Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SuchSoft #234086:
vyzerá fajn, dojazd 300 km.... aký majú denný nábeh busy na najvyťaženejších linkách v BA? 🙂
Reply on: Machnac #234083:
Mozne je vsetko, ale ak podporis vyrobcu z EU, tak stale moze ist o podporu zamestnanosti hoc aj v inej krajine,kde tiez utrpeli vdaka korone.
Reply on: Petto #234081:
A očakávaš, že v EÚ žiadny hospodársky pokles nenastane, brexit (UK bolo čistým platcom) sa neprejaví?
Reply on: Petto #234081:
To ano, ale teraz to vyzera, ze nevycerpane a nezazmluvnene eurofondy sa reprogramuju primarne na sanaciu nasedkov koronakrizy, najma podporu zamestnanosti, malych a strednych podnikov a investicie do zdravotnickych zariadeni. Pri obnove vozoveho parku sa navyse neda argumentovat ani podporou domaceho priemyslu, kedze u nas ziaden normalny vyrobca neposobi...
Reply on: N/A #234080:
Aj na to má nejaký dobrý dôvod?
Reply on: Machnac #234076:
E-vozidla su a boli vzdy financovane ci EU fondami alebo inak, takže tam to take tragicke nemusi byt. Len cesty sa nam tu asi neopravia teraz par rokov.
Reply on: FFF13 #234078:
Plne súhlasím, podľa mňa by bolo najlepšie ísť cestou Innsbrucku kde jednosmernú flotilu kompletne nahradili obojsmernými vozmi. Ak by sa tu spolu s tým postupne vybudovali aj koľajové spojky na tratiach, v prípade mimoriadností (auto v koľajisku a pod.) by bol odstavený iba jeden úsek a nie celá radiála.

Podľa info ktoré mám však niekto kompetentný v DPB ďalšie obojsmerné električky zásadne odmieta 😕
Reply on: NickDMPB55 #234077:
Došlo ku poškodeniu časti podvesnej armatúry výhybky, ktorú vrchári "opravili" tak, že ju odstránili.
Keďže na tejto výhybke dochádzalo občas k nechcenému podhodeniu na manipulačnú trať, netrvalo dlho a bola prechádzajúcim vozidlom kompletne aj s vedením strhnutá.
Po tomto incidente už nebola obnovená.
Reply on: N/A #234049:
Nebolo by lepšie keby kúpili tie električky obojsmerné? Lebo ak je pri súčasnom stave vozového parku nejaká výluka s potrebou Kaliforňana tak sa hneď musí meniť pomaly celé linkové vedenie. Pretože aj po tejto kúpe by sme mali stále len 30 ks obojsmerných vozidiel, na druhej strane uznávam že ich nebude treba do Petržalky keď sa dokončí 2.etapa.
Môže te mi niekto povedať prečo stará vyhybka zo Záhradníckej na Karadžičovu bola zrušená a teraz sa musí prekladať palice ? Zistil som to až teraz 🤔 😥
Reply on: N/A #234049:
Viacere tieto opatrenia vyzeraju fajn ale obavam sa, ze na zasadnejsie investicie, najma do obnovy vozoveho parku mimo uz vysutazenych vozidiel, mozme v dohladnej dobe zabudnut. Podla vypoctov Rady pre rozpoctovu zodpovednost pride Bratislava v suvislosti s prepadom ekonomiky v dosledku koronavirusu len na dani z prijmu fyzickych osob za rok 2020 o 15 az 68 milionov eur.
Reply on: MatejBA #234074:
Toto je to na čo som narážal, že na tých monitoroch v podchode na Trnku to na tej svetlozelenej nie je vôbec vidieť, ani 9 ani 31/39. Ale podľa mňa čierne obrysy čísel sú iba jedna z možností.
Reply on: Valec #234071:
Tak to bolo len na ukazku co som myslel 😃 Graficky designer urcite nie som a ani to tvrdit nebudem 🙂
Reply on: mku81 #234070:
Nepotrebuješ centrálneho objednávateľa (BTW, kde majú centrálneho objednávateľa pre MHD - PAD a regionálne vlaky?), bohate postačí, aby všetci postupovali na základe jedného dopravného plánu.
Jediný, kto taký plán nemá a ani nepripravuje je dnes MDV SR (resp. nejaký veľmi utajený vraj existuje), takže žiadny región ani mesto naň nemôžu zmysluplne nadviazať. Miesto toho, aby MDV SR takýto plán pripravilo (aj v spolupráci s krajmi) a následne ho aj dodržiavalo* radšej vykrikuje, že kraje nespolupracujú (pričom spoluprácou rozumej toto je náš návrh GVD a ty sa prispôsob) pri plánovaní dopravy a jazdia súbehy. No žiaľ, pokiaľ železničná doprava nebude atraktívna intervalmi a kapacitou, tak nie je možné niečo viac koordinovať.
Ak budeš mať jedného centrálneho objednávateľa s takýmto prístupom, nič to cestujúcim nepomôže.

* Už bolo viacero rôznych štúdií, ktoré hovorili, že v okolí BA by mali byť intervaly Os vlakov max. 20-30 minút. Ale ak to od MDV žiadaš, dostaneš odpoveď, že nemôžu posilovať vlaky v okolí BA, lebo čo na to povedia na východe. Tak sa vlkm radšej použijú na trate Zvolen - Šahy alebo Bánovce - Kapušany so 120 min. intervalom v špičke, kde sa vozí 5 režijnkárov a 4 zadarmsti. A popri tom musia jazdiť aj autobusy, lebo vlakmi sa dostaneš buď do práce alebo naspäť, a v "lepšom" prípade ani-ani.
Reply on: MatejBA #234069:
Úlohou MDV je ale zabezpečovať regionálnu a diaľkovú vlakovú dopravu, nie mestskú. Pre potreby regionálnej dopravy je dnes v sedle 30-min. interval dostatočný, ale určite nebude atraktívny pre reláciu Rača - centrum, alebo Rača - Lamač.
Reply on: MatejBA #234068:
Vyzerá to naozaj hnusne. 😉
Reply on: MatejBA #234069:
Toto je presne to, preco musi byt prioritou vytvorenie zmysluplneho IDS ako organu, ktory bude jedinym centralnym objednavatelom dopravy v ramci IDS. Kombinacia mesto - MHD, prímestské spoje - župa, vlaky - ministerstvo je skostnatela a nedokaze produktivne spolupracovat... plus tu sa nemozeme ani hrat na to, ze to ma vrcholovo cele zabezpecit zupa, lebo napr. na vychode BSK konci tusim Rovinkou a cely ten smer uz spada pod TTSK
Reply on: Valec #234067:
Pretoze MDV SR objednava vlaky a nie mesto? Pretoze S linky su plne vytazene a je tam potencial pre viac cestujucich? Pretoze je to jedna z povinnosti MDV SR? 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.