Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #229035:
tak je to pan primator hnedmizvysiliplatanicnerobim. ale je spravny. cital si clanok? je nejaky plat stanoveny , ale jeho podriadena nahvrhla zvysit a poslanci z rovnakej bandy to aj schvalili. medzitym doprava kolabuje, cesty a chodniky nie su cistene.
Reply on: omg123 #229032:
No a prečo potom píšeš "primator zvysimsiplat", keď si ho nezvýšil sám, ale stanovili mu ho poslanci. Ono, už samotný pojem "zvýšil" je nesprávny, nakoľko on žiaden primátorský plat predtým nemal, takže mu nemohol byť ani zvýšený.
Reply on: dupe #229031:
To áno, ale DPB má na starosti všetky zastávky? V Dúbravke sú zastávky OK ale v niektorých lokalitách ako keby sa na to zabudlo.
Reply on: dupe #229031:
zaujimave ze v PB nemali problem. cim to asi bude?
Reply on: Joyki #229030:
aby si bol ( a nielen ty ) v obraze:
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/496408-primatorom-zvysili-plat-skor-ako-cokolvek-urobili/
Lepšie výplaty odobrili mestskí poslanci najmä tým, ktorí boli do svojich úradov zvolení opakovane. V Bratislave a Nitre si však výrazne prilepšili nováčikovia, ktorí zatiaľ nič neukázali.

Primátor hlavného mesta Matúš Vallo bude zarábať 5 316 eur. Zákon mu priznáva minimálny plat 3 797, no poslanci mestského zastupiteľstva ho zvýšili o 40 percent, jeho predchodca Ivo Nesrovnal končil primátorovanie s výplatou 3 416 eur mesačne. Vallovi navrhla zvýšiť plat jeho prvá námestníčka Tatiana Kratochvílová.
Reply on: mirec240 #229028:
Zastavky by mal riesit DPB a zimna hotovost?

BTW po volbach Petrzalka po vsetkych barakoch rozvesala oznamenie ze podla zakona musi odpratavat vsetky chodniky vo vlastnej rezii. Zaroven napisala ze to nevedia zabezpecit a nech si to kazdy riesi ako chce.

Na druhu stranu treba povedat, ze tolko odpratanych chodnikov od snahu ako pocas tohto snezenia som v Petrzalke este nevidel. Vyskaslali sa vsak na najproblemovejsie miesta - najazdove rampy na terasy a nadjazdy - napr. na zastavku Dvory.
Reply on: omg123 #229029:
Približne každý starosta a primátor na Slovensku od 1.1. má vyšší plat.
Reply on: mirec240 #229028:
no kto asi? pan primator zvysimsiplat.
Kto je zodpovedný za to klzisko na zastávkach Sokolská, Bárdošova, Magurská a ďalších? Čaká sa na úrazy pri vystupovaní z trolejbusu?
Reply on: Solider #229016:
Myslel som konkretne toto miesto: https://imhd.sk/ba/galeria-media/update/11631/rekonstrukcia-spitalskej-sa-blizi-ku-koncu-8-12-2017/186697/Dokoncena-trat-na-Americkom-nam?&ref=ba%2Fgaleria%2Fupdate%2F11631%2Frekonstrukcia-spitalskej-sa-blizi-ku-koncu%3F%26ghg%3D

To je nevysvetlitelne. Navyse stav bude zabetonovany na dalsich 20 rokov. Takze je otazka co je viac low-costove? Nase trate, ci elektricky? 💀

Napriklad srdcovky a krizenia sa v zahranici vyrabaju opracovavanim oceloveho bloku. U nas sa zvaraju dohromady 2 kolajnice. Je jasne, kde maju potom trate vyssiu zivotnost.
Reply on: S499.1023 #229008:
Toho som si vedomý. Ja som interiér nehodnotil - mne aj v tom Combine Supra príde osobne znesiteľný, hoc nie ideálny. Reagoval som na #228975 od henko151, kde písal, že "tie Budapeštianské Combina" mu "neprídu nejaké extra", a ten reagoval len na omg poznámky o dĺžke a cene. Interiér sa vôbec neriešil, to sa tu začalo rozoberať až následne...
Reply on: dupe #229013:
Na tú križovatku na Americkom sme tu viacerí kuvikali, že sa nezmenila geometria, ale vraj to fakt kvôli tej trolejovej križovatke nejde - aj keď by ma zaujímalo, ktoré firmy kvôli tomu oslovili - a hlavne Solider vravel, že aj keby sa to tam celé narovnalo, tak "komfortná" prejazdná rýchlosť sa na škodovkách aj tak postrehnuteľne nezvýši. Bolo to v komentároch pri nejakej fotke...
Reply on: Mhr1 #229022:
Ja Ťa nenapádam 🙂 len z toho, čo si písal v #228981, že "nápravové tlaky sú v škodovkách tiež vyriešené lepšie" (a následnej stati o usporiadaní podvozkov pod článkami), som mal pocit, že porovnávaš "klasické" Combino so škodovkou, lebo tam to azda platí, ale pri Combine Supra/Aveniu určite nie, ale možno si len aj v tej časti písal o CAFe...
Reply on: omg123 #229010:
Veru neviem, načo si ho kopíroval, keď si vynechal vetu predtým, z ktorej je zrejmé, že neporovnáva CAF a Siemens navzájom, ale porovnáva čisto riešenie priestoru na podvozkami v našich Škodovkách (16 sedadiel) s budapeštianskymi CAFmi a Siemensami, ktoré sú v tomto smere na tom veľmi podobne. Keď sa už chceš hádať, tak buď aspoň precízny, nech to nestojí na vode...
Reply on: Solider #229009:
Zrovna Pražské 15T by som nedával za pozitívny príklad. Električky so samostatne zavesenými kolesami nemajú diferenciál a po prejdení oblúkom sa každé koleso otáča inou rýchlosťou, čo vedie k nadmernému opotrebovaniu kolies (platí aj pre ULF - nie aby ma tu niekto napadol, že ULF a 15T sú úplne iné električky - viem, ale riešenie kolies je na rovnakom princípe s rovnako prúserovými následkami). Cca tretina 15T i ULF-ov je stále odstavená. Takže navádzanie električky do oblúku pomocou GPS (neosvedčilo sa) či priamo senzorov na trati a príslušného softvéru v električke je riešenie už existujúceho prúseru a pokusom o nápravu problému, ktoré našťastie normálne električky nemajú.
Reply on: Mhr1 #229020:
Na rohu Špitálskej a Hollého je úzky pruh pre ostatnú dopravu, aj keď pred Kyjevom a pred hostelom je množstvo miesta.
Pred vietnamským na rohu pri policajtoch je úzke miesto, aj keď je kopu miesta pri vietnamskom bistre a oproti policajtom pri opravovni hodín.
Vedenie trate na Špitálskej je katastrofálne, ako dokazujú aj časté dopravné nehody. Len preto, že maruškov Magoriát bol schopný akurát vymeniť koľaje, namiesto od základu nového projektu a narovnania trate.
Reply on: Solider #229016:
Stačí sa pozrieť na Krížnu ulicu, ktorá je úplne rovná - vidno to na fasádach domov, na chodníkoch i vozovke. No a na tejto rovnej ulici sa električka 2x lomí. Takže to je zle. Je to dané tým, že keď sa v 60. rokoch budoval triangel na Vazovovej, boli k dispozícii len výhybky v konkrétnom uhle, nie šité na mieru a s rovnými krížmi, teda bez plynulých oblúkov. Niečo, ako modelová železnica, kde sa musí vychádzať zo zakúpených výhybiek. Takže sa postavil triangel na Vazovovej a tomu sa musela prispôsobiť trať, ktorá sa 2x ohla na rovnej ulici. No a v súčasnosti sa môžu vyrobiť výhybky šité na mieru. Takže nezostáva nič iné, len dúfať, že pri rekonštrukcii Ružinovskej radiály projektant navrhne rovnú trať na celej Krížnej a tejto rovnej trati sa prispôsobia tvarom výhybky a oblúky.
Reply on: omg123 #229010:
Počúvaj, omg123. Naozaj neviem, načo si kopíroval môj príspevok, lebo to, čo tam cituješ je presne to, čo som chcel povedať, teda to uvediem znovu:
"V CAF-och a Combinách je na rovnakom mieste - pri rovnakej šírke (či "úžke") uličky 7 resp. 9 sedadiel. Sedadlá sú ďaleko od okna a v Combinách musí mať sediaci človek ešte vykrútené nohy smerom do uličky."
Porovnával som riešenie priestoru na rovnakom mieste - teda nad podvozkom, kde majú Škodovky 16 sedadiel a spomínané budapeštianske len 7 resp. 9, ale bez toho, že by sa zväčšil priestor pre stojacