Reply on: MatejBA #237189:
"Ci aj v Kosiciach je trat do USS zbytocna?"Pri súčasnom dopyte aj celkom hej:
- OC Optima > USS:
PD: 52 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1+R7 33 spojov),
VD: 29 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1 16 spojov)
- USS > OC Optima:
PD: 71 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1+R7 58 spojov)
VD: 36 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1 16 spojov)
Pre porovnanie - Jurajov dvor - Zlaté piesky:
- Jurajov dvor > Zlaté piesky:
PD: 113 spojov
VD: 78 spojov
- Zlaté piesky > Jurajov dvor
PD: 103 spojov
VD: 73 spojov
S takýmito vyhliadkami by asi dnes už nikto tých 11 km električkovej trate v úseku OC Optima - USS nestaval (a aj preto je v takom stave v akom je).
(Čísla som len narýchlo vycucal z CP na imhd.sk a dpmk.sk, je možné že som sa niekde pri počtoch aj sekol.)
FiFo
Smerom od východu by sa do -1 vychádzalo na úrovni cca ako je most ponad trat z pionierskej na tupeho. A zo západu niekde medzi červeným mostom a nemocnicou kramare.
MHD by tiež mohli končiť na úrovni -1. A vážne pouvažovať aj s návratom električky na Štefánikovu. Na povrchu nechať len historickú vyprávnu budovu s pekným okolím, malym parkoviskom pre vyzdvihnutie. A ostatne nechať zeleni a podobne.
Prístup na stanicu pre peších aj z jaskoveho radu.
Dopravné múzeum do toho celého bud zakomponovať alebo ho presunúť a spojiť so železničným múzeom na východnom.
Myslím si však, ze miestna smotánka ešte nedospela do stavu kedy by mala zmysel a odvahu robiť veľké, poriadne a účelne rozhodnutia. V preklade na úrovni slovenský zmyslajuceho národa a jeho vedenia vždy dostaneme len nejaké polovičné alebo horšie riešenie. Akurát sa utopi množstvo prostriedkov a na ďalších xy rokov... A ved to všetci poznáme.