Reply on: MatejBA #232114:
Ak tam bude L4,9 v 4 min.int. tak ako tam dajú ďalšiu linku a hlavne v akom int.?Veď na Račianskej sa v kuse vyhovárali , že pod 2 min.to nezvládne napájanie a vozy sa budú stále zhlukovať.
Ak dajú tvrdú preferenciu ako na Farského tak L33 bude trpieť podobne ako L84,99. Tie ak príde viac zmeškaných električiek naraz čakajú aj cez 2 min.
L33 bude zvrchu zasekaná medzi autami čakajúcimi na prejazd električiek.
Som zvedavý na prax ako to nastavia.
si
avsak stale ti bdu platit zakony (ohmov, kirchofov), takze za normalnych okolnosti ani ked skoncis pod kolesami vozidla, tak asi neodizolujes vsetky svojim telom od kolajnic, a tvoj odpor je o nieklko radov vyssi ako je odpor styku co i len jedneho kolesa s kolajnicou, takze nemusis mat obavy o to zeby si schytal tych 1000A
a pokial by si skoncil rozmasirovany pod vsetkymi podvozkami, tak ta ten prud uz zaujimat asi nebude
PS: v pripade ze voz pri napati 600V (jeho pokles vplyvom odporov trakcneho vedenia, kolajnic a vnutorneho odporu zdroja (meniarne) neuvazujem) odobera prud 1 kA, tak jeho celkovy odpor je cca 2/3 ohmu (U=R*I)
pri napati 700V je tabulkovy odpor ludskeho tela (ruka-ruka) ~1kohm, takze aj keby si do jednej ruky chytil trolej a druhou sa chytil kolaje, tak ani nahodou nehrozi aby cez teba priamo pretekalo 1000A pri napati v troleji 600V, prud ktory schytas ak by si takto spojil trolej s kolajou bude niekde na urovni ~1A