1; A aký je vlastne v súčasnosti správny postup cestujúceho pri kúpe CL z BČK? Myslím tým: BČK sa má priložiť až po výzve strojčeka "Priložte kartu" ALEBO môže sa priložiť už vtedy keď vodič to ešte len ide dať alebo už dáva do palubného počítača?
2; A cestujúci, ktorí majú zľavnené cestovné majú priložiť kartu až po výzve "Priložte kartu" alebo môžu ihneď? Ide o to, že vodič vidí či je BČK nastavená na zľavnené cestovné až po jej priložení. V predchádzajúcom odstavci sa pýtam na situáciu keď si cestujúci platí základné cestovné.
3; A dobre si pamätám, že keď si cestujúci so zľavneným cestovným kupuje CL na BČK v multifunkčnom označovači na nástupišti na stanici v IDS BK alebo vo vozidle DPB, tak ono to automaticky dá zľavnené cestovné, teda netreba to nikde zaklikávať?
A ak potom kupuje z tej istej BČK aj pre spolucestujúceho, tak keď nič nezaklikne, tak ten druhý CL ten multifunkčný označovač automaticky vydá za základné cestovné?
Doplnenie k otázkam 1 a 2: Pamätám si totiž spred zopár rokov ako s tým vtedy zrazu zo dňa na deň začal byť problém, že keď cestujúci priložil BČK príliš skoro (t.j. pred vyzvaním "Priložte kartu"), tak to spôsobovalo problémy... To asi menili v Slovak Lines softvér či čo, lebo ak si dobre pamätám, tak to "Priložte kartu" hovoril iný hlas [predtým mužský, potom ženský alebo naopak - už neviem]. Pamätáte si to niekto?
Prekvapil ma bezproblémový nákup v busoch Arriva Trnava. Vodiči sa ani netvárili prekvapene keď videli moju BČK Slovak Lines. Funguje to aj v MHD v meste v ktorom som to skúšal [takisto dopravca Arriva Trnava].
Na železničnej stanici v BA mi v tej istý deň zobrazilo z BČK (z čipu) správny zostatok = aktuálny kredit.
Pozerám ale, že ani viac ako 48 hodín od cesty Konto IDS BK ani eshop Slovak Lines mi nezobrazuje aktuálny kredit.
Na https://moja.dopravnakarta.sk to tiež zobrazuje neaktualizovaný kredit a priamo tam ani nie je možné zobraziť transakcie na karte.
Iba na www.ubian.sk mi kredit zobrazuje správny, ale ani tam v časti Transakcie cesty s Arriva Trnava nevidím.
Ak sa nemýlim, tak všetky webstránky zobrazujúce kredit na BČK po technickej stránke zabezpečuje TransData, a preto ma takýto rozdiel v zobrazovaní [ne]aktuálneho kreditu prekvapuje.
Som zvedavý či neskôr aspoň na ubian.sk uvidím aj tie transakcie (cesty s Arriva Trnava) a či iba tam mi zostane zobrazovaný aktuálny kredit [do ďalšej cesty v IDS BK za kredit z BČK].
Toto som cakal ako primarny dovod, ten s parkovanim je tiez relevantny podla mna. Narazal som primarne na formulaciu (a nadsenie) ake je to prozakaznicke a tak.
Aj zopar spojov na linke SAD DS na trase GA-SC-BA konci na Bajkalskej, lenze pri tejto linke je zas "problem" s jej nizkou vytazenostou, castokrat na Bajkalskej uz v tych autobusoch nikoho niet, dokonca vozi skoro vylucne len obyvatelov BA-kraja, vykony ma v dvoch tretinach trasy na uzemi BA-kraja, a plati to TT-kraj, takze som zvedavy, ci neskonci aj tato linka, ako skoncili vlani do Gabcikova a Blatnej n/O... navrhuje im to aj novy pdo a pum. No a tiez je mierny problem stiahnut vozidla a soferov.
Len v tomto pripade mi napada otazka co sa realne ziska ked bus od DS pojde na Bajkalsku a nie na Nivy? Bude to aspon minuta? A bude to vyhodnejsie aj po prestavbe Rondla?
V SAD DS to chápu už dávno. Problém je, že chýbajú prestupe terminály. Jedna linka s hodinovým intervalov z Bajkalskej nie je problém, ale ak by malo odtiaľ odchádzať viac spojov, nie je tam na to ani miesto, ani zázemie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jak44