.

Cize teoreticky vsetko funguje uplne uchvatne a teraz uz len taka “drobnost”, ze co ma sofer robit, ked nesedi semafor s VDZ alebo ZDZ sVDZ. 🙂
Reply on: kecho #238002:
Pokiaľ je povolené odbočenie doprava a nemá vlastný signál, tak to zrejme tiež nie je stav, ktorý by bol v súlade s vyhláškou:

(3)
Ak sú vodorovnými značkami vyznačené jazdné pruhy pre rôzne smery jazdy alebo skupiny smerov jazdy, môže byť cestná premávka v križovatke riadená samostatnými svetelnými signálmi so symbolom šípky alebo v tvare šípky pre každý z vyznačených smerov jazdy alebo skupín smerov jazdy osobitne. Ak svieti signál červenej alebo žltej farby so symbolom šípky alebo šípok alebo ak svieti signál v tvare zelenej šípky alebo šípok, ich význam podľa odseku 2 platí len pre smer vyznačený šípkou alebo šípkami.

EDIT: Tu práve vidno, že vyhláška vyslovene vyžaduje súlad semaforov a vodorovných značiek, pričom podľa starej vyhlášky by stačil semafor, ktorý prebíjal všetko okrem policajta.
Reply on: kecho #238000:
V prvom rade je správca cesty povinný zabezpečiť, aby bolo značenie v poriadku. Čiže aj zodpovenosť za nehodu by bola na jeho strane.

A hierarchia dopravného značenia nemôže existovať, keďže všetky značky musia tvoriť jeden logický systém (podľa tejto logiky sú vodorovné značky zbytočné).
Reply on: 3pa3ck3 #238001:
Dakujem.
Cize pri sipke rovno mozem odbocit aj doprava a mam prednost? 🙂
Reply on: kecho #237998:
Nadradenosť semaforov nad značkami prešla do vyhlášky:

§ 14
Prednosť v jazde vyplývajúca zo svetelných signálov je nadradená prednosti v jazde určenej dopravnými značkami.

Plus je tu vyslovene špecifikované, že sa to týka iba prednosti, takže napr. to, že máš semafor iba so šípkou rovno samo o sebe nehovorí, že cez križovatku môžeš ísť iba rovno.
Reply on: Ike #237999:
To je sice pekne, ale 2 veci
1)je Viedensky dohovor nadradeny nasmu pravu?
Alebo teda presnejsie, ci je platny a vykonatelny na uzemi SR?

2)ked vdaka takemu nezakonnemu stavu naburas, pri vymozitelnosti prava aj tak budes navine, cize nejaka hierarchia znacenia by byt mala... a okrem toho, ked teda taka situacia nenastane(nesulad ZDZ a VDZ), tak potom ten bod pokojne mohol ostat a nikomu by neublizil.

Lebo potom ti vyvstane presne taka otazka ako mal Jak44 v #237997 pricom pri zachovani nejakej logickej pravnej postupnosti by to bolo bez problemov.
Reply on: kecho #237998:
Pravdepodobne je to vo Viedenskom dohovore. Nehovoriac o tom, že nesúlad znaciek by zákon nemal tolerovať. Mal by to byt nezákonný stav a nesúlad okamžite odstránený a nie ze "pohodicka, nič sa nedeje".
Reply on: 3pa3ck3 #237993:
Lenze v starej verzii bol aj bod, ze semafory su nadradene znackam a tusim “vypadlo” aj to. 🙂

Tieto dva body sa stratili z par. 60

(3) Ak je nesúlad medzi zvislými dopravnými značkami a vodorovnými dopravnými značkami, zvislé dopravné značky sú nadradené vodorovným dopravným značkám.

(4) Pri riadení cestnej premávky dopravným zariadením sú svetelné signály nadradené dopravným značkám a ostatným dopravným zariadeniam.
Reply on: 3pa3ck3 #237995:
Nezákonné = neplatné? Ak nie, čím sa mám ako (polo)vodič potom riadiť?
Reply on: 3pa3ck3 #237995:
Práve preto to v našej gubernii nebol nezmysel a naopak bolo nezmyselné ho zrušiť, pretože pravidelne aj nové značenie (naposledy čiary pri Blumentáli) odporujú plánu/ vyhláške a v lepšiom prípade sa to zmení behom dňa/ týždňa, inokedy ten stav je trvalo dočasný, takže pekný nápad, ale zlý čas a krajina na uplatnenie.
Reply on: mr.lenin #237994:
Takýto stav by nemal nastať, resp. ak nastal, tak je nezákonný.
Reply on: 3pa3ck3 #237993:
Ano, uz som to zistil, ze sa tato cast menila. Avsak ako je potom rieseny nesulad vodorovneho a zvisleho znacenia? Lebo takych nesuladov je kvantum..
Reply on: mr.lenin #237992:
Zvislá značka nie je nadradená vodorovnej ani naopak, tento nezmysel už našťastie zo zákona/vyhlášky (neviem, kde to presne bolo) zmizol.
Vcera som volal MsP na zaparkovane auta v zastavke na Racianskom myte smer Trnavske myto... prislusnici prisli, pozreli, isli prec bez riesenia (stali tam 4 zaparkovane auta za znackou oznacujucou priestor zastavky). Dnes som volal znovu, operator na linke ma presviedcal, ze vodorovne znacenie je nadradene zvislemu, ze pokial stoja za znackou oznacajucou zaciatok nastupista a na ceste nie je zlta ciara, auta na chodniku mozu stat. Nehovoriac o tom, ze zlta ciara "chyba cca 5m za znackou" a ked tam stali napr vcera 4 auta a nedostali pokutu, je to chore. Samozrejme to, ze niekto nevie, ze zvisla znacka je nadradena vodorovnej, tak to je krasna vizitka. Samozrejme podavam staznost na neschopnost, necinnost a amaterizmus MsP na prislusne miesta...
ahojte,ja keď mám otvorené okno počujem Regiojet vlaky do Komárna a Dunajskej stredy ako trubia keď idú po trati okolo Ivanskej cesty do Vrakune
Reply on: si #237987:
Na obidvoch tratiach je koridorový zvršok (na lokálke novší) a na tej lokálke ani most v mojej blízkosti nie je. Proste je tá myš hlučnejšia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.