1; A aký je vlastne v súčasnosti správny postup cestujúceho pri kúpe CL z BČK? Myslím tým: BČK sa má priložiť až po výzve strojčeka "Priložte kartu" ALEBO môže sa priložiť už vtedy keď vodič to ešte len ide dať alebo už dáva do palubného počítača?
2; A cestujúci, ktorí majú zľavnené cestovné majú priložiť kartu až po výzve "Priložte kartu" alebo môžu ihneď? Ide o to, že vodič vidí či je BČK nastavená na zľavnené cestovné až po jej priložení. V predchádzajúcom odstavci sa pýtam na situáciu keď si cestujúci platí základné cestovné.
3; A dobre si pamätám, že keď si cestujúci so zľavneným cestovným kupuje CL na BČK v multifunkčnom označovači na nástupišti na stanici v IDS BK alebo vo vozidle DPB, tak ono to automaticky dá zľavnené cestovné, teda netreba to nikde zaklikávať?
A ak potom kupuje z tej istej BČK aj pre spolucestujúceho, tak keď nič nezaklikne, tak ten druhý CL ten multifunkčný označovač automaticky vydá za základné cestovné?
Doplnenie k otázkam 1 a 2: Pamätám si totiž spred zopár rokov ako s tým vtedy zrazu zo dňa na deň začal byť problém, že keď cestujúci priložil BČK príliš skoro (t.j. pred vyzvaním "Priložte kartu"), tak to spôsobovalo problémy... To asi menili v Slovak Lines softvér či čo, lebo ak si dobre pamätám, tak to "Priložte kartu" hovoril iný hlas [predtým mužský, potom ženský alebo naopak - už neviem]. Pamätáte si to niekto?
Prekvapil ma bezproblémový nákup v busoch Arriva Trnava. Vodiči sa ani netvárili prekvapene keď videli moju BČK Slovak Lines. Funguje to aj v MHD v meste v ktorom som to skúšal [takisto dopravca Arriva Trnava].
Na železničnej stanici v BA mi v tej istý deň zobrazilo z BČK (z čipu) správny zostatok = aktuálny kredit.
Pozerám ale, že ani viac ako 48 hodín od cesty Konto IDS BK ani eshop Slovak Lines mi nezobrazuje aktuálny kredit.
Na https://moja.dopravnakarta.sk to tiež zobrazuje neaktualizovaný kredit a priamo tam ani nie je možné zobraziť transakcie na karte.
Iba na www.ubian.sk mi kredit zobrazuje správny, ale ani tam v časti Transakcie cesty s Arriva Trnava nevidím.
Ak sa nemýlim, tak všetky webstránky zobrazujúce kredit na BČK po technickej stránke zabezpečuje TransData, a preto ma takýto rozdiel v zobrazovaní [ne]aktuálneho kreditu prekvapuje.
Som zvedavý či neskôr aspoň na ubian.sk uvidím aj tie transakcie (cesty s Arriva Trnava) a či iba tam mi zostane zobrazovaný aktuálny kredit [do ďalšej cesty v IDS BK za kredit z BČK].
Toto som cakal ako primarny dovod, ten s parkovanim je tiez relevantny podla mna. Narazal som primarne na formulaciu (a nadsenie) ake je to prozakaznicke a tak.
Aj zopar spojov na linke SAD DS na trase GA-SC-BA konci na Bajkalskej, lenze pri tejto linke je zas "problem" s jej nizkou vytazenostou, castokrat na Bajkalskej uz v tych autobusoch nikoho niet, dokonca vozi skoro vylucne len obyvatelov BA-kraja, vykony ma v dvoch tretinach trasy na uzemi BA-kraja, a plati to TT-kraj, takze som zvedavy, ci neskonci aj tato linka, ako skoncili vlani do Gabcikova a Blatnej n/O... navrhuje im to aj novy pdo a pum. No a tiez je mierny problem stiahnut vozidla a soferov.
Len v tomto pripade mi napada otazka co sa realne ziska ked bus od DS pojde na Bajkalsku a nie na Nivy? Bude to aspon minuta? A bude to vyhodnejsie aj po prestavbe Rondla?
V SAD DS to chápu už dávno. Problém je, že chýbajú prestupe terminály. Jedna linka s hodinovým intervalov z Bajkalskej nie je problém, ale ak by malo odtiaľ odchádzať viac spojov, nie je tam na to ani miesto, ani zázemie.
N/A
Neviete čo za "prekvapenie" sa to spomína v komentároch?