Presne ako napísali Ike a 810zssk - áno aj ja viem o prípadoch, keď sa tam točili rôzne kĺbaky počas MS v hokeji ale tiež aj 15m. voz. Ale narážal som na to, že napr. aj pri Technopole najmä ešte keď chodili IK 435 či karosy, keď voz nemal dobrý rajd na ľavé odbočenie, tak voz na L83 pri otáčaní vyšiel na obrubník (nie úplne najnižší), lebo sa v rámci rozmerov pruhov neotočil. Teraz u sorov to možno už nebude problém.
Zdôraznil by som slovo "bezpečne". Vybočenie do priebežného jazdného pruhu v kombinácii s odparkovaným provinčným shareholderom pred Širokého hotelom v BUS pruhu a vrešťadlom zalomenia kĺbu nepovažujem úplne za definíciu "bezpečne".
To by aj prešli (trolejbusy sa tam v prípade mimoriadnosti obehnú, keď ten odstavený vylezie na chodník) ale najmä tvar obratiska neumožňuje otáčanie od Trnavskej.
No tak koľajnice samozrejme nie sú pevne zabetónované, tie sú pružne uchytené. Pevná jazdná dráha nahrádza pražce (podvaly), takže sa to nemusí podbíjať, je to náročnejšie na presnosť a dodržiavanie technologických postupov pri stavbe ale potom sa to zasa nemusí podbíjať.
V Karlovke na novej trati je pevná jazdná dráha (koľajnice sú pevne zabetónované do jedného celku) a ďalej je otvorený zvršok (koľajnice sú pružne uložené v kamennom násype). To druhé si vyžaduje viac údržby (podbíjanie).
Mám jednu takú laickú otázku: akou formou/technológiou/... je robená nová trať v Karlovke a Dúbravke? Myslím niečo ako pevná jazdná dráha atď. Viem že od Segnerovej po obratisko KV je niečo a od obratiska po Damborského je niečo iné.
Dospel som k tomuto názoru tak, že poznám viacerých ľudí zo SOŠ a keď som sa s nimi bavil o doprave k tomuto areálu, tak celkom slušne kritizovali súčasné riešenie 23-kou kvôli neatraktívnej trase na prípoje a zriedkavým zachádzkam k Mláke, keďže väčšina spojov končí na VW. Idéalne považovali spoj Bory Rázcestie-Mláka mimo sídliska priamo po ceste II/505, no ísť okolo sídliska DNV je nezmysel. Veľa ľudí tam chodí najmä z Dúbravky a keby sa splnila podmienka z môjho príspevku, že 23 je uzavretý okruh Lamač - Bory - Lamač, tak 23 tam už nechodí a suplovala by ju 20-ka. Nehovoriac o tom, že v Dúbravke je ubytovňa pre SOŠ. S tou 20 s tebou určite súhlasím, mám kamarátov z tej oblasti a je pravda, že oslabenie 20-ky by bolo tragické, avšak riešiť 1-2 spoje za hodinu zachádzkou k Mláke by bolo dobré riešenie pre tých, čo chodia na Mláku. Čo sa týka obratiska Mláka, máš pravdu s vytočením, tie kríky v obratisku do toho zasahujú nekontrolovane viac a viac, no 12m na 20 sa tam vytočí, aj keď viem, že už tam mali problémy s Tedomami na 23-ke, čiže tu je skôr otázka, či nie je lepšie riešiť principiálny problém daného obratiska, ktorému by návšteva krovinorezu neublížila.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
FFF13