Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pri CP od 13.9. pre L4,9 treba opraviť poznámky pri dojazdoch a správne ich priradiť k spojom.
Reply on: Urbanway 2423 #236223:
Prietržskú 205414 by som, vzhľadom na "početnosť" spojov, s týmto neporovnával.
Reply on: 810zssk #236227:
Na smer do Petržalky som zabudol, ale asi prestojom na Jasovskej, aj keď by to určite nebolo ideálne. Tá N91 mi napadla len kvôli tomu, že v minulosti bývala dosť prázdna, ak je to ale dnes inak, tak potom nič. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #236226:
Ano, spoje na zavolanie si rozhodne viem predstavit (ak by sa to spravilo poriadne a neprislo sa zas s nejakym balkanskym poloriesenim). Len to uz vnimam skor ako metodu na setrenie nafty, nez ze by cestujuci z toho nieco mali - ked uz su raz fixne dane spoje, tak proste musis mat voz a vodica co to odjazdi v tom danom case na tej danej trase a nanajvys mu povies ze "teraz nechod". Na tom systeme co som linkoval sa mi paci ta moznost flexibilne vozidla posielat tam kde prave treba, upravovat trasu spoja, ci jeho nacasovanie. Nevyhodou je nemoznost takyto system napajat na ine mody dopravy (teda napr. ako navoz na vlaky, ci nocaky by to nefungovalo, lebo tam potrebujes fixny, vopred znamy cas prichodu).

Co sa N91 tyka, ja som urcite za zlucenie, ale teraz ked je tam kopa vyluk kvoli D4/R7 je mozno lepsie tam este par mesiacov podrzat sucasne linkovanie. Potom by sa to ale urcite malo spojit, dnes ten prestup nedava ziaden zmysel. Co sa tyka obsluhy Jaroviec on-demand, neviem... smerom do Cunova by to este mozno slo, ale zas tam skoro vzdy niekto do Jaroviec ide. Smerom do Petrzalky by si to riesil ako ak by nebol dopyt z Jaroviec? Neskorsi odchod z Cunova? Prestoj na Jasovskej? Skor si uz viem predstavit ze pri absencii dopytu z/do Cunova by ta N91 koncila uz v Rusovciach. Ale imho tu sa bavime o velmi malych usporach.
Reply on: 810zssk #236224:
Pre N29 a 77 som myslel to, čo hovoríš, len mi nenapadlo, ako sa to volá. 🙂 Podľa mňa to nemusí chodiť nutne iba na lazy (viď napr. Viedeň), ale aj napr. večer by ten dial-a-ride systém mohol niekde ušetriť zopár jázd.
A keď teraz už N91 nechodí prázdna, tak by sa podľa mňa mala zlúčiť s N93 (aj za cenu dlhých vozov), pretože ten prestup na Jasovskej je dosť nepohodlný. N91 by napr. mohla obsluhovať Jarovce iba na objednávku (ak tam teda nechodí veľa ľudí), inak by išla po I/2. Takisto aj rôzne zachádzky (k Vodostavu, na Topoľové a pod.) by mohli byť len na vyžiadanie u vodiča (priamo vo vozidle), alebo po zavolaní.
EDIT:
#236225
A ako sa to tam ujalo?
Reply on: Urbanway 2423 #236223:
Ešte stále je.
Reply on: Urbanway 2423 #236223:
Samozrejme celomestsky v ziadnom pripade nie. V Bratislave dokonca podla mna nikde. Ale pre rozne lazy kam chodi autobus tri krat za den by to bolo idealne riesenie. V BSK toho nemame vela, ale napr. na strednom Slovensku je toho dost.

Pre N29 by skor bol vhodny bezny dial-a-ride kedy mas CP, ale spoj ide len na zavolanie. N91 uz vozi ludi prakticky kazde kolo, tam su casy vzduchvozenia uz prec.

Rozdiel medzi tradicnymi spojmi na zavolanie a tymto je ze tu nie su pevne definovane spoje, ani linky a trasa sa generuje vzdy operativne podla existujuceho dopytu. Najblizsie si nieco take viem predstavit napr. v Senci alebo Malackach na MHD.
Reply on: 810zssk #236209:
Tam sa to zatiaľ drží v celom meste preto, lebo to je skúšobná prevádzka a po analýze sa opäť zavedú niektoré bežné linky (tam, kde je najväčší dopyt) a niekde zostane DRT. V celomestskom merítku to podľa mňa nikdy nebude výhodné.
Podľa mňa by sa to mohlo uchytiť aj v Bratislave, ako píše
#236218, či už v lokalitách, kam dnes bežne nič nejazdí, alebo na linkách, kde ide často bus prázdny (napr. aj na takej 58, 77, alebo v noci na N91, príp. N29). Aj v regióne by sa našlo hneď niekoľko miest, kde by to mohlo výrazne zatraktívniť dopravu.
#236216
U nás bolo/je niečo také v Prietrži, samozrejme v menšom rozsahu iba pre jednu obec.
Reply on: TomJ #236220:
Potraviny riešim donáškou, zvyšok primárne v Rakúsku (tam slintáky vyžadujú len v potravinách), občas si niečo objednám do balíkoboxu. Na jar som do obchodov chodil, ale robilo mi to fakt zle, takže sa tomu vyhýbam.

Odkedy som sa prvého vrátil na Slovensko, mal som náhubok dvakrát - raz keď som bol riešiť reklamáciu v Alze a raz keď som bol dosť dehydrovaný na to aby som sa obetoval a išiel si kúpiť vodu do Sparu 😀
Reply on: TomJ #236220:
nakupy si moze nechat doniest kurierom (napriklad z tesca), ked bude preberat v exterieri, tak nahubok pri tom nutne mat asi nemusi... (pripadne si necha zlozit k branke a vyzdvihne az ked kurier odide)
a nahubky v mhd sice mozno teraz zmysel maju, ale kedze boli povinne aj v case ked velmi zmysel nemali, tak teraz je uz z toho dost vela ludi otravenych natolko ze to ignoruju a nosia to ako podbradnik a pod.....
Reply on: 810zssk #236213:
Len zo srandy sa spýtam - kto ti chodí nakupovať? Lebo podľa toho, čo píšeš, ty nevlezieš nikam, kde treba mať na sebe rúško.

Ja si myslím, že rúško v MHD má zmysel, lebo ako tu už viacerí (aj ty) písali, rúško znižuje množstvo vypustených kvapôčok. Ak si niekto v buse kýchne bez rúška, môže nakaziť niekoľko ľudí vo svojom okruhu. S rúškom by pri šťastí nemusel nakaziť nikoho. Problém je, že ľudia nevedia (alebo nechcú) rúška správne nosiť a tým sa stráca ich zmysel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.