Reply on: 810zssk #230665:
Ďakujem za objasnenie, vidím že tie dôvody sú naozaj rôzne.Tak tá zásada zapínania klímy iba podľa vonkajšej teploty 25C je naozaj čudná. Veď je rozdiel sedieť v poloprázdnom plynule idúcom autobuse v zamračenom počasí, alebo pri tej istej teplote mať preplnený autobus, pražiace slnko a pomalý posun v zápchach.
No a to že sa niekto sťažuje, že je zima - hádam sa nebudú vodiči prispôsobovať každému osobitne na želanie.
pedro01
Podľa môjho skromného prieskumu v týchto dňoch však zo 100 autobusov vybavených klimatizáciou vyše polovica (53) mala pootvárané okná (samozrejme najmä SORy a Ivecá). T.j. v interiéri bolo riadne horúco.
Je to vec, čo mi už roky nejde do hlavy. Busov vybavených s klímou síce pribudlo za ostatné roky, stále to prízvukujú pri nákupoch, ale pohoda pri cestovaní pri letných teplotách sa zlepšila len málo. (t-busy teraz nerátam, tam je to v pohode celkom).
Niekto z brandže (napr. vodič) by vedel prezradiť, čo je najčastejším dôvodom tohto stavu? Ktoré napr. z nasled. dôvodov?
1. Ľudia nezmyselne pootvárajú okná ((tu ma napadá, či by to robili aj pri dostatočne vychladenom voze už hneď pri odchode z konečnej)
2. Klíma proste nestíha v horúčavách a (a potom samozrejme otvoria okná)
3. Pokazená klíma (spýtal som vodiča L87 ešte pred rokmi, prečo nejde klíma na vtedy úplne novom Ivecu, on na to, že je pokazená - neviem posúdiť či hovoril pravdu)
4. Iný dôvod (napr. pred časom tu niekto spomínal aj šetrenie na nafte, ale tak to hádam nie...)
Ďakujem