Spôsob ako bezhlavo míňať a neznášať za to dôsledky našli vo Venezuele a v Zimbabwe.
Ale myslím, že tamojší obyvatelia by boli radšej za bankrot štátu alebo samosprávy.
Ja sa pripojim, ale nie kvoli Valovi, ale kvoli vypadku trzieb. Rad by som videl nejaku tabulku, z ktorej je jasne to cislo 91% . . . Videl som tie rady v predajniachpredlzovala sa pracovna doba, , ked v ramci tyzdna mobility dali zlavy na PCL . . . nech mi nikto nehovori, ze trzby v 2020 01,02 boli obdobne ako v 2019 01 a 02 . . . V mesiaci Tyzdna mobility musel mat DP niekolko nasobne trzby za PCL, tak teraz nech neplace ze poklesly mesacne trzby . . . Je jasne, ze sa pod to podpisala aj sucasna situacia, menej ludi sa vozi a teda aj menej ludi kupuje cestovne listky ale zase viacej ludi zakupilo PCL za ktore uz kedysi zaplatilo . . . A opakujem znova, videl niekto tabulku? Kolko ludi zakupilo PCL v tyzdni mobility? Aky bol %tualny narast? A ky vyjadreny v Eurach? A pokles predaja listkov? Kde su nejake tabulky? Lebo vyhodit len ze "91%" . . . je velmi jednoduche . . .
Takze podla teba by bolo najlepsie, kebyze sa Bratislava zadlzi dobrovolne, ide do nutenej spravy a fungujeme dalsich 5-10 rokov v style "nie je ani na slanu vodu"?
Kto vytvoril zákony, ktoré určujú, koľko peňazí mestá dostanú? Predsa štát. Takže je to niečo ako keby rodič dieťaťu určil vreckové na základe nejakého parametru a teraz sa stala situácia, že to dieťaťu nestačí. A myslíš, že Ďurkovský, Nesrovnal, Ftáčnik, alebo Mika by v pozícii primátora peniaze v tejto situácii nežiadali?
Ale Vallo nie je v žiadnom rodinnom vzťahu k štátu. To je tá neexistujúca empatia "lebo veď on má veľa, tak prečo by nám nemohol dať". Už sa začína ukazovať, ako sa niektorí jedinci snažia z koronakrízy čo najviac zarobiť, bohužiaľ, od Valla som tento prístup vôbec nečakal. Keď by som viedol veľkú firmu, tak by mi ani vo sne nenapadlo okamžite žiadať o pomoc a vyhlasovať, že štát mi má pomôcť. Keď už nie preto, že mi príde nemorálne žiadať peniaze od štátu, ktorý vo výsledku možno skončí ešte vo väčších problémoch ako môj podnik, tak minimálne preto, že existuje v každom odvetví mnoho menších firiem, ktoré by tiež chceli štátnu pomoc, ale nehrnú sa do nej okamžite pretože im príde nevhodné zaťažovať štátnu kasu.
Mesto nie je nejaký podnik, ktorý by sa riadil trhom, je to organizácia, ktorá žije najmä z peňazí štátu. Zdá sa mi, že vychádzaš z predpokladu, že podielové dane sú fyzikálne dané. Podielové dane sú určené rozhodnutím štátu v minulosti, keď boli určité ekonomické podmienky. Teraz tie sa ekonomické podmienky zmenili, a ak mesto má na svoj chod peňazí málo, je logické, že ich bude pýtať viac práve od štátu a nevidím nič zlé na tom, aby sa názov toho kanálu volal napríklad dotácia alebo pomoc...
Nepísal som o predaji autobusov.
Ale napr. magistrát sa púšťal do biznisu s nájomnými bytmi, vytvoril čisto nový úrad, aj keď bola recesia už doslova za dverami.
A teraz pýta od štátu peniaze po mesiaci a pol...
Zjavne príjmy z dane z príjmu budú budú nižšie výrazne. Teraz bude 5 rokov štát Valla financovať, lebo sa pustil do projektov, pri ktorých bolo od začiatku jasné, že na ne nebude mať?
Osobne by som bol aj za zavedenie všetkých zastávok na znamenie, tak ako to funguje aj inde v Európe. Pred pár rokmi tu táto idea bola, takmer celá Petržalka prešla do režimu na znamenie a tam to skončilo. Myslím, že by sa to malo zaviesť pre všetky zastávky. Na niektorých prestupných zastávkach, by ale mali vodiči nariadené počkať na prestup, pokiaľ je vozidlo na dohľad a môže bezpečne zastaviť v zálive za ním.
Ďakujem za odpoveď, to čo píšete znie celkom dobre. Čo sa týka tých tlačidiel na znamenie, tak si myslím, že aktuálne marketingové oddelenie v DPB by sa s tým vedelo šikovne pohrať.
To hovoril projektant Remingu na verejnej prezentácii a nie je to pravda. On si zle vyložil zákonné ustanovenie o zabezpečení trate, kde sa hovorí o zabezpečení signálnym zabezpečovacím zariadením, nie fyzickými zábranami. Rýchlosť môže byť zvýšená do 60 km/h bez nutnosti zabezpečenia. Na tom sa robí, skúša sa to a je to reálne, že to bude. Čo sa týka zastávok na znamenie, ja osobne som presvedčený o tom, že sa to dá, ale treba na to naučiť ľudí - rovnako ako sa museli naučiť aj pri autobusoch a trolejbusoch alebo kedysi dávno sa museli naučiť na dopytové otváranie dverí.
Andy