Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #236602:
Dôvodom môže byť, že je zastávka v CP zameraná zle alebo to, že si známa lístok zakupovala kráčajúc na zastávku v čase, kedy bola geograficky bližšie k Bradáčovej ako k Technopolu.

Riešením by mohlo byť ručné nastavenie zastávky. Ak v appke nie je povolené zisťovanie polohy, nástupná zastávka sa zadáva ručne. Teraz si nie som istý, či možno nástupnú zastávku manuálne zmeniť aj po tom, čo ju už systém našiel automaticky. Logika hovorí, že by to malo byť možné, ale v tejto chvíli to overiť neviem. Krajné riešenie je zakázať appke prístup k polohe mobilu a zastávku nastavovať vždy ručne.
Reply on: N/A #236607:
K stavbám sa vyjadruje aj magistrát.

Inak táto roztrieštenosť je problém aj na reginálnej úrovni, kde 50 obcí vydá po 10 stavených povolení na 10-50 domov, bez koncepcie na rozšírenie dopravenej siete/obsluhy, však 10 domov problém nespôsobí. Teraz tu máme hodinové zápchy pomaly zo všetkých smerov.
Reply on: si #236601:
Že dôjde k zrušeniu MČ neznamená, že dôjde aj k zrušeniu pracovísk a sťahovaniu. Pre občana sa na vybavovaní vecí na úrade nič nezmení.

#236599 Čo sa týka stavebných úradov, formálne síce budú fungovať ako jedna zložka, no tá bude aj naďalej sídliť v x rôznych lokalitách a súčasný počet zamestnancov zostane zachovaný. (Momentálnr inak ani nič ako magistrátny stavebný úrad neexistuje)
Reply on: Jak44 #236603:
Za predpokladu, že si túto informáciu všimneš. Ak si ju nevšimneš, vieš že trebárs z Technopolu na Mliekarenskú to máš 13 minút, tak neriešiš nič. Kúpiš 15min lístok a ideš.Na moste Apollo je zápcha jak hovado, autobus len tam strávi cez 10 minút. Príde revízor a pošle ťa kade ľahšie - prestupoval si.... Čo teraz? Pôvodne mi napadlo či počas tej 30 sekundovej čakačky na lístok v appke nejde zmeniť nástupná zastávka ak náhodou došlo ku chybe - omyl.
Potom už sú tu len také "plodné" riešenia ako trebárs kúpiš lístok a ten aktivuješ až načítaním QR kódu vo vozidle....čím sa zosynchronizuje aj voz a zastávka....ale to je už iná debata.
Tiež predpokladám že keď si kúpiš papierový lístok, nekontroluješ či je správny dátum, čas, číslo vozidla, kód zastávky......Ale veríš že to je správne. Pričom elektronickému označovaču nič nebráni v nejakom "skratovom" konaní vytlačiť blbosť na jeden lístok....
Pridávam dokumentačné fotografie z prebiehajúcej rekonštrukcie križovatky Vazovovej a Krížnej (smer Trnavské mýto).
Ja som sa snažil používať appku IDS BK, no vrátil som sa k poctivému kúsku papiera/električenke. 🙂
Reply on: fanatikmhd #236602:
Ja by som postupoval v zmysle PP. Kúpil si ďalší lístok a pôvodný reklamoval u dopravcu, u ktorého meškanie vzniklo.

Ak sa tam automaticky podľa GPS hodila iná zastávka, myslím, že je prakticky nedokázateľné, že neprestupovala.
Dotaz na cestovné lístky cez IDSBK app
Známa bývajúca v panelákoch neďaleko Technopolu smer Draždiak ide ráno na A-98 z Technopolu smer mesto. Kupuje si lístky cez app IDSBK. Tu si aktivuje lístok pekne pri príchode Abusu, a vyrazí. Zrazu pozerá, že na appke svieti miesto nástupu-Bradáčova (vedľajšia zastávka cez ktorú Abus ani nešiel a ani nepôjde). Zle zaznamenalo polohu.
Otázka z toho vyplývajúca pri kontrole lístkov:
Je známe z PP že pokiaľ človek neprestupuje, záväzný čas pre posúdenie platnosti lístka je podľa CP.
ak človek prestupuje, je nutné si kúpiť druhý lístok, a ten reklamovať u dopravcu u ktorého vzniklo meškanie.
Daná slečna má v appke zastávku ktorá evokuje nutný prestup. Teda by si v prípade zápchy na Apolle musela prikúpiť ďalší lístok. Lenže neprestupovala. Čo teraz? Ako dokázať že záväzná platnosť sa má v tomto prípade posudzovať podľa CP a nie podľa prestupného systému?
Našťastie sa zatiaľ nič nestalo, avšak, chyba nastala, a je preto na mieste táto otázka.
Reply on: black3r #236598:
tak ja sa na miestnom urade vyskytnem tak 2-3krat rocne... a potencialny problem ak by sa to centralizovalo su napriklad aj uradne hodiny, ked to mas co by si kamenom dohodil od domu, tak sa tam v dni ked su do 17tej obvykle vies nejak dostat, pokial si ktomu este ale musis priratat cestu so vsetkym, tak to uz moze byt pre viacerych problem a nutnost pol dna dovolenky len na to aby sli na urad....
Reply on: MatejBA #236599:
Menej posloncov a starostov ≠ (nerovná sa) menej úradníkov.
To ze sa zruší agenda mestských častí neznamená, že tam tie pracoviska aj s ľuďmi nezostanú. Pozmeni sa akurát štruktúra.
Reply on: black3r #236598:
Mojim hlavnym problemom je, ze sa na problemy pol milionoveho mesta, vsetky problemy, bude musiet divat menej uradnikov (aby sa usetrilo), alebo sa budu musiet nabrat novy (a neverim, ze sa potom usetri vela ak vobec nieco).

To mas presne aj s NRSR tak - oni "tam hore" riesia miliardy a cesta niekde pri Topolovom ich vobec nezaujima.

A zoberme si napriklad stavebny urad. Ked to vsetko bude na jednom urade pre cele mesto a posilnenie bude nula cela nula cela nula nic, budu vobec vediet stihat lehoty? Preco sa nemoze potom prejst z mestskych casti na okresy BA1-5?

Tu sa ide nieco rusit od stola, kde sa vidia iba "uspory" ale mam pocit, ze sa prehliadaju mozne problemy. A uz vidim, ako uradnici z celeho mesta, poslanci detto, primator bohvie odkial, budu s elanom a chutou riesit napriklad stretnutie seniorov pri knihe a caji ci lokalny sportovy klub alebo nedajboze riesit posyp poslednej ulice na Kramaroch v zime ked uz to neriesia majitelia prilahlych budov.

Doteraz napriklad mesto nebolo schopne vybrat spravcu/dodavatela osvetlenia v Bratislave a ten problem sa taha kolko, 10 rokov?
Reply on: MatejBA #236590:
mne najabsurdnejsie na sucasnom stave politiky v Bratislave pride ze v Bratislave je dokopy (ked spocitam mestske casti a mestske zastupitelstvo) 2x viac volenych poslancov ako v NRSR.

netusim vobec nic o mestskej politike, ale vyhodu jedneho mestskeho zastupitelstva si viem predstavit v tom, ze jeden clovek riesiaci ten isty problem na vsetkych miestach vs. rozni ludia riesiaci ten isty problem na roznych miestach == rychlejsie vyriesenie problemu, menej vynalezov kolesa => usetrenie casu => usetrenie penazi...

a k miestnym uradom: ako casto potrebujes nieco riesit na miestnom urade? ja osobne som na miestnom urade bol 2 alebo 3 krat za poslednych 10 rokov...., tipoval by som, ze drviva vacsina ludi chodi castejsie do jednej z "vacsich" mestskych casti ako chodi na miestny urad...,
Reply on: N/A #236596:
Podlľa by sa mohol o pár týždňov Blumentál otvoriť aspoň pre L7 a L9? Trať pre ne je už skoro hotová, už chýba len cesta pre L31 a L94.

