V rámcovom návrhu budúcoročného GVD figuruje zastavovanie REX vlakov aj v Ivanke pri Dunaji, vraj ako opatrenie red zavedením parkovacej politiky a maximalizácie využitia nového P+R/B+R.
Ako píšem nižšie, do Štúrova sa nejazdí, lebo by obratom meškali. Useknutie Kútov nepomôže, lebo z Bratislavy by stále bol vypravený v identickej časovej polohe, a teda do Štúrova by prišli takisto, a odišli zmeškane. Zo/do Štúrova majú kvázi prípojný Os k EC.
271 (z Kútov o 7:13) chodí takmer vždy včas, poobedné spoje v čase špičky (276 o 14:10 z Bratislavy a 274 o 16:10 z Bratislavy) sú využívané aj preto, že Os, ktorý v tých časoch ide v PD z Bratislavy končí už v Malackách a ide až REX o 14:32 a 16:32, ktorému to však do Kútov trvá 55 - 60 minút, zatiaľ čo EC tam je papierovo za 35 - 40 minút. Za predkoronovej doby tieto REXy využívalo veľmi veľa školákov a často bývajú kapacitne na hrane, preto časť ľudí, ktorí si na tej trase platia cestovné prešla na EC aj napriek príplatku, keďže sú rýchlejšie (aj v prípade, že EC do Bratislavy prišlo zmeškané až po odchode REXu na Kúty, tak najneskôr v Levároch spomínaný REX predbehlo) a v pracovných dňoch často aj prázdnejšie. 272 o 18:10 z Bratislavy síce má alternatívu v podobe Os až do Kútov, ale o 18:32 už nejde REX, takže sa tá frekvencia musí rozložiť medzi tieto dva vlaky. A keď ideš po 17:30 z práce unavený a ešte ťa čaká cesta do Kútov a následne domov, tak radšej uprednostníš EC, ktoré nikde nezastavuje ako Os, ktorý stojí pri každej vŕbe.
Aha, to mi nenapadlo.
A odkedy takmer všetky EC pred koronou jazdili iba na trase "Budapešť - Praha", tak oproti dávnejšej minulosti už na území SR menej meškali? Teda sú spoľahlivé aj pre ľudí z okolia Kútov o ktorých píšeš?
Tak oni to teraz dočasne majú super keď im to EC začína v Kútoch a majú ho celé iba pre seba.
To v strate som myslel tak, že štát kvôli takýmto nevyťaženým EC bude v ešte väčšej strate.
Ak by to ZSSK v takejto podobe mali prevádzkovať nedotované tak ako IC-čká, tak neverím, že by to v týchto týždňoch jazdilo..
A nebolo by logickejšie tie EC prevádzkovať radšej v úseku "Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo" keď to pri súčasnom počte súprav nemôže byť prevádzkované v celom úseku "Kúty - Štúrovo"?
Z Bratislavy do Kútov jazdia priame osobáky. Do Štúrova nie. A teoreticky aj v Štúrove sú prípojné vlaky (iba smerom na Levice) a hlavne na rozdiel od Kútov je to mesto...
V Kútoch sú prípoje aj tak hlavne k osobákom z / do Bratislavy, tak tam by tie EC-čka teraz až tak nechýbali, nie?
Napr. Regiojet v minulosti v Kútoch zastavoval a neskôr to zrušili [dokonca z / do Kútov umožňovali cestovať iba do / z ČR).
Sú ukončené v Nových Zámkoch, lebo keby premávali po Štúrovo, obratom by meškali.
Neboli tam nasadzované poschodáky.
Nie sú v strate, lebo sú to vlaky prevádzkované vo verejnom záujme, a teda sú štátom dotované.
Má to zmysel, pretože z/do NZ ak netreba, nebudú cestovať osobákmi, hlavne prestupujúci, ktorí majú prípojné vlaky naviazané na EC, a hlavne dopĺňajú takt.
Existuje nejaký logický dôvod prečo EC prechádzajúce cez Bratislavu nie sú na území SR zabezpečované v celej trase, teda až do Štúrova? [Ak sa nemýlim, tak Česi si to u seba prevádzkujú v celej trase, teda "Praha - Břeclav".]
A je pravda, že na začiatku korony tam boli nízkopodlažné poschoďáky z prímestskej dopravy? Teraz tam jazdia vozne známe zo slovenských vnútroštátnych rýchlikov (v 2. triede napr. aj tie najnovšie kupé ZSSK). Dokonca to má aj v takejto podobe jeden vozeň 1. triedy: A určite aj tam platí novinka - povinné miestenky do 1. triedy... https://www.zssk.sk/povinne-miestenky/
A vlastne má zmysel to prevádzkovať v úseku "Kúty - Bratislava - Nové Zámky"? V takejto krátkej trase keď to nikde inde nezastavuje a keď sa dá cestovať iba vnútroštátne? Teraz sa tam neplatí ten EC príplatok 1 € [v ČR taký ani pred koronou nemali]. To musí byť poriadne stratové...
A asi som včerajší, nejako sa mi nedarí vygoogliť: Kedy skončila "cenová vojna" autobusových dopravcov medzi Bratislavou a Nitrou? Kto je víťaz a kto porazený? To len teraz cez koronu tam tak veľmi klesol počet spojov? Z toho čo zostalo tam jazdí aj nejaký SvajlenBus (pokračuje do Zlatých Moraviec).
neboj sa, nebudeš zhejtovaný .... pri presťahovaní sa do inej jurisdikcie sa logicky predpokladá, že dotyčný si uvedomuje odlišnosti medzi prostredím, z ktorého odchádza a do ktorého prichádza
Ja sa v tom až tak nevyznám. Čo som čítal nejaké články, tak podľa nejakých smerníc by že vraj DPB by nemala operovať mimo územia BA, tam by mal operovať regionálny dopravca. Nie že by som chcel ľudí oberať o spoj do BA, ale príde mi nefér, aby mesto dotovalo spoj, ktorý prakticky skoro nejazdí ani po území BA. Je tam ten istý problém ako s linkou do Rakúska, myslím 901 to bola, keď prešla pod iného prevádzkovateľa a zdražela a obyvatelia Rakúska sa začali na to sťažovať. Ja chápem, je to drahšie, ale oni predsa nežijú na území BA. Podobným argumentom by potom mohli operovať obyvatelia Rovinky (tá je aspoň z BA kraja a Slovenska) a iných podobných obcí. Chápem, budem zhejtovaný, ale odišli bývať do iného štátu. Museli teda teda rátať s takou možnosťou.
Myslím, že trať medzi Rajkou a BA N. Mesto má potenciál pritiahnuť ďalších cestujúcich a stať sa využívaným mestským S-Bahn-om, ak by sa výrazne zahustili zastávky (v Rusovciach presunúť na Vývojovú, Slnečnice, Kopčianska, Digital Park, Jantárová (mimoúrovňový prestup na električku, nie pochod 500m na Farského), Dolnozemská / EÚ, obnovená ÚNS, Bajkalská, Cint. Vrakuňa, Ostredky, Trnávka), ak by bol dobre riešený prestup vlak - MHD vrátane prípojov a ak by interval bol 15 min. k Slnečniciam a 30 min. ďalej do Rajky.
Ďalej ako za Rajku by to už ale podľa mňa nebude vychádzať - neviem si predstaviť, že by vzniklo toľko satelitných mestečiek Slovákov v Maďarsku, že by sa tie vlaky zaplnili. V rámci Maďarského vnútra je autobusová preprava efektívnejšia, odpadá prestup v Hegyeshalome a počet cestujúcich týmto smerom bude skôr klesať.
Ale späť na Zem: Ak by sa aj teoreticky na vyššie popísané a extrémne drahé zahustenie zastávok a vlakov našli peniaze, oveľa efektívnejšie by boli využité, ak by posilnili existujúce vnútro-slovenské smery na Galantu / Trnavu / Malacky než do Rajky.
No ja som už v odborných kruhoch počul, že interný prevádzkovateľ nemôže vykonávať pravidelnú komerčnú dopravu. Ale neoveroval som si to, tak to ber(te) s rezervou.
Potiahnutie kamkoľvek by si vyžiadalo jednotku navyše. Ak by sa už mala ďalšia jednotka nájsť, tak vzhľadom na potenciálny počet cestujúcich je vhodnejšie potiahnuť S65 do Galanty.
Inak, bolo by si fajn pozrieť, kde je v Rajke stanica a kde sú slovenské kolónie - pre väčšinu ľudí by to bolo zhoršenie dostupnosti.
nepredpokladám, že by sa MAV do toho nejako hrnul - potreba na vnútroštátnu potrebu je tam pokrytá dostatočne a dopyt vzniká len vo vzťahu k medzinárodnej doprave
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Joyki