Reply on: Ike #235405:
Blíži sa zmeškané EC od Prahy, z ktorého ľudia denne prestupujú na 6xx do Trnavy a Piešťan, respektíve na 8xx do Podhájskej. Neodstavíš osobák, ECčko za ním poskakuje z Lamača na hlavnú, vďaka tomu, že Os pristavia na poslednú volnú koľaj na dvojke si EC v tuneli počká pekných 10 minút na uvoľnenie prvého nástupišťa a bum, prípoje na EC sú fuč a ľudí, ktorí za lístok dali nemalé peniaze necháš čakať hodinu/dve na hlavnej stanici na ďalší spoj. Určite aj nabudúce zvolia toto spojenie.Od roku 2017 do roku 2019 som pravidelne 2x mesačne cestoval na trase Bratislava - Varšava s prestupom v Břeclavi. Vzhľadom k tomu, že railjet o 5 z Bratislavy vtedy ešte nejazdil, a jediná priama dvojka na Báthorym je bežne aj týždeň dopredu vymiestenkovaná som používal kobmináciu Metropolitan po Břeclav a Sobieski z Břeclavi ďalej, na prestup v Břeclavi necelých 10 minút. V 90% prípadoch, kedy Sobieski nepočkal (takže následne krkolomná cesta cez Přerov a Bohumín a príchod vo finále o 4 - 6 hodín neskôr) meškanie EC vlaku vzniklo na Slovensku vďaka tomu, že sa buď od NZ, alebo z BA plazil za osobákom, ktorý mu vo výsledku nadelil zhruba ďaľších 10 - 15 minút, vďaka čomu bol vo väčšine prípadov samozrejme prípoj v ťahu, keďže v Česku je snaha omeškávať EC vlaky čo najmenej.
Väčšina miest v Európe má oddelené koľaje určené pre diaľkové vlaky a inú skupinu koľají určenú pre Os/REX vlaky a v mestách, kde to tak nie je má holt to medzištátne EC prednosť. Hlavne keď cestujem do práce, tak počítam s tým, že ten osobák nemusí ísť včas a radšej idem o 30 minút skôr, zatiaľčo Ex/EC/IC vlaky majú častokrát prestupné väzby, ktoré sú uskutočniteľné len párkrát denne.
Mhr1
Ale vás bude určite zaujímať situácia na Slovensku. Takže najvyšší priemerný vek bol v Bratislave, potom v Košiciach, ďalej v priemyselnom páse Považia od Trenčína až po Poprad. Potom Trnavský okres a ďalej nasledovali rôzne menej priemyselné okresy a na konci boli ako najhoršie, div sa svete - bolo celé južné Slovensko a okres Stará Ľubovňa. Priemerný vek vôbec nekoreloval s priemyslom či znečistením, ale so vzdelaním - skrátka, čím vyššie vzdelanie, tým dlhšie dožitie a naopak. Samozrejme, že to korelovalo s fajčením, cigarety naozaj významne skracujú život, je to skrátka neodškriepiteľný fakt. Vzdelaní ľudia viac dbajú o životosprávu. A ďalej s percentom obyvateľov maďarskej národnosti - čím viac Maďarov v okrese, tým kratší vek! Nedávajte mi za toto mínusky, nemám nič proti Maďarom, sú to proste fakty, naviac fakty ľahko vysvetliteľné. Občania maďarskej národnosti viac fajčia a vzhľadom k poľnohospodárskemu prostrediu majú viac zabíjačiek, jedia viac klobás, slaniny a celkovo viac (a silnejšie) údia. Domáca klobása sa vám neskazí mimo chladničky, kúpenská - keďže je údená len symbolicky - áno.
Úloha znečistenia sa nezmyselne démonizuje. V Bratislave je to tak, ako sa to tu už spomínalo - znečistenie od Slovnaftu sa vďaka rovine rozfúka a naviac vďaka prevládajúcim západným vetrom väčšinou mimo mesto. Tým nechcem povedať, že znečistenie nie je potrebné redukovať na čo najmenšiu mieru, ako Ružinovčan som sa nadýchal smradu z Dimitrovky za socíku až až a som rád, že to už nemusím dýchať. Ale fajčenie, keďže tie hrôzy z cigarety idú v oveľa koncentrovanejšej miere priamo do pľúc nezriedené, je neporovnateľne škodlivejšie. Obvyklá fráza fajčiarov, "že fajčenie až tak neškodí, keď sa prejdeš po centre Bratislavy, nadýchaš sa smradu z áut oveľa viac" je jednoducho v rozpore s faktmi. Tie hovoria niečo úplne iné. Takže nefajčite - najjednoduchšie opatrenie, ako si neskrátiť život. A jesť môžete úplne všetko, aj slaninu (ak nie je po domácky preúdená), pokiaľ dodržíte pestrosť stravy a budete teda jesť aj zeleninu či ovocie. Čiže všetko, ale z každého len trošku. Aj alkohol môžete piť, avšak - podľa postavy ožrana z Limonádového Joe - "Alkohol konzumovaný v malých dávkach neškodí v žiadnom množstve". Takže pite, pokojne aj denne, ale len keď dokážete zostať pri malých dávkach. Kto nedokáže dodržať malé dávky, musí, žiaľ, úplne abstinovať...