Reply on: Ámos #231352:
Obsluhovať takmer čisto charterové letisko pravidelnou verejnou osobnou dopravou je jedna z najťažších úloh v dopraváctve. Predlžovanie ružinovskej radiály k Avionu určite. Ale voziť celoročne, celotýždenne, celodenne električky o dve zastávky ďalej s tým, že po štyri mesiace v roku sa trebárs dvadsať spojov denne zaplní, tým by som si nebol úplne istý. Aj omnoho bohatšie mestá s významnejšími letiskami aplikujú model "nosný dopravný systém na koniec civilizácie a potom na letisko operatívnejšie a lacnejšie posilňovate ľný autobus.
Ike
Ja som niekoľkokrát robil rodine taxikára na charter a dôvod bol ten, že proste v tom čase nič nešlo. Na druhej strane, aj o tretej v noci po pristátí dvoch 737čiek vie byť na letisku čulo. 24hodinový posilovák by sa hodil.
Dnes napríklad o pol jednej pristanú dve lietadlá, teda možno 324 cestujúcich. Akú ponuku VOD dostanú? Jeden bus, na ktorý budú čakať 20 minút?
Ok, toto by ani posilovák nedal, ale inak sú prílety v rozostupe 30 minút až hodina. To by posilovák stihol otočiť na stanicu a späť tak, aby nebral vzduch. Pokojne by mohol ísť aj mimo CP.