Pravdepodobne si vo svojich pripomienkach nedostatočne dramatický a nenapísal si tam ako musíš vstávať o sedem hodín skôr, umrie ti mačiatko lebo ho nestihneš nakŕmiť a že súčasné časové pohody sú genocídou strednej vrstvy
Zaujímavé, že "mne" nevedia vyhovieť
Momentálne odchody od nás: 4:07, 5:02, 5:28, 6:03, 6:33, 6:58, 7:23, 7:43, 8:43
Môj návrh..............................: 4:07, 5:07, 5:33, 6:07, 6:43, 7:03, 7:23, 7:43, 8:43
Ale nie, toto sa nedá. Ale 4 min. po návoznom spoji k vlaku z Jelky sa dá posielať priamy spoj do BA s vynechávaním Senca a následne 7 min. po ňom ďalší spoj, čo ide aj cez Senec, to veru áno!
Ten smer je špecifický, iný, ako senecký či pezinský. My tu máme atraktívnu ponuku vlakových spojení a najväčšie obce ležia priamo na trati, a aj z tých vedľajších chodia čiastočne k vlakom. Potom ten zostatok autobusmi (väčšinou školáci a pracujúci pri trase danej linky), ale drvivá väčšina autami.
Ako uvádzaš, na 720/740 je v špičke približne dvojnásobok spojov, (niečo na štýl S65) - od Senca sa napr. v súhrne nič nepridalo v auguste 2018, len sa to všetko rozdelilo do taktov + už dlhé roky počet spojov klesá, úmerne s klesajúcim dopytom, kým na železnici to stúpa. Pravdepodobne sú to noví cestujúci, len v menšej miere dochádza k presunu z autobusov do vlakov - to sa deje len na úsekoch, kde je vytvorený dostatočný interval návozu/odvozu zo Senca, ale aj to sa dogebrilo v decembri.
Ja sa bohuzial obavam ze ten dovod skutocne su "poziadavky cestujucich". Ten nahodny netakt naznacuje ze je spat doma kedy si individualny cestujuci napisal ze on by potreboval ten ktory spoj o 7 minut skor, tak sa to ad hoc posunulo. Vid aj ten bordel v Pezinku, kde system vydrzal dokopy asi tri mesiace a teraz tam zas spoje chodia nahodne.
A nemam ziadne nadeje ze po 2021 to bude lepsie, lebo problem je ocividne aj priamo na zupe, kde populizmus prevazuje nad odbornostou.
Ten oznam je až 5. v poradí(aj keď je najaktuálnejší) a nikto nevie prečo...A neviem ako ostatné regióny ale na 700-vkových linkách pribudlo veľa nových cestujúcich. Napríklad na 720/740 je v špičke približne 2-násobok spojov ako pred 19.8. ale autobusy sú obsadené rovnako. Aj pred 19.8. si pamätám spoje, ktorými nechodil takmer nikto, dnes už niečo také neexistuje.
Keď kliknem na idsbk.sk, nevidím ten oznam, až keď kliknem na archív oznamov (čo ma ani nenapadlo logicky), a ani medzi ich CP nie sú nové.
Ako pozerám, približne absolútnu nadväznosť na vlaky má v Senci len linka 640, aj to s medzerami a alibistickými odchýlkami od taktu alebo s neúmerne natiahnutými čakacími časmi od vlakov. Ostatné linky jedným slovom bordel. Potom sa čudujeme, že vlaky sú síce plné, ale aj cesty, lebo pri staniciach sa už pomaly nedá parkovať - keďže IDS neplní svoju úlohu. Noví cestujúci v autobusoch úplne absentujú, dokonca naďalej odchádzajú (viď zrušené bratislavské spoje alebo stačí sadnúť si na AS Senec a sledovať frekvenciu), pribúdajú len na železnici, ale nie vďaka BID, ale ZSSK.
Zmena CP regionbusov v okresoch SC a PK od zajtra (bez jedinej zmienky o tom)
- zopár spojov zrušených medzi BA a regiónom
- zopár spojov zrušených na konci rannej špičky a v sedle (do BA aj medziregionálne)
- zopár spojov predĺžených do susedných obcí
- opätovné predĺženie večernej premávky na niektorýh linkách, ktorá bola skrátená v decembri
- priblíženie návozných spojov k vlakom ráno
Stále však to nie je ani z ďaleka ideálne, prípoje k vlakom a od vlakov v seneckom termináli sú teda naozaj nič moc, jednotlivé linky majú už skoro identický bordel a netakt, ako pred 19.8.: kadejaké neodôvodnené odchýlky od taktu nezávisle od netaktu vlakov, pridané či práve zrušené spoje s alternatívnymi trasami, čiže buď príliš hustý interval a/alebo následná diera, tesné neprípoje k vlakom, príliš dlhé čakania od vlakov.
