Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zrovna minule som nad týmto premýšlal, že by policajti mohli kontrolovať stav pneumatík a iných části vozov. Za jedno to bolo po tom, čo som videl fotky pneumatík pri tej kalamite a vzápätí na to po tom, čo som videl v akom stave boli gumy toho busu čo nabúral pri Prahe pred cca rokom. A ono hold, policajti sa dali do práce.

Podľa mňa by sa mali postaviť ráno pri výjazdoch niekde pri vozovni a odstavovať ich rovno tam, aby sa to ani nedostalo do premávky s cestujúcimi. Okamžite brať techničáky a dať odťahovať späť do vozovne. A aj keby nejazdili niektoré spoje, maslo na hlave by mal DPB a nie polícia.

To by sme potom videli akým zázračným tempom by sa objednali a nahodili nové pneumatiky. Toto je hazardovanie so zdravím vodičov a cestujúcich na margo dobrých hospodárskych výsledkov.

Na záver dodať, že by bolo treba viac takýchto kontrol.
§ 4 Povinnosti vodiča
(1) Vodič je povinný
a) použiť na jazdu len vozidlo, ktoré možno prevádzkovať v cestnej premávke,
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2009/8/20180520#paragraf-4

❗

V tomto (prvom) prípade by som priestupok (vodiča) riešil pohovorom/napomenutím, avšak všetky ďalšie (po tomto medializovaní) už bude nutné riadne sankcionovať!

Vodiči musia ODMIETAŤ JAZDIŤ s VADNÝMI a NEBEZPEČNÝMI VOZIDLAMI!

Následne kompetentní (manažéri DPB http://orsr.sk/vypis.asp?ID=23359&SID=2&P=1 a politici https://bratislava.sk/sk/primator + https://bratislava.sk/sk/zastupitelstvo ) sa budú musieť verejnosti ZODPOVEDAŤ za VÝPADKY SPOJOV!

👍
Reply on: Petto #229318:
Vodic nema vyjst z dvora na vozidle, ktore nesplna zakonne poziadavky. Takze ak im ho vymenia za rovnako obuty vrak, poslat ich do Pecse. A kludne aj do tretice.
Pri dezene okolo 1 mm nepotrebujes ziadny nastroj, vidis aj volnym okom ze je to slick. To by som pri snezeni odmietol aj na dvore preparkovat.
Reply on: irizar #229317:
Uprimne a ak im vymenia , dostanu nieco lepsie ?
DNES SU15 1211 nahradil iny SU15, a SOR 2205 nahradilo ine SU15. Vie resp ma sofer vobec nejaky nastroj na meranie dezenu ? ci len nechtom robia ? Kazdopadne JOJka a fizli by to mali viac rozpitvat.
Reply on: Petto #229316:
Pretoze su vsetci posrati jasne povedat: "S tymto ja von nejdem, dajte mi normalne obuty voz."
Reply on: S499.1023 #229314:
Dik za info
Takze vsetci jazdia z vedomim ze jazdia s nesposobilym vozidlom. Ten dezen ocividne nebude problem len tych 5 vozidiel. 👽 Len potom co by nam tu jazdilo, ze ?
Reply on: Petto #229311:
To je mi jasne, ale vodic ma povinnost skontrolovat vozidlo pred jazdou.
Keby sa napriklad stala nehoda na snehu a zisti sa ze na vine boli celorocne slicky a vodic nemal sancu, kto bude na vine? Podnik, ci vodic? Preto sa pytam na debila, ci za to moze byt popotahovany aj vodic ze s takym vozidlom jazdil?
Reply on: Petto #229311:
Nás v autoškole učili (pravda, bolo to v r. 1975), že vodič si musí vozidlo pred jazdou skontrolovať a nesmie ísť na cestu, ak nevyhovuje.
Reply on: dupe #229310:
Co ma s tym sofer ? To neni jeho vozidlo. Pokuta patri DPB/mestu.
Reply on: UltraM #229308:
Moze byt pokutovany aj vodic takehoto autobusu za to ze vozidlo nie je sposobila jazdy. Napriklad aj pre ojazdene preu, ci rozne typy pneu na jednej naprave?
Reply on: UltraM #229308:
Konecne❗
Reply on: S499.1023 #229297:
Ďakujem za opravenie. Samozrejme, tak som to myslel. Kedysi som sa o to zaujímal a z požiadaviek som mal pocit, že s mojim vzdelaním (netechnického smeru) by som sa rušňovodičom mohol stať len s veľkými ťažkosťami.
Reply on: dupe #229303:
Viedenský dopravný podnik WIENER LINIEN v inzeráte (zo zákona povinne) uvádza MINIMÁLNU, t. j. GARANTOVANÚ MZDU (MINDESTGEHALT) podľa KOLEKTÍVNEJ ZMLUVY (KOLLEKTIVVERTRAG) 2100 € za 37,5 hod. pracovný týždeň.

Presvedčiť sa o tom môžeš v inzeráte tu https://tinyurl.com/yaxzg6vg alebo tu https://bit.ly/2FUCSzw .
Reply on: SuchSoft #229304:
A to vazne vynechava Nam. L. Stura? 😂
Reply on: man3 #229302:
Ale toto som ja nikde netvrdil.

Len som chcel poukazat ze sa neda porovnavat prepocet zakladnej hodinovej mzdy a inzerat, kde sa do mesacnej mzdy zahrnu aj vsetky odmeny a priplatky ktore vychadzaju z priemeru, ktory vodici dostavaju. Keby do inzeratov uviedli len zakladnu hodinovu mzdu, tak nikoho nenalakaju. V kazdom meste sa mzda na normalnu uroven dorovnava bonusmi, odmenami, priplatkami. V Nitre je to napriklad motivačný príplatok od mesta 145 € v hrubom pre každého vodiča, ktorý v danom mesiaci odpracoval aspoň normu.

Vyplatna paska ukazala ze cisty prijem za kratsi mesiac (april 2018 mal len 20 pracovnych dni) moze byt 950 eur. Je to o 238 eur viac nez prezentoval rastaman2000.

Vladimir napriklad predvcerom vypatral, ze v Nitre priemerná hrubá mzda vodiča MHD Nitra v roku 2018 bola 1258,21 €. Diskuteri dovtedy na fore pisali ze cista mzda ma byt okolo 550 €.

Preto som vyzval rastamana2000 ze treba porovnat porovnatelne. Budem rad ked to niekto spracuje a budeme krasne vidiet ze vodici v BA zarabaju polovicu toho co vo Viedni. Mozno s bonusmi na cestovanie vyplynie ze zarabaju len tretinu.

Nepotrebujem obhajovat dopravne podniky. Kedze je nedostatok vodicov, signalizuje to ze ich ohodnotenie nie je optimalne. Kto dostane lepsiu ponuku, rad zuteka prec a ja sa tomu nedivim.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.