Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #23224:
Pokial mas na mysli sposob otvarania okien, tak vyklopne okna su standard pozadovany EU (aby sa nedali vystrkovat ruky a ine udy von z vozidla) a vsetky vozy vyvinute po istom datume to musia mat. Ak si myslel stresne vetraky, tak tie ma vyklopne i Karosa, ba i T3, ked sa nemylim.
Reply on: novacik #23234:

Mimochodom, ake je rozsirenie a prevysenie v obluku z Mostovej na Jesenskeho a opacne?
Apropo preferencia v Dubravke:
Vcera som tade isiel tramvajou a akosi sme stali na vsetkych svetelnych krizovatkach, dokonca aj voz oproti stal a cakal. V obidoch pripadoch. Tak aka preferencia???
Reply on: Miki #23219:
Áno, je to úplne legálne a oficiálne povolené.
Fobust: lenze ta zastavka nie je na znamenie. Normalna stala. Odkial mam vediet ze som na zastavke, ked nezastal. Navyse, na displeji ta zastavka stale svietila, hoci som uz stal a zvonil. Jednoducho ju odignoroval a zastal na dalsej, kde vsetci vystupili.
D3k0 : Ospravedlnujem sa, za to, ze sa na nasich strankach objavili Cestovne poriadky linkovane z vasej stranky. Sposobil to fakt, ze som tam hodil link, co bol na dpb.sk a neskor som si to neprekontroloval, ako to vyzera. Momentalnne je tam uz link na dpb. Takze este raz sorry.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: S499.1023 #23230:
No ja neviem - predavam, ako som pocul - 21Tr tak dokladne nepoznam.... Ale mozno a asi aj pravdepodobne sa jedna o vymysel... Ja by som to vazne nebral az tak.
Reply on: Andrej (Anndy008) #23226:
To je zase nejaký chaos, núdzová brzda je núdzová brzda a ručná (zastávková, parkovacia) brzda je ručná brzda. U trolejbusu by sa za núdzovú brzdu mala pokladať nožná vzduchová brzda, keďže prevádzková je EDB. Ale možno to u 21Tr nejde kvôli tomu, že je dvojpedálová.
I.
Reply on: fobust #23228:
Mne sa raz stalo na T6 ,ze vodic neviem ci nestlacil uvolnenie ,alebo co a neotvorili sa dvere vobec a vsetci sa museli dobrovolne nasilu previezt o zastavku dalej a ked to zacali cestujuci vodicovi vraviet tak ich mal na haku....
Reply on: Kami #23225:

Ak by sa mne stalo, ze vodic na zastavke na znamenie nezastavi napriek tomu, ze som v dostatocnom predstihu dal znamenie, tak by som isiel k nemu a oznamil mu to. Ak by to vyriesil slusne s tym, ze by ma okamzite vypustil (teda ak sa bude dat - napr. na dialnici alebo moste je to samozrejme blbost), tak by to ostalo medzi nami. Ak by bol neslusny, tak volam z mobilu dispecing, priamo vo vozidle, linka, poradie, etc., vsetko poviem. Osobne sa mi to este nestalo, ale raz, ked som isiel linkou 20 z DNV do Dubravky, tak som videl podobny pripad. Jeden cestujuici chcel vystupit na zastavke Krapas, videl som ako tlacil znamenie, nad dverami sa rozsvietila zelena kontrolka (Ik415). Vodic zabudol v zastavke zastavit. Cestujuci presiel ku kabinke, oznamil mu to. Vodic pribrzdil, zastavil, otvoril mu predne dvere. Nebolo ziadne urazanie, zvysovanie hlasu ani gestikulovanie. Myslim, ze toto je pripad, ktory sa da odpustit, vsak sme len ludia, kazdy sa moze pomylit. Cestujuci sa sice kusok previezol, ale tych par metrov (cca 50) moze kludne prejst.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: fobust #23224:
ono to pojde aj pri jednom buse, akurat to bude drahsie 😃
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

No, dozvedel som sa informacie, ze su urcite problemy s BA 21Tr. Konkretne s nasim draznym uradom (ci ako sa ten nas vola).
Ze vraj sa jedna o "rucnu brzdu" resp. vyrobcom nazyvanu "nouzova brzda", u nas povazovna a skusana, ako rucna. Problemy su dva - jednak, ze cas reakcie, kym to zacne brzdit je vyse 1s a za dalsie, ze zo 40kmh rychlosti to zabrzdi az na viac ako 10-tich metroch - resp. ze brzdna draha je dlhsia, ako 10m.

berte to s rezervou - najma podrobnosti.
Vladimir: suhlasim. V BA nemam preco skumat pri ktorom strome sa mam postavit aby mi zastal, ked na vnutornom displeji svieti cielova zastavka. Keby to (nezastavenie) zopakoval (on ci jeho kolega na linke) tak mu:
2. vynadam
3. zverejnim
4. oficialne oznamim.
Nastastie sa to neopakovalo, miestni sa poctivo stavali k dveram uz od predchadzajucej zastavky 🙂.

S dopytom to komplikuje aj fakt, ze trolejbusy a eliny inak oznamuju potrebu stlacenia dopytu zvonka. Totiz nie vsetci vodici parohacov uvolnuju dvere, mnohi rovno otvaraju.
Reply on: Vladimír #23223:

DPB mal pri objednavani vozidiel povedat, kde maju byt tie tlacidla umiestnene, ako maju vyzerat. Ked sa kupuje 100 autobusov, tak hadam by to slo! Uz nemame socialisticke planovane hospodarstvo. Dnes ti vyrobia aj Citaro s pozdlznymi drevenymi lavicami, ked o to poziadas. Hlavne ze sa objendali take nezmylsy ako vyklopne vetraky. Najnovsia 21 Tr AC ma posuvne.
Reply on: fobust #23201:
Dobre, ale ja som teraz hovoril len na tému "Dopyt ÁNO alebo NIE?", nie "Dopyt KDE?". Ak by takáto nálepka bola v rohu najbližšieho okna ku každým dverám, podľa mňa by to informovanosť pozdvihlo. A to je už plne v kompetencii DPB a nie ýrobcu vozidla.

Re #23203 qwix: Áno, ale to už je blbosť cestujúceho. Ale dnes sa môže cestujúci vyhovoriť na to, že namá odlíšené vozidlá s dopytom od tých bez dopytu. A takto je potom vždy na vine DPB. Ak by DPB zainvestoval pár korún do označenia vozidiel, opodstatnenosti útokov na podnik by mohol zabrániť.

Re #23222 Kami: V tomto som nekompromisny. Ak je zastávka stála, nič ma nedonúti stlačiť tlačidlo. To radšej budem riskovať, že nezastane. A ak nezastane, tak sa ho idem spýtať osobne. Ak to vyriešime slušne, ostane to medzi nami, v prípade arogancie a pod. idem na to skrz podnik. Veď palubný počítač vždy zaznamená, či sa na zastávke stálo alebo nie (aspoň Mielec určite, neviem ako BUSE).
A co davanie znamenia na stalej zastavke? Tazko sa mi "vychovava" cestujucich, ked mne samemu sa stalo ze nezastal.
Ad:hroch; tema 95/88; preklady-zmeny

hroch: Som rada, ze nasa diskusia zahrna i protirecenie - vtedy to naplna jej podstatu! Je predsa skvele, ze viac oci vidi zalezitost z viac uhlov a napriek tomu dokazu na takejto urovni spolu hladat riesenia!

zmeny: Ano, doba je taka, ze zmeny su teraz v podstate vsade a na kazdom kroku - a bohuzial vo väcsine pripadov su vzdy zasadne....V oblasti mestskej dopravy je to o to vypuklejsie, lebo je to denne a kazdemu na ociach...Pod SPOKOJNYM PREVAZDKOVATELOM mam na mysli optimalne a adekvatne uspokojeneho zakaznika, pretoze ako spravne hroch povedal, iba spokojny zakaznik zabezpeci prevadzkovatelovi prijem...Myslela som to presne takto a hroch ma tu dobre doplnil-dakujem. :o)

----------------
A este cosi: odkedy som stalym prispievatelom tohto fora (bude to uz rok a pol), odohralo sa tu uz vela diskusii, casto i viac nez burlivych...ale - co sa tyka stalych prispievatelov: su to dobri a vzacni oponenti si "suhlasitelia" a v ramci dobreho pocitu mojej pritomnosti medzi nimi si budem rada s nimi "protirecit" KEDYKOLVEK!!! :o)
Reply on: J #23217:
Mas pravdu, preklad by tam mal byt. 88 Je plnohodnotna linka.
Od pondelku ,alebo uz od piatku su vymlatene dalsie dve skla na zastavke Botanicka zahrada smer Dubravka na tom torze pristreskov na elektrickovej zastavke... Tusim vcera namontovali zase na opacnej zastavke smerom do tunela "automat" na dennik Pravda. Ktovie do kedy tam vydrzi.. Maju vobec nejake povolenie od DP ,ze tam mozu dat takyto automat na zastavku ,alebo ho netreba?
Tie fotky 21Tr sú dobré 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.