----------------------------------------
Vo Veľkom Bieli otvorili nové, celkom kapacitné rýchloriešené P+R s drveným kameňom, obrubníkom a sypaným chodníkom až po ochrannú zónu ŽSR. Pripravuje sa terminál v Bernolákove, avšak ešte s nedoriešenou náhradou parkovania počas stavby a po sprevádzkovaní, pretože dôjde k znížniu P-miest o cca. 50. Začalo sa masovo parkovať v Senci na druhej strane stanice, kde je prekladisko. Ivanka si ešte počká, Reca ide do stavby P+R (aj túto stavbu blokuje ŽSR), ale aspoňZSR ide montovať stojiská B+R priamo na nástupišti.
Dodnes nechápem aký má zmyslel STOPka v NBčkách a trolejbusoch. Veď šofér tam vidí aj keď sa zatlačí dopytové tlačidlo, preto si myslím že by sa to malo aj v nových autobusoch ktoré prídu tento/budúci rok zaintegrovať ako to je v NSkách.
Skôr ma štve dopyt na SU15CNG a Tedomoch, kde neviem kedy je stlačený a kedy nie a či vôbec má funkciu pamätania si požiadavky. Taktiež na Urbanwayoch je ten dopyt taký divný.
A nerozčuľuje to vodičov, keď im ľudia zvonia aj pred zastávkami, ktoré nie sú na znamenie?
A tak mi napadlo, keby všetky vozidlá mali dopytové otváranie dverí, táto otázka by stratila zmysel (za predpokladu, že by cestujúci dopyt stláčali v dostatočnom predstihu pred zastávkou).
Co sa moze pokazit, to sa urcite aj pokazi. Vidime to dnes a denne. Preto som rezignoval na vysvetlovanie kde sa ma na co pozerat, jednoduchsie je vsetkych naucit ze VSETKY zastavky su na znacenie. Je to jednoduche a systemove riesenie pre vsetkych cestujucich.
Kazdemu znamemu, kto pride do Bratislavy hovorim ze je kazda zastavka na znamenie, lebo v niektorych castiach mesta je viac zastavok na znamenie ako tych so standardnym rezimom. Neoplati sa to pamatat.
...no lebo to celoplošne kompletne pokazili tí, ktorí preniesli či zaviedli inštitút "zastávka na znamenie" do autobusovej/trolejbusovej dopravy v rôznych dopravných podnikoch. Vďaka tomu ak jedného pekného dňa začneme fungovať na spôsob Prahy, zas bude trvať roky, kým sa k ľuďom dostane, že je nová éra a že tie tlačítka rôzne v autobusoch nie sú ozdobné artefakty od výrobcov.
V prípade električiek a vlakovej dopravy je situácia iná, osobne si myslím, že zastávky charakteru na znamenie by mali/majú praktické (a rozumné) využitie práve pri týchto prevádzkach.
Na železnici na Slovensku to funguje úplne bez problémov (a čo som sa nedávno dozvedel, aj v Maďarsku pribudli "znamenité zastávky" na istých lokálkach), v Bratislave tiež nájdeme mnoho električkových zastávok (napríklad roky rokúce skloňované Krčace), ktoré by sa v pohode mohli prepnúť na režim na znamenie. Zariadenia umožňujúce dať vodičovi znamenie vo vozidlách máme, tak aký je problém?
Pri autobusoch a trolejbusoch je však nemysliteľné, aby vozidlá každý krát "pro forma" zastavovali a rozbiehali sa z ľudoprázdnych zastávok v skorých ranných či neskorých večerných hodinách, lebo sú charakteru "musíš tu stáť aj keby snehuliaci z neba padali". V týchto obdobiach dňa sú jazdné doby drvivej väčšiny liniek kratšie (viac "našponované") ako cez deň a mnohokrát práve tieto nezmyselné zastavovania pre nič za nič spôsobujú ešte nezmyselnejšie meškania, hoci vozidlo aj cesty sú prázdne - stačí jedna takáto zastávka a spoj už nestihne zelenú na najbližšej križovatke. Veľakrát sa tu riešilo, ako je možné, že spoj o piatej ráno / o jedenástej večer mešká 3 a viac minút - no presne takto.
V podniku sa šetrí všade kde sa dá, od pondelka tu už máme dve delené 83-ky, ktoré trávia medzidiel v Dúbravke na konečnej. Ale na zastávkach, "kde sa musí stáť", sa bude zastavovať a rozbiehať stále? Uvedomujú si kompetentní vôbec, koľko to je spálenej nafty?
Kance kancof, kiežby sa toho chytili čím skôr aj u nás. Všade vo svete to funguje bez problémov, nemusíme chodiť ďaleko pre príklad. Nevidím dôvod, prečo práve tu SaToNedá.
Osobitne ocenujem pouzitu formulaciu v tom texte, kedy sa nehovori o "plosnom zavedeni zastavok na znamenie". Kedze ludia (vratane niektorych zamestnancov DP) maju stale rozne predstavy o tom ako funguje zastavka na znamenie, je toto z marketingoveho aj prevadzkoveho hladiska podstatne lepsi sposob komunikacie.
810zssk