Podobne by som sa mohol opýtať, koľko ľudí potrebuje cestovať práve v relácii Ovsište - Antolská. Veď o to tu vôbec nejde. Na jednej strane je dobré, že sa skrátením 51 podarilo zlepšiť interval na celodenných 15 minút, na strane druhej to bolo dosť necitlivým spôsobom, keďže sa medzi 51 a 151 nedá ani prestúpiť a najviac na to doplatili tí, ktorí ani iné možnosti dopravy nemajú. A tí sa sťažovať (oprávnene) budú, najprv začnú kvákať miestni a potom mestskí poslanci a aj tak sa to nakoniec bude musieť prerobiť.
Mnohí vodiči samozrejme nemajú ani poňatia o tom že vôbec existuje nejaký PP IDS BK, alebo čo v ňom je ale podľa prepravného poriadku nieje potrebné označovať iný lístok:
„B.3.15 V prípade, že najbližší KOCL vo vozidle alebo na nástupišti je nefunkčný, cestujúci je povinný zakúpiť si cestovný lístok v inom KOCL. Ak sa vo vozidle alebo na nástupišti nenachádza žiaden iný funkčný KOCL, cestujúci vo vlastnom záujme:
a) vMHD informuje vodiča vozidla po príchode do nasledujúcej zastávky a v prípade vykonávania prepravnej kontroly bezodkladne informuje aj revízora, ktorý preverí EP na predloženej BČK,
b) v PAD je cestujúci povinný si zakúpiť cestovný lístok u vodiča v zmysle cenníka tarify IDS BK,
c) pred nástupom resp. bezodkladne po nástupe do vlaku, cestujúci vyhľadá sprevádzajúci personál vlaku a ohlási nástup bez platného cestovného lístka z dôvodu nefunkčnosti KOCL. Sprevádzajúci personál vlaku vypraví cestujúceho na základe informácií CL1C IDS BK platným od času výdaja v papierovej forme. Vo vlaku je možná platba za cestovný lístok len v hotovosti.“
Späť domov som za vrátil ešte pred poobednou špičkou, čiže ako to tam vyzerá poobede žiaľ osobne neviem. Každopádne si myslím, že korona štandardom by nemal byť 6 min. ale 5 min. interval. Výprava by sa zdvihla max. o 1 voz na linku. Každopádne to ráno ma prekvapilo.
#237897: Áno, oči mi preskočili riadok, ospravedlňujem sa.
Veď ale na to bohate reagujem druhým odstavcom, najintenzívnejšie asi vetou "Nemôžeš predsa ideu...". Ak nestačí, tak ti musím oznámiť, že fakt nemôžem za to, že si si vytrhol z diskusie jedno číslo a dožaduješ sa toho, aby sme ti ho obhajovali/vyvracali.
Včera som stál od Vinohradov až do Petržalky po 16 stej. Čiže proti hlavnému prúdu.
Od Kamenného nám. tlačenka ako keby ani korona nebola..
Dosť ľudí išlo po Farského celú trasu.
Nesadol som si ani na Račku , kde som predpokladal väčšiu výmenu osadenstva.
6 min. int. poobede je tam málo..
Ak nefunguje jediný nový označovač vo vozidle a ja som si plánoval kúpiť lístok z EP, môžem cestovať zadarmo alebo musím použiť iný lístok?
Keď som poruchu nahlásil vodičovi, tak mi povedal, že mal by som použiť iný lístok. Našťastie som jeden mal v peňaženke, ale aj tak ma tá cesta stála 90 centov miesto 41.
Ak by si čítal pozornejšie, ja som nehovoril o rannej špičke na Račianskej kedy je naozaj interval 2-3 minúty, ale o "večernej" podľa DPB asi nočnej/víkendovej prevádzke po 19:00 pracovných dní, kedy je interval 7-8 minút papierovo, a reálne 5 a 10 minút /spoj po 8 minútach naberá na každej zastávke sekundy navyše a nasledujúci po 7 minútach ho zasa stále viac a viac dobieha, častokrát jazdí s náskokom 1 min/.
Zareagoval si snáď na všetko možné, ale na to podstatné (skrývajúce sa v 2. vete alebo ak chceš na webe v treťom riadku) nie.
Inak pojmom podvečer som myslel medzi o cca 17tej, nie o 21:00. Ale súhlasím s tým, že čím neskoršia noc je bezpečnejšia ako čas pred polnocou. Ale ochotu dlhšieho čakania (aspoň u mňa) to nemení, však po celom dni toho môžem mať už aj bez toho viac než dosť.
K tomu, či tie intervaly stačia alebo nie. Dnes som zhodou okolností využil 3 v rannej špičke (7:30) z Račianskej radiály do centra po asi 4 mesiacoch. Poviem Ti, že za 5 rokov, čo som s tým denno denne jazdil, som vo vozidle nemal toľko priestoru čo dnes (a nie, tí ľudia sa do áut hromadne nepresunuli. Stálo sa len od začiatku ministerstva spravodlivosti po Pioniersku).
//Ok, svoj príspevok som odoslal ešte pred editom. Prvá časť teda pre irelevantnosť zmazaná.
Nestojí to ani za reč, ja by som už tému premenovaných zastávok uzatvoril, veď na magistráte si feedback verejnosti Vallov PR department určite vyhodnotí, majú tam na to dosť kapacít. Niečo podobné ako keď Kratochvílová a spol. prišla s "letáčikmi" o zmenách v MHD na tyčiach vozidiel, ktoré skončili v 99% prípadov na podlahe, lebo ich nevedeli ani vyrobiť v správnom rozmere. Hlavne by ma zaujímalo, kto to zaplatil. Predpokladám že niekto z vlastného vrecka, že..
Pritom oveľa akútnejšie podľa mňa je, či interval 7-8 minút (v reáli samozrejme 5 a 10 minút) po 19. hodine pracovných dní na nosnom dopravnom systéme z centra do Rače, vrátane frekventovanej ŽST Vinohrady/predmestie považuje magistrát naďalej za progresívny a ťahajúci ľudí z áut do MHD.
Kašli na to, celý tento nezmysel si vyslúžil v drvivej väčšine len kritiku a so zdravým rozumom to nemá nič spoločné, už sa k tomu ani radšej nevyjadrujem, lebo sa mi dvíha žalúdok. Nuž, čaká nás Vallostivedná prechádzka mestom a nezostáva mi nič iné, ako popriať odbornej komisii krásne vianočné sviatky a šťastný nový rok, nech je týchto sprostostí ešte viac.
"Centrum"... Ja nejako stále nemôžem uveriť tej premenovacej mánii. Aby nenastali zmätky - hlavne pre tých turistov, ktorým tak pomáhame - navrhol by som zjednotiť Kapucínsku a Zochovu na Centrum,rázc.(0.6) (presne 18 znakov!), lebo veď aj také linky 9, 39, 83 či 93 idú do centra, tak aby to niekoho náhodou nezmiatlo.
Alebo Zochova/Kapucínska dostane s grafikonom 2022 ďalší zo série názvov, ktoré už pomaly upadajú do zabudnutia - Pri starom rozhlase? Pardon, asi skôr "Starý rozhlas"...
Poviem ti to takto: ako (biely, dospelý, slovensky hovoriaci) muž nevnímam v tomto meste negatívny rozdiel v bezpečnsti medzi 21:00 a 1:00, oboje je tma a málo ľudí v uliciach, ba práve hlbšia noc je možno lepšia, lebo už sa netmolí lacno ožratá kindermafia z Obchodnej a bezdomovci tiež poväčšine spia... Netvrdím, že to všetci majú tak, ale asi by sme najprv potrebovali nejaké dáta, aby sme mohli tvrdiť, že ľudia radšej čakajú v skorších hodinách.
To, čo definuješ ako (pod)večer, je dnes už bežná súčasť mnohých životov tak v administratíve, ako v službách - teda je pre mňa nepochopiteľné, prečo už okolo siedmej tak rednú intervaly. Celá diskusia je len o tom, ako stanoviť rozpätie dňa s ohľadom na aktuálny životný štýl - SADky razia 5-16 a inak nič, DPB 6:30-18:30 a inak poriedko, realita by sa dnes mala hýbať skôr 7-22 a po zvyšný čas civilizovane... Nemôžeš predsa ideu, že linka nadväzná na eliny má kopírovať elinový interval celodenne, zovšeobecniť na to, že dané číslo je jediná možná mantra a nič iné nefunguje. Keďže sme naučení rozlišovať deň/noc, každý pochopí, že kníhkupectvo zatvára a že na bus počká trocha dlhšie. Keďže ale čas je vzácny, môže sa rozhodnúť miesto čakania do rána na knihu hneď posurfovať po eshope alebo miesto čakania hodinu na nočák využiť IAD... A ako viacerí spomenuli, jedno použitie IAD v noci generuje ďalšie cez deň a teda by sme k tomu nemali ľudí motivovať. Riešením nie je povedať si, že tuto nemáme 15 tak ani tam nebude viac než 20, riešením je nastaviť rozumnú sieť nosných a doplnkových liniek s násobnými intervalmi, ktoré ide vhodne kombinovať a budú ponúkať potrebný režim obsluhy - tam, kde potrebujem prípoje, budú prípoje, tam kde je sídlisko, bude obslužnosť atď.
Jasné, že to stojí námahu (na prekopanie dnešného zotrvačného antisystému) a financie (na posilnenie), ale nakoniec každá nezisková verejná služba niečo stojí. Nejde o chybu samotnej služby (a desí ma, že uspozorňuješ na tento aspekt), zvlášť nie ak je spoločenská a politická objednávka zlepšovať ju tak, aby sme mohli obmedziť podiel áut v uliciach. Lebo to dnes reálne nemôžeme, keďže VHD na to nie je pripravená a ani na to bez ďalších zdrojov (a samozrjeme i hľadania vnútorných rezerv) pripravená nebude. Že mesto ako celok získava len štvornásobok toho, čo potrebuje vynaložiť na naozaj základnú sieť VHD bez väčších rozvojových projektov, si predsa treba vyriešiť zmenou financovania a nie dusením dopravy.
Ja inak tajne dúfam, že s príchodom parciálov a dostavaním TT Mlynská dolina (dúfam aj so spojkou z Hl. st. na Štefánikovu) sa tento sekundárny uzol bude môcť konečne zrušiť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pajo