"Dnes napríklad o pol jednej pristanú dve lietadlá, teda možno 324 cestujúcich. Akú ponuku VOD dostanú? Jeden bus, na ktorý budú čakať 20 minút?"
No pozor. Za 20 minút im teoreticky idú až tri spoje s kapacitou totožnou ako tie dve B737čky. A tiež netreba zabúdať (a minule som si to odsledoval), že po prílete ľudia bez batožiny odchádzajú ihneď preč, zatiaľ čo tí poslední s batožinou kľudne odchádzajú až po 20-tich minútach. Prípadná pasová kontrola tiež vie čas slušne predĺžiť.
Na koho by v tomto prípade čakal ten posilovák? Obzvlášť, tak vodič nevidí za kontrolu príletovej haly a ani letiskový personál nevie, ako tých 150 ľudí bude odtiaľ cestovať?
Samozrejme bratislavske letisko nie je Schwechat, ale ani sa nejedna o cisto chartrove letisko. Na pravidelných linkách letisko v roku 2018 vybavilo zhruba 1,9 milióna cestujúcich (82 a na nepravidelných chartrových letoch takmer 420 tisíc (18 .
V okoli letiska su firmy a aj rozvojove uzemie. Dobrá infrastruktura moze pomoct najst relevantneho partnera, ktory letisko kupi alebo si ho prenajme.
Bavime sa z Avionu o cca 1km trate.
Kapacitné problémy znamenajú, že dopyt je väčší ako ponuka (čo je super, lebo o službu je záujem). Dopyt ale nevytvára samotné letisko (hoci je cieľom pohybu za prácou, ale zase nie úplne extrémnym), ale cestujúci, ktorí z letiska/na letisko odlietajú/prilietajú.
Letecká doprava je v prípade BTS nepravidelná, netaktová a nárazová (do niektorých spojov nenastupuje takmer nikto, do iných sa tlačí celé lietadlo). To znamená, že ak nechceš v niektorých spojoch voziť vzduch a v iných mať tlačenku, musíš zaviesť rovnako nepravidelnú obsluhu.
Zavedenie nepravidelnej linky by však bol nesystémový prvok, čo je pri súčasne deklarovanej doktríne nežiaduci jav. Linka 61, ktorá tvorí primárnu obsluhu letiska, ale obsluhuje aj iné oblasti, ktoré pravidelnosť vyžadujú. Preto je skutočne jediným, okamžitým a lacným riešením doplnenie jedného poradia, ktoré by bolo nesystémovo vložené do pravidelného cestovného poriadku a jazdilo by 24/7 podľa príletov/odletov (odlety až tak smerodajné nie sú, pretože check-in trvá nejaký čas a príchod na letisko nie je tak nárazový ako odchod).
Ľuďom na zastávkach po trase by nijako nevadilo, keby im nad rámec CP prišiel spoj navyše a ľudí na letisku by tento spoj vždy čakal bez ohľadu na CP. Problem solved.
Obsluhovať takmer čisto charterové letisko pravidelnou verejnou osobnou dopravou je jedna z najťažších úloh v dopraváctve. Predlžovanie ružinovskej radiály k Avionu určite. Ale voziť celoročne, celotýždenne, celodenne električky o dve zastávky ďalej s tým, že po štyri mesiace v roku sa trebárs dvadsať spojov denne zaplní, tým by som si nebol úplne istý. Aj omnoho bohatšie mestá s významnejšími letiskami aplikujú model "nosný dopravný systém na koniec civilizácie a potom na letisko operatívnejšie a lacnejšie posilňovate ľný autobus.
Áno, ale týmto chcem povedať, že kapacitné problémy na letisko nie je spôsobené našincami dovolenkujúcimi, teda nielen počas prázdnin, ale skôr cudzincami, čo teda lietajú a budú lietať vo veľkom od cca. apríla do októbra.
S vetou "drvivá väčšina dovolenkujúcich nechodí na letisko autobusom" môžeme pracovať ako s príčinou, ale aj ako s následkom.
Ja som niekoľkokrát robil rodine taxikára na charter a dôvod bol ten, že proste v tom čase nič nešlo. Na druhej strane, aj o tretej v noci po pristátí dvoch 737čiek vie byť na letisku čulo. 24hodinový posilovák by sa hodil.
Dnes napríklad o pol jednej pristanú dve lietadlá, teda možno 324 cestujúcich. Akú ponuku VOD dostanú? Jeden bus, na ktorý budú čakať 20 minút?
Ok, toto by ani posilovák nedal, ale inak sú prílety v rozostupe 30 minút až hodina. To by posilovák stihol otočiť na stanicu a späť tak, aby nebral vzduch. Pokojne by mohol ísť aj mimo CP.
O L61 hádam vedia už dávno , že nestíha. Veď sa aj v správe sami chválili posilou s Capacity.
Merať to pred koncom prázdnin nemá význam.
Tam je nárazový dopyt podobne ako pri iných staničných linkách.
Na L75 by stačili kratase aj podla mňa cez prázdniny.
18 min. int . myslel dúfam Valec ironicky..
To tu už bolo kedysi pri L86 a v špičke myslím 13 alebo 14 min.int.. .
Drvivá väčšina dovolenkujúcich nechodí na letisko autobusom. Avšak v 61 je momentálne naozaj nátresk kvôli zahraničným turistom. Domácich dovolenkujúcich je tam málo, tí majú odvoz autami.
Tak ako to bývalo kedysi aj v BA, že režim prázdniny platil iba cez letné a zimné prázdniny. Cez tie krátke jedno a dvojdňové prázdniny iba nepremávali linky školskej dopravy a niektoré vyslovene posilové linky na sídliská. Až potom neskôr aj počas jarných prázdnin zaviedli režim prázdniny najprv na zopár vybraných autobusových a tbusových linkách.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Letecká doprava je v prípade BTS nepravidelná, netaktová a nárazová (do niektorých spojov nenastupuje takmer nikto, do iných sa tlačí celé lietadlo). To znamená, že ak nechceš v niektorých spojoch voziť vzduch a v iných mať tlačenku, musíš zaviesť rovnako nepravidelnú obsluhu.
Zavedenie nepravidelnej linky by však bol nesystémový prvok, čo je pri súčasne deklarovanej doktríne nežiaduci jav. Linka 61, ktorá tvorí primárnu obsluhu letiska, ale obsluhuje aj iné oblasti, ktoré pravidelnosť vyžadujú. Preto je skutočne jediným, okamžitým a lacným riešením doplnenie jedného poradia, ktoré by bolo nesystémovo vložené do pravidelného cestovného poriadku a jazdilo by 24/7 podľa príletov/odletov (odlety až tak smerodajné nie sú, pretože check-in trvá nejaký čas a príchod na letisko nie je tak nárazový ako odchod).
Ľuďom na zastávkach po trase by nijako nevadilo, keby im nad rámec CP prišiel spoj navyše a ľudí na letisku by tento spoj vždy čakal bez ohľadu na CP. Problem solved.