Dotaz na cestovné lístky cez IDSBK app
Známa bývajúca v panelákoch neďaleko Technopolu smer Draždiak ide ráno na A-98 z Technopolu smer mesto. Kupuje si lístky cez app IDSBK. Tu si aktivuje lístok pekne pri príchode Abusu, a vyrazí. Zrazu pozerá, že na appke svieti miesto nástupu-Bradáčova (vedľajšia zastávka cez ktorú Abus ani nešiel a ani nepôjde). Zle zaznamenalo polohu.
Otázka z toho vyplývajúca pri kontrole lístkov:
Je známe z PP že pokiaľ človek neprestupuje, záväzný čas pre posúdenie platnosti lístka je podľa CP.
ak človek prestupuje, je nutné si kúpiť druhý lístok, a ten reklamovať u dopravcu u ktorého vzniklo meškanie.
Daná slečna má v appke zastávku ktorá evokuje nutný prestup. Teda by si v prípade zápchy na Apolle musela prikúpiť ďalší lístok. Lenže neprestupovala. Čo teraz? Ako dokázať že záväzná platnosť sa má v tomto prípade posudzovať podľa CP a nie podľa prestupného systému?
Našťastie sa zatiaľ nič nestalo, avšak, chyba nastala, a je preto na mieste táto otázka.
tak ja sa na miestnom urade vyskytnem tak 2-3krat rocne... a potencialny problem ak by sa to centralizovalo su napriklad aj uradne hodiny, ked to mas co by si kamenom dohodil od domu, tak sa tam v dni ked su do 17tej obvykle vies nejak dostat, pokial si ktomu este ale musis priratat cestu so vsetkym, tak to uz moze byt pre viacerych problem a nutnost pol dna dovolenky len na to aby sli na urad....
Menej posloncov a starostov ≠ (nerovná sa) menej úradníkov.
To ze sa zruší agenda mestských častí neznamená, že tam tie pracoviska aj s ľuďmi nezostanú. Pozmeni sa akurát štruktúra.
Mojim hlavnym problemom je, ze sa na problemy pol milionoveho mesta, vsetky problemy, bude musiet divat menej uradnikov (aby sa usetrilo), alebo sa budu musiet nabrat novy (a neverim, ze sa potom usetri vela ak vobec nieco).
To mas presne aj s NRSR tak - oni "tam hore" riesia miliardy a cesta niekde pri Topolovom ich vobec nezaujima.
A zoberme si napriklad stavebny urad. Ked to vsetko bude na jednom urade pre cele mesto a posilnenie bude nula cela nula cela nula nic, budu vobec vediet stihat lehoty? Preco sa nemoze potom prejst z mestskych casti na okresy BA1-5?
Tu sa ide nieco rusit od stola, kde sa vidia iba "uspory" ale mam pocit, ze sa prehliadaju mozne problemy. A uz vidim, ako uradnici z celeho mesta, poslanci detto, primator bohvie odkial, budu s elanom a chutou riesit napriklad stretnutie seniorov pri knihe a caji ci lokalny sportovy klub alebo nedajboze riesit posyp poslednej ulice na Kramaroch v zime ked uz to neriesia majitelia prilahlych budov.
Doteraz napriklad mesto nebolo schopne vybrat spravcu/dodavatela osvetlenia v Bratislave a ten problem sa taha kolko, 10 rokov?
mne najabsurdnejsie na sucasnom stave politiky v Bratislave pride ze v Bratislave je dokopy (ked spocitam mestske casti a mestske zastupitelstvo) 2x viac volenych poslancov ako v NRSR.
netusim vobec nic o mestskej politike, ale vyhodu jedneho mestskeho zastupitelstva si viem predstavit v tom, ze jeden clovek riesiaci ten isty problem na vsetkych miestach vs. rozni ludia riesiaci ten isty problem na roznych miestach == rychlejsie vyriesenie problemu, menej vynalezov kolesa => usetrenie casu => usetrenie penazi...
a k miestnym uradom: ako casto potrebujes nieco riesit na miestnom urade? ja osobne som na miestnom urade bol 2 alebo 3 krat za poslednych 10 rokov...., tipoval by som, ze drviva vacsina ludi chodi castejsie do jednej z "vacsich" mestskych casti ako chodi na miestny urad...,
nuz ono to bude asi zavisle od tej ktorej mestskej casti, tu kde sa pohybujem ja mam dojem ze mestske cestne komunikacie su v horsom stave ako tie o ktore sa stara obec + neviem si predstavit napriklad taku zimnu sluzbu, ked dole v meste nik nic o snehu netusi, zato u nas na kopci (karpaty) uz stihne napadnut pol metra....
