Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #233286:
To nie je "číslo iba od dopravcu", to je číslo schválené drahovým úradom v technickom preukaze vozidla.
Reply on: Miro #233281:
Vlaky majú medzinárodné číslo podľa TSI, takže to nie je úplne to isté ako pri trolejbusoch a električkách, ktoré majú iba číslo od dopravcu
Reply on: Petto #233284:
Tak logicky ked sa nic precislovavat nebude tak sa to asi na stare vozidla uplatnit nemoze, lebo na to by sa museli precislovat.
Reply on: Valec #233283:
Ok a to co si pisal v #233269 sa bude aplikovat uz len na nove vozidla ?
Reply on: Petto #233271:
Už som ti písal, že sa nič prečíslovávať nebude a z pohľadu. Ale môžeš sa spýtať tvojich kamarátov na DPB, z pohľadu IDS BK je úplne jedno, či 3902 je 8 metrový elektrobus, 3903 letiskový Solaris a 3904 minibus z novej súťaže.
Reply on: fanatikmhd #233272:
Ak vieš čítať s porozumením, tak odpovede na svoje otázky si nájdeš aj sám.
Reply on: fanatikmhd #233279:
Trolejbusy a električky nemajú ŠPZ. Ani vlaky 😉
Reply on: fanatikmhd #233279:
Este raz, evidencne (identifikacne) cisla nesluzia pre sotoucely. Ak ti kole oci ze vedla seba uvidis dva autobusy s rovnakym evidencnym cislom, tak je to tvoj vnutorny problem, nie nieco comu sa bude prisposobovat cislovanie vozidiel.

Dispecer CED bude riesit iba jeden voz s tym cislom (voz SL). Dispecer SL bude riesit iba jeden voz s tym cislom (voz SL). Dispecer DPB bude riesit iba jeden voz s tym cislom (DPB). Z toho vyplyva ze zamena vozidiel nemoze hrozit.
Reply on: 810zssk #233278:
A za ním rovnaký autobus (trebárs C10,5 a C10,5 alebo nebodaj sa SL rozhodne konecne nakúpiť na preťažené linky nejaké NB18) a zrazu na zastávke za sebou zastavia 2x tie isté vozidlá, a budú mať rozdiel len v nápise na displeji. Nehovoriac o tom, že tie evidenčné čísla plnia aj nejaký zmysel. Síce sa mi páči myšlienka jednotného systému evč pre všetko, bez ohľadu na dopravcu (resp len číselná rada rozlíši dopravcu) ale predstava žeby došlo k liberalizácii a príchodu viacerých dopravcov, či k tomu že sa do série počítajú len vozidlá pre IDS, a ostatné nie, mi príde trošku choré. Ako úprimne systém z minulého tisícročia kedy pomaly všetko, čo malo kolesá malo evč a teda sa dalo všetko krásne a ľahko zaznamenať, zistiť malo tiež dačo do seba. Ok, šotoušovina, ale viac menej z pohľadu toho ako je systém nový vytvorený, je to maximálne na to aby sa dalo hľadať medzi všetkými vozidlami....a to už potom stačí fakt aj ŠPZ......a ušetríš tisíce € na nálepkách evč....

Btw, nevšimol som si v materiáli nejaký font pre evč, každý co dúm dá?
Reply on: Petto #233277:
Len tak nahodou nezavadzaju, pretoze nie su v IDS BK. V IDS BK bude len jedno vozidlo s cislom 8006 a to bude vozidlo Slovak Linesu.
Reply on: 810zssk #233276:
To som nikde nepovedal, tak neviem naco sa to pytas. Ja sa pytam ci autoskolove vozidla dpb ako 8006-8008 ci ta Sorka NB18 8011 len tak nahodou nezavadzaju v ciselnom rade pre Slovak lines.
Reply on: Petto #233273:
Odkedy su vycvikove a sluzobne vozidla zaradene do IDS BK?
Reply on: S499.1023 #233266:
V Bratislavskom kraji. Suhlasim ze uz je najvyssi cas to vyhlasit.
Reply on: Petto #233273:
Pritom týchto vozidiel u všetkých dopravcov je len pár, a rada 0xxx je neobsadená - ideálny kandidát....
Reply on: fanatikmhd #233272:
8001-8499 je vyclenene pre Slovak lines. Cize to chapem tak ze musia precislovat vycvikove/sluzobne vozidla DPB.
Reply on: Valec #233269:
Môže interne podnik aspoň zadeľovať stovkovú radu pre svoje potreby? (priklad 30xx a 31xx su NB18, 32xx SU/MAN, 33xx MBCC a pod....) alebo rad radom ako húsatká a bude v tom bordel?

Inak, čo služobé, výcvikové a podobné vozy ktoré zaberali 8xxx? Čo s nimi? pôjdu do série s ostatnými? Alebo nebudú musieť mat evč?
V rámcidokumentu som však všimol zaujímavú vec: Technické požiadavky na vlaky (Zaujímavé, že tu už farebný variant celočervených vlakov nie je potrebných.....kto vie prečo....
5.2.2.5 Tlačidlá a ich funkčnosť
Vlaky jazdiace na tratiach so zastávkou na znamenie musia mať tlačítko stop (škoda, dúfal som že všetky)
Nie je písane že by to bolo na výnimku, takžde VŠETKY vlaky musia mať tlačítko na otvorenie dverí. Znamená to definitívne zbohom starým Bčkam, Bdtmee a iným srandám na Skových linkách? (Rovnako aj bod o výstrahe zatvárania, či dokonca kamerovom systéme ktorý vylučuje väčšinu vozoparku)
Súpravy na pravidelných vlakoch liniek S skrátka nevyhovujú takmer žiadne.....Len PP/671 a RJSK myslím všetko... Ale aj tu dosť pochybujem to zapojenie tlačidiel stop/invalid a ich prenos signálu k rušňovodičovi aby ešte aj vedel ktoré tlačítko bolo stlačené
Reply on: Valec #233269:
A bude sa aj nieco precislovavat ? Ci len uz novododane vozidla budu podla tej normy ? Minimalne aspon ebusy 3901-2 vyhodit lebo zaberaju cely 1 rad s len 2 cislami.
Reply on: Valec #233269:
Typ vozidla si môže vyhľadať na stránke imhd 😉
Reply on: Salomon #233263:
U nás budú:
1xxx vozidlá DPB do 11,9 metra plus rôzne špeciálne
2xxx sólo vozidlá DPB od 12 metrov
3xxx kĺbové vozidlá DPB

Inak, niektorí dispečeri nevedia ani kadiaľ ktorá linka jazdí, pochybujem preto, že poznajú typ vozidla podľa IČV.
Reply on: Public Transport #233256:
Ale len na krátke medzimestské linky, keďže len na elektrinu 😂 .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.