Inak, nebolo by lepšie použiť v priestore zastávky použiť vystužený betón ako na Záluhách namiesto asfaltu?
Už sa teším, že 26.10. sa budú znova meniť CP električiek... a potom v decembri znovu (ak sa teda stihne otvoriť Blumentál). 😃
Reply on: Jajboli #236593:
nuz ono to bude asi zavisle od tej ktorej mestskej casti, tu kde sa pohybujem ja mam dojem ze mestske cestne komunikacie su v horsom stave ako tie o ktore sa stara obec + neviem si predstavit napriklad taku zimnu sluzbu, ked dole v meste nik nic o snehu netusi, zato u nas na kopci (karpaty) uz stihne napadnut pol metra....
ludia z mestskej casti sa vcelku staraju (a vedia ze ked to neodhrnu hned, tak potom sa v tych stupaniach uz nevystvera nic, ani ten odhrnac)
Reply on: Ike #236591:
del
Nemám obavu že by magistrát menej riešil menšie MČ. Už teraz je to neprehľadné, niektoré ulice a chodníky v malých MČ sú magistrátne, niektoré spadajú pod MČ. Takto bude presne jasné kto sa má na koho obrátiť, kto nesie zodpovednosť a nie sa len vyhovárať jeden na druhého. Teraz tie výhovorky využívajú a občan prehráva boj o poriadok. Jeden príklad z mnohých (ulica magistrátna, ale chodník vraj Devína, ten sa vyhovára a ty občan vyznaj sa) https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/55929/svojvolna-zmena-chodnika-na-kremelskej-ulici
Reply on: danlo #236479:
A prečo sa v CZ, DE, CH môže používať žltá čiara tam aj tam?
Reply on: MatejBA #236590:
Súhlasím s Matejom. Bývam na maličkej bočnej ulici, ktorá by za normálnych okolností patrila mestskej časti, no historicky je spojená s veľkou magistrátnou komunikáciou II. triedy, po ktorej jazdia trolejbusy.

Výsledok je, že mestskú časť naša ulica nezaujíma (prečo by mala) a mesto rieši len tú dôležitú časť. Takže naša ulička sa nerekonštruuje, v zime sa neudržiava a kým priechody pre chodcov na veľkej časti ulice sa robia pomaly 2x ročne, rovnako magistrátny priechod na našej ulici bol naposledy spravený v roku 2010, pričom od roku 2015 bombardujem mesto, že to treba spraviť. No vždy sa zabudne.
Reply on: Andy #236588:
Lenze tu neriesim MHD, tu riesim lokalne problemy, rozne "drobnosti", ktore casto ani mestska cast neriesi hned. Lavicka sem, pieskovisko tam, diera na chodniku za 7 barakmi, posyp chodnika v zime na konci sveta a podobne.

Vazne si nemyslim, ze magistrat to zvladne na minimalne takej urovni, ako terajsi system. A ak sa maju posilnit uradnici, tak v konecnom dosledku sa mozno neusetri tak vela (ak vobec nieco), kedze bude treba viac uradnikov, viac referentov, nove zmluvy a hlavne vazne pochybujem, ze mesto bude mat 17 ci kolko miestnych uradov ako je teraz, cize nastane aj diskomfort pre obyvatelov ak nieco budu od uradnikov potrebovat.

Bratislava ma oficialne okolo 437 000 obyvatelov, neoficialne urcite aj cez 500 000. To mas spojene Kosice, Presov, Zilinu a Bansku Bystricu s tym, ze este nieco doplnis z Nitry. To ma vazne vsetko zvladnut iba 1 "urad"?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.