ludia z mestskej casti sa vcelku staraju (a vedia ze ked to neodhrnu hned, tak potom sa v tych stupaniach uz nevystvera nic, ani ten odhrnac)
Nemám obavu že by magistrát menej riešil menšie MČ. Už teraz je to neprehľadné, niektoré ulice a chodníky v malých MČ sú magistrátne, niektoré spadajú pod MČ. Takto bude presne jasné kto sa má na koho obrátiť, kto nesie zodpovednosť a nie sa len vyhovárať jeden na druhého. Teraz tie výhovorky využívajú a občan prehráva boj o poriadok. Jeden príklad z mnohých (ulica magistrátna, ale chodník vraj Devína, ten sa vyhovára a ty občan vyznaj sa) https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/55929/svojvolna-zmena-chodnika-na-kremelskej-ulici
Súhlasím s Matejom. Bývam na maličkej bočnej ulici, ktorá by za normálnych okolností patrila mestskej časti, no historicky je spojená s veľkou magistrátnou komunikáciou II. triedy, po ktorej jazdia trolejbusy.
Výsledok je, že mestskú časť naša ulica nezaujíma (prečo by mala) a mesto rieši len tú dôležitú časť. Takže naša ulička sa nerekonštruuje, v zime sa neudržiava a kým priechody pre chodcov na veľkej časti ulice sa robia pomaly 2x ročne, rovnako magistrátny priechod na našej ulici bol naposledy spravený v roku 2010, pričom od roku 2015 bombardujem mesto, že to treba spraviť. No vždy sa zabudne.
Lenze tu neriesim MHD, tu riesim lokalne problemy, rozne "drobnosti", ktore casto ani mestska cast neriesi hned. Lavicka sem, pieskovisko tam, diera na chodniku za 7 barakmi, posyp chodnika v zime na konci sveta a podobne.
Vazne si nemyslim, ze magistrat to zvladne na minimalne takej urovni, ako terajsi system. A ak sa maju posilnit uradnici, tak v konecnom dosledku sa mozno neusetri tak vela (ak vobec nieco), kedze bude treba viac uradnikov, viac referentov, nove zmluvy a hlavne vazne pochybujem, ze mesto bude mat 17 ci kolko miestnych uradov ako je teraz, cize nastane aj diskomfort pre obyvatelov ak nieco budu od uradnikov potrebovat.
Bratislava ma oficialne okolo 437 000 obyvatelov, neoficialne urcite aj cez 500 000. To mas spojene Kosice, Presov, Zilinu a Bansku Bystricu s tym, ze este nieco doplnis z Nitry. To ma vazne vsetko zvladnut iba 1 "urad"?
Ja som nenarážal na zastupiteľstvo, ale na nevolené zložky magistrátu, teda oddelenia, referáty či komisie.
Netuším o aké proporčné zastúpenie ti ide - to má existovať na základe počtu obyvateľov, nie na základe rozlohy či počtu domnelých MČ. Okrem toho, nie je najmenší problém reorganizovať volebné obvody (čiže namiesto Ružinova by boli Nivy, Ostredky, Prievoz atď.).
Čo sa týka ponechania 5 okresov vs. jednej úrovne riadenia, tu je najlepšie vidno čo má väčší zmysel: https://cloudia.hnonline.sk/rxn/7686a567f41101e5064a12a026d8efc0
Platiť 6,5 milióna ročne (resp. 11,5 pri súčasnom stave) je až príliš veľa za takúto srandu.
No boze aby si sa ... ze som napisal primator a nie "mestske zastupitelstvo hlavneho mesta Bratislava" Vsetci pochopili co som myslel.
Druha vec je, ako potom zagarantujes, aby kazda M.C. mala rovnaky pocet alebo proporcne zastupenie, ked sa z Bratislavy spravi 1 obvod? Ako zabezpecime, aby Petrzalka spolu s Ruzinovom "neprevalcovali" ine, vyrazne mensie mestske casti? Pochybujem totiz, ze na toto myslia a tu vznika to riziko ignorovania okrajovych krpcov.
#236585 A prečo by mal primátor riešiť Vajnory či Jarovce (v podstatnejšej miere než tomu bolo doteraz)? Mesto nie je one-man show, všetky procesy majú byť závislé od pracovníkov, ktorí sú kompetentní priamo v jednotlivých oblastiach.
Na zachovanie "lokálnej obsluhy" tu sú poslanci.
#236581 Čahojová si síce pracne vytvára dobrú reputáciu, no inak je stelesnením neschopnosti. Za posledných 6 rokov nulové investície do verejných priestranstiev, zato plno populizmu ohľadom novej výstavby. Celkovo sa pod jej vedením zrealizovalo zopár mikroprojektov (najmä v sociálnej a enviromentálnej oblasti), no inak Karlovka postupne upadá.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jak44
Ak sa tam automaticky podľa GPS hodila iná zastávka, myslím, že je prakticky nedokázateľné, že neprestupovala.