Zaujímavé, že sa pýtajú hlavne na čiernych pasažierov a revízorov a nie napr. na vynechanie spojov, meškanie, čistotu, bezpečnosť a iné. Trochu to ale zachraňuje posledná otvorená otázka.
Preco je to problem? Problem to nie je, ale je to nelogicke tahat dalsiu linku tam, kde po nej dopyt nie je a bola by menej vyuzivana ako by mohla byt. Ty povies "vsak to je iba 300m" ci kolko, ja poviem, ze to je aj 5-10 minut pre vozickarov a ZTP, na ktorych ocividne neberies ohlad.
Ci zrusime zachadzky 50 k Auparku, lebo predsa ine linky stoja na Panonskej a "spoje iduce jednym smerom maju stat na rovnakej zastavke"?
Je sice pekne, ze by mala byt zastavka blizsie k Safku ale KDE ju tam das pred Umelku v smere na ASMN? A ako bude vypadat ulica po vybudovani elektricky?
A doteraz si nepovedal PRECO by mala byt 210 tahana po Malej scene (okrem pseudo argumentu "lebo ine linky"). Ja som ti napisal, preco by mala byt tahana po Olejkarskej/Pribinovej (blizsie k POI a prestupu na 90, v buducnosti prestup na elektricku).
Osobne si myslim, ze bola skoda/chyba, ze sa zrusila moznost zachadzok autobusov k Safku/nemoznosti ich tam otacat - teraz aspon vidno, ze tam chyba zastavka na prestup k elektrickam.
V #235462 píšeš, že zachádzka 2 minúty by nikomu neublížila. Tak aký je potom problém žiadať, aby spoje idúce jedným smerom zastavovali na tej istej zastávke? Len dodám, že mne nejde o prestup medzi L29/50/70/78/210, ale o miestnu frekvenciu (aj z druhej strany ako je Eurovea) a prestup od električiek.
Smerom k mostu SNP by sa podľa mňa skutočne zastávka autobusov mala priblížiť k zastávke električiek, čím sa zatraktívni prestup. A ak sa tak stane, tak nevidím dôvod na to, aby L210 túto zastávku prechádzala bez zastavenia. Bez posunu zastávok to samozrejme možné nebude.
Smerom k Mlynským nivám ak je problémom zachádzka cez Malú scénu (ako ide teraz L29), tak chápem, ďalšia minúta navyše. Ale napr. večer ide L210 raz za 15 minút a to už stojí za to, aby som sa prešiel pár krokov k Malej scéne, kde by mi šlo rádovo viac autobusov. Celkovo tomu dnešnému obchádzaniu Malej scény linkou 210 absolútne nerozumiem, "náklad" jedna minúta a potenciálny prínos veľký, najmä pri súčasnom trasovaní L70 a X5/X33.
Nevidim dovod, aby 210 obsluhovala Malu scenu, kedze to nie je prestupny uzol, hlavne ked zastavka pred a zastavka po ma skoro rovnake linky. A zastavka Nove SND ma potencial generovat viac cestujucich ako Mala scena.
Most SNP na nabrezi: 29, >50, 70 (a mimo tej zastavky 88)
Mala scena: 29, >50, 70, >78
Twin City: 50, 78, 88 (a po otvoreni ASMN aj 70)
- 29 by si mal prestup pri Eurovei pripadne rovno pod Mostom SNP
- 50 mas prestup na Twin City a od Auparku na stanicu ti ide 93
- 70 budes mat od ASMN po SNP paralelne potiahnutu okrem 1 zastavky so zachadzkou 2-3 minuty max.
- 78 vies pekne prestupit na Twin City ci rovno pri Eurovei
- 88 ti k SNP/na ASMN nebude prestupovat nikto
- 90 zlepsis prestupy a tym ju aj urobis viac atraktivnou na cestovanie
- 210 pridas atraktivne 4+1 body (DPB pre pokuty; SND pre kumstmajstrov; Euroveu pre ludi od ASMN/Hl. Stanice a zlepsis dostupnost nakupneho centra pre ludi zo zapadnej casti BA pri prestupe z elektriciek; lepsiu dostupnost k nabreziu + pridas lepsi prestup na 90)
Je veľmi nepraktické, keď spoje jedným smerom odchádzajú z iných zastávok, ktoré navyše ani nie sú v dohľade. "Uzol" Malá scéna+Nové SND a L78/L210 smer Krížna sú ukážkovým príkladom.
Takže zachádzka iba za predpokladu, že sa v smere k Mostu SNP zast. Malá scéna posunie bližšie k Šafku (ako je teraz zastávka X5/X33) a budú na nej stáť všetky spoje idúce tým smerom. Navyše by to zvýšilo atraktivitu prestupu na električky, takže takáto zmena by mala nastať tak či tak.
Opačným smerom by prípadná zachádzka L210 mala byť až po obslúžení Malej scény.
Veru, napríklad mne tá zachádzka veľmi vyhovuje. A neviem, či to tak je ešte stále, ale pred pár mesiacmi bol prechod od zastávky Malá Scéna k Eurovei/SND tak rozhasený, že trvalo aj cez 5 minút, kým si mal legálne možnosť dostať sa na druhú stranu cesty.
Nie nutne. Je možné, že počítajú s tým, že po nasadení nových parciálov na 210 presunú DG na predĺženú 209 k Nuppu. Aj keď je najnajvýš otázne, či by sa malo ešte počítať s používaním pomocného pohonu v pravidelnej premávke, resp. či by sa vobec dieselagregáty dožili dodania nových vozov.
Preco by to nemohla 210 vymetat, ked jej priamy ucel je spojenie Hl. Stanice a ASMN, pricom od ASMN pod Most SNP ti ide 70 cez Malu scenu?
Ak by sa niekto ponahlal z Hlavnej Stanice pod Most SNP, tak by urcite nebral 210, ktora stoji v zapchach, ale isiel elektrickou. Takze zachadzka na 2 minuty max. by neublizila, ale naopak pomohla a pridala na atraktivite linky.
Nejakú mieru zálohy má aj Zločinecká Spoločnosť. Nezabudni, že objednávka štátu u ZSSK nevzišla z klasického výberového konania ale je to čisté politikum.
Nejaka miera zalohy snad k dopravnemu biznisu patri.
Samozrejme vzdy si treba zvazit ci je lepsie drzat zalohy, alebo civilizovanym sposobom preplatit pri meskaniach taxik (pod civilizovanym rozumiem to co robia CD, teda realne uhradu za cestu do ciela, nie ZSSK model kedy ti ujde pripoj do Malaciek a zeleznica ti zaplati taxik po Lamac).
Akékoľvek prozákaznícke chovanie, ktoré prináša viacnáklady, musí niekto zaplatiť. A nič na tom nezmení zlostné dupanie nožičkou "ale ja to tak chcem".
Zlosuk tie cesty len organizuje. Na tieto hardcorove denne otocky uz som prilis stary Ale hej, za mladsich cias jednodenna cesta zahrnajuca suhrnne 8-9 hodin cestovania bola normalka.
Trammat