Už som ti písal, že sa nič prečíslovávať nebude a z pohľadu. Ale môžeš sa spýtať tvojich kamarátov na DPB, z pohľadu IDS BK je úplne jedno, či 3902 je 8 metrový elektrobus, 3903 letiskový Solaris a 3904 minibus z novej súťaže.
Este raz, evidencne (identifikacne) cisla nesluzia pre sotoucely. Ak ti kole oci ze vedla seba uvidis dva autobusy s rovnakym evidencnym cislom, tak je to tvoj vnutorny problem, nie nieco comu sa bude prisposobovat cislovanie vozidiel.
Dispecer CED bude riesit iba jeden voz s tym cislom (voz SL). Dispecer SL bude riesit iba jeden voz s tym cislom (voz SL). Dispecer DPB bude riesit iba jeden voz s tym cislom (DPB). Z toho vyplyva ze zamena vozidiel nemoze hrozit.
A za ním rovnaký autobus (trebárs C10,5 a C10,5 alebo nebodaj sa SL rozhodne konecne nakúpiť na preťažené linky nejaké NB18) a zrazu na zastávke za sebou zastavia 2x tie isté vozidlá, a budú mať rozdiel len v nápise na displeji. Nehovoriac o tom, že tie evidenčné čísla plnia aj nejaký zmysel. Síce sa mi páči myšlienka jednotného systému evč pre všetko, bez ohľadu na dopravcu (resp len číselná rada rozlíši dopravcu) ale predstava žeby došlo k liberalizácii a príchodu viacerých dopravcov, či k tomu že sa do série počítajú len vozidlá pre IDS, a ostatné nie, mi príde trošku choré. Ako úprimne systém z minulého tisícročia kedy pomaly všetko, čo malo kolesá malo evč a teda sa dalo všetko krásne a ľahko zaznamenať, zistiť malo tiež dačo do seba. Ok, šotoušovina, ale viac menej z pohľadu toho ako je systém nový vytvorený, je to maximálne na to aby sa dalo hľadať medzi všetkými vozidlami....a to už potom stačí fakt aj ŠPZ......a ušetríš tisíce € na nálepkách evč....
Btw, nevšimol som si v materiáli nejaký font pre evč, každý co dúm dá?
To som nikde nepovedal, tak neviem naco sa to pytas. Ja sa pytam ci autoskolove vozidla dpb ako 8006-8008 ci ta Sorka NB18 8011 len tak nahodou nezavadzaju v ciselnom rade pre Slovak lines.
Môže interne podnik aspoň zadeľovať stovkovú radu pre svoje potreby? (priklad 30xx a 31xx su NB18, 32xx SU/MAN, 33xx MBCC a pod....) alebo rad radom ako húsatká a bude v tom bordel?
Inak, čo služobé, výcvikové a podobné vozy ktoré zaberali 8xxx? Čo s nimi? pôjdu do série s ostatnými? Alebo nebudú musieť mat evč?
V rámcidokumentu som však všimol zaujímavú vec: Technické požiadavky na vlaky (Zaujímavé, že tu už farebný variant celočervených vlakov nie je potrebných.....kto vie prečo....
5.2.2.5 Tlačidlá a ich funkčnosť
Vlaky jazdiace na tratiach so zastávkou na znamenie musia mať tlačítko stop (škoda, dúfal som že všetky)
Nie je písane že by to bolo na výnimku, takžde VŠETKY vlaky musia mať tlačítko na otvorenie dverí. Znamená to definitívne zbohom starým Bčkam, Bdtmee a iným srandám na Skových linkách? (Rovnako aj bod o výstrahe zatvárania, či dokonca kamerovom systéme ktorý vylučuje väčšinu vozoparku)
Súpravy na pravidelných vlakoch liniek S skrátka nevyhovujú takmer žiadne.....Len PP/671 a RJSK myslím všetko... Ale aj tu dosť pochybujem to zapojenie tlačidiel stop/invalid a ich prenos signálu k rušňovodičovi aby ešte aj vedel ktoré tlačítko bolo stlačené
A bude sa aj nieco precislovavat ? Ci len uz novododane vozidla budu podla tej normy ? Minimalne aspon ebusy 3901-2 vyhodit lebo zaberaju cely 1 rad s len 2 cislami.
Naozaj si myslíš, že dispečer to rieši podľa EČV a nemá inú možnosť vedieť, o aký typ vozidla ide? A keď ide napríklad o zdravotný problém cestujúceho, aký na to má vplyv veľkosť vozidla?
Na záver - pridlujem Ti titul Vrchný Šotouš iMHD za mesiac január 2020.
Miro