Nemate niekto fotky (trolejové vedenie) manipulačnej stopy Tolsteho a Kuzamnyho ? Na imhd je len 1 fotka tak či nemáte niekto nejak ďalšie fotky o tejto trati ? Diky
Áno, ten podjazd som mal na mysli + tieto zdvojené schody. Pomyselný koridor na tej strane bol v celej dĺžke Kazanskej pred výstavbou na začiatku tisícročia.
schody z tych pesich nadchodov ale minimalne na jednej strane ulice boli zdvojene s tym ze medzi nimi bol vynechany priestor kam by sa zrovna asi elektrickova trat aj zmestila.... ale ci to bol aj zamer alebo naco to bolo tak robene neviem....
Nie, podjazd na Bajkalskej je proste bezkolízne riešenie križovatky dvoch smerovo rozdelených komunikácií a nadchody na Kazanskej zasa výsledkom vtedy obľúbenej plánovačskej mantry "chodci a doprava v rôznych úrovniach" - v tej úrovni +1 mali byť aj vstupy do obchodov v okolí.
Hm, rozumiem. Zaujímalo by ma, na základe akých kritérií bola určené, ktorá zastávka je fajn a ktorá by sa mala zmeniť...
Používa sa vôbec spomínaná zastávka?
Z električky som si všimol, že za kebabom na zastávke Vozovňa Jurajov dvor je nový prístrešok. Má tam nejaký zmysel? Alebo tam niečo zachádza? Alebo... prečo?
"veď kto vtedy (začiatok 60. rokov) pomyslel na Dolné Hony!"
neviem, je to len moja uvaha, ale sidlisko Dolne Hony zacalo fungovat dakedy v druhej polovici rokov 70tych, takze predpokladam ze zaciatkom 60tych rokov bolo do zaciatku nejakeho projektovania a vystavby zmienovaneho sidliska 10 alebo menej rokov...
a ked zoberiem ze dopravne stavby sa +- do dnes robia v prevaznej miere v trasach ktore boli planovane uz za komunistov, tak je celkom mozne ze uz aj v tom case to niekto minimalne v hlave mal....
Podjazd na Bajkalskej súvisel len s električkovou traťou do Ružinova, veď kto vtedy (začiatok 60. rokov) pomyslel na Dolné Hony! Biskupice ani neboli súčasťou Bratislavy. Práve mimoúrovňová križovatka Záhradnícka - Bajkalská je ukážkou toho, že keď sa o metre neuvažovalo, boli projekty rozumné, aj s prihliadnutím na rozvoj dopravy a MHD vrátane električiek. Čiže normálny urbanizmus - výstavba + doprava. Ako dieťa si pamätám prechádzku s mojím dedom práve sem. A nerozumeli sme tomu, že načo sa toto stavia, keď Záhradnícka bola koncovou ulicou a žiadne ďalšie ulice naokolo sa nerysovali! Križovatka, kde 3 ramená neviedli nikam! Tak sa vtedy uvažovalo - najprv dopravná infraštruktúra a potom výstavba. I keď električka do Ružinova meškala asi 6 rokov. Čo je to však oproti meškaniu petržalskej električky...
Čo sa nadchodov na Kazanskej ulici týka, s najväčšou pravdepodobnosťou asi áno, že keby sa náhodou električka niekedy predsa len postavila. Veď vy mladší sa možno dočkáte...
Možno sa aj o otrasoch hovorilo, každopádne práve preto bol po dobudovaní podjazdu pre električky inštalovaný ten nosník, ktorý to zjavne riešil. Mohli byť 2 nosníky a dvojkoľajná trať mohla byť zachovaná. Lenže s tým už nepočítal projekt prestavby križovatky pri SAV.
A metro sa všeobecne používalo ako zaklínadlo pre ničnerobenie v koľajovej trakcii. "Načo električka, veď tu bude metro". Osobne som mal možnosť si preštudoval projekt električky po Pražskej a Brnenskej - naozaj taký projekt existoval. Ale ŠM-ky a lacná ropa (a zaklínadlo "lebo metro") to zabili. Preto sa nestavala električka do Petržalky (lebo metro a autobusy) a ani po Dostojevského a Karadžičovej - aj taká predstava bola. Za väčšinu problémov bratislavskej dopravy môže práve metro. Teda to, že ten hlúpy nápad (hlúpy, lebo nereálny, osobne proti metru nič nemám) niekto vôbec začal presadzovať. A preto sa nerobilo nič. Rozvoj električiek za rozvojom Bratislavy katastrofálne zaostal. Za môjho viac ako 60 ročného života sa v Bratislave postavili len dve nové električkové trate: do Ružinova a cez tunel. Ostatné sú len predĺženia existujúcich radiál alebo obnovenie predtým zrušených tratí (Obchodná, Petržalka). Toľko tragická realita! Keď nikto s metrom nepočítal, zákonite sa projektovala električka (Ružinov, predĺženia v Rači a v Karlovej Vsi). Odvtedy, čo existoval nezmyselný nápad s metrom, sa už s električkami do nových sídlisk nepočítalo (Petržalka, Dolné Hony, DNV). A padol, ako som už spomenul, aj veľmi rozumný návrh spojenia Dúbravky s centrom cez Brnenskú a Pražskú.
Nehovorilo sa tam niečo aj o negatívnych vplyvoch otrasov vyplývajúcich z premávky električky? Neviem či trať bola v zlom stave, alebo či bolo trolejové vedenie uchytené v budovách ...
Každopádne argument (aspoň dnes tak niektorí iní pamätníci uvádzajú) bol aj ten, že v tej trase (SNP - Hodžovo - Hlavná stanica) pôjde predsa kapacitné metro.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider