Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: akela #230285:
O akom dopravnom inžinierstve tu píšeš?
O produktoch Pomocnej školy železničnej?
O produktoch Pomocnej školy cestno - dopravnej?

O mantákoch, ktorí síce zaviedli termíny ako špička hodinová, špička 3-hodinová, hyperšpička, ale zato v praxi nie sú schopní spočítať ani vyprázdňovacie časy trojramennej križovatky?

Alebo o mantákoch, ktorí síce vedia namaľovať grafikon práce stanice, ale zato nevedia spočítať obsadenosť koľají a priepustnosť trate?

Ani sa nedivím, keď tam majú (mali) pána profesora, ktorý bol schopný na prednáške zahlásiť "...trolejbus spiatočku nemá, pretože to z jeho fyzikálneho princípu nie je možné..."
A tiež bol dopravný inžinier...

O týchto si písal a mal ich na mysli?
Reply on: 810zssk #230267:
14/15 Tr nepotrebujú nabiehať kilometre. Jazdia iba zo šotodôvodov, práve preto na tú linku chodia aj Karosy počas napäťovky. Špeciálne na požiadanie šotoušov.
Reply on: Mike #230286:
Najmenej jeden nariekal, istý Udiak Dušan. Žeby sa nám on prevtelil do Otca Vlka?
Reply on: akela #230285:
O sebe hovoríš? Dopravné-inžinierstvo? Riadiaci kontrolór? Jediné, v čom ťa môžem ukľudniť je istota, že nikdy nenastúpiš do vlaku, "ktorý budem" - ja som totiž nikdy nebol žiaden vlak. Ani riadiaceho kontrolóra som sa nikdy nedržal.
Reply on: Solider #224271:
Celkom sranda, že tento prístrešok na Mariánskej ZC je v prevádzke už 525 dní a stále nebol zapojený do elektriny 😂
Reply on: Solider #230289:
Tak aj 78 sú všetky NP garant a nie je to tak dávno (2-3 mesiace?) čo tam na špičkách pravidelne behali vrakosy 😊
Reply on: Petto #230288:
To bude asi tým, že okrem pár denných spojov na linke 203 sú všetky ostatné spoje na linkách garantovane nízkopodlažné.
Reply on: 810zssk #230283:
Tak potom plati, co pisal Mike. Len nejake interne nariadenie podla ktoreho DPB ich nedava do "dennej premavky"
Reply on: akela #230284:
ja ti do toho nechcem kecat... ale udaje z roku 2000 nie su "starsieho data" ale totalna hlupost... nemozes v akejkolvek debate podkladat argumenty 20 rokov starymi datami a tvarit sa ako odbornik
Reply on: akela #230284:
Aktuálne schémy sú napríklad v územnom genereli dopravy. Ináč poznám osobne viacero ľudí, ktorí boli zamestnaní na ÚDI (zanikol v 1995), ale všetci sa prispôsobili a idú s dobou. Sem tam si povzdychli, že čo všetko kedysi bolo lepšie, ale nikto stále nenariekal, že dobre už bolo a všetko ide dolu vodou ...
Reply on: S499.1023 #230270:

Ťažko sa debatuje o odborných témach s človekom ktorý nevie nič o dopravnom-inžinierstve, ktorý si pletie dojmy s pojmami, nevie nič o cieľovej a zdrojovej doprave, nevie nič o špičkovej doprave ráno a obrátenej poobede, o jej rozdielnej dĺžke, ako sa počíta 3-hodinová a ako hodinová špička, prípadne hyperšpička, ako sa zisťuje, ako sa počíta interval, nevyhnutná potreba vozidiel v prevádzke, zálohy, opravárenské kapacity, maximálna a cestovná rýchlosť a musí tieto nedostatky nahradiť úbohými, čoby vtipnými komentármi. Dôkazom totálneho "nerozumu" je konštatovanie "nehromadia sa ale sa vracajú". Tuším sa aj zem zatriasla. No nič psy brešú a karavána ide ďalej, odporúčam držať sa riadiaceho kontrolóra a dúfam, že nenastúpim do vlaku ktorý budeš .... Ó tempora o mores.
Reply on: Ike #230272:

Ako som uviedol údaje sú staršieho dáta (okolo roku 2000), odvtedy cca zanikol Útvar dopravného inžinierstva a aj Útvar hlavného architekta, ktorý boli odborne vybavené a Magistrát zabezpečoval spracovanie nevyhnutných podkladov pre plánovitý rozvoj mesta. Potom to už išlo dole vodou a funkcií sa ujali „odborníci“, ktorí varili všetko z vody, alebo nevarili vôbec a išlo to s predpokladaným rozvojom mesta dole vodou. Už to začali formovať developeri.

V grafike je uvedený odborný odhad (aj na základe sociologicko-dopravného prieskumu) počtu osôb ktorí v rannej špičkovej 3-hodine cestujú mimo svoj okres nakoľko v okrese nie je dostatok pracovných príležitostí (vr. škôl vyššieho typu) a odhadovaný počet tých ktorí za prácou do toho ktorého okresu prichádzajú. Sumárna grafika za okresy je zjednodušená a je výsledkom matice tuším 45 dopravno-urbanistických okresov v ktorých sa dopravné chovanie mesta analyzovalo. Myslím si, že matica 45x45 v meste s veľkosťou pol milióna obyvateľov bola dostatočne podrobná a dala na tú dobu dobré výsledky. Táto grafika však neobsahuje cieľovú dopravu z obcí mimo Bratislavy. Je tragédiou mesta a VUC-ky, že v rámci budovania integrovanej dopravy sa venovala hlavná pozornosť ako sa budú deliť tržby za predané lístky, ale dopravno-inžinierske prieskumy a ich výsledky a interpretácie do dopravno-technických podkladov chýbali, alebo boli varené z vody pre nedostatok financií resp. pre nedohodu kto to zaplatí.
Reply on: Petto #230277:
Ocividne nie je, kedze 14Tr a 15Tr su pravidelne vypravovane.
Reply on: david1 #230279:
Zvláštne, že Valec má iné podklady. A to je dôveryhodnejší zdroj.
Reply on: Mike #230280:
Tak mesto by malo zdr*avat DPB, zato ze nedodrzuje kapacitu permanetne na tbus klb. linkach. Aspon na 33tke to dodrziava 😃
Reply on: Petto #230277:
Všetko môžu, aj 14 a 15 Tr. Teda možno si vydali nejaké interné nariadenie v rámci DPB. Akurát jaspers (ktorý dohliada na čerpanie EU fondov) sa pýta, máme 120 nových tbusov, koľko z toho je výprava a ak by sa nedokázala zabezpečiť, tak aká je správkovosť v DPB a všeobecne fungovanie.
Reply on: S499.1023 #230275:
Došli argumenty? Či si len menej chápavý. Vrátia sa naspäť na stanice odkiaľ prišli. Tie nosné a najviac využívané máš v okrese 1 a 3.

Štúdia kam sa najviac cestuje za prácou je už pár rokov známa.
Reply on: Ike #230272:
Tak. Najmä keď BA II začína už prakticky skoro pri Filálke a končí koncom Podunajských Biskupíc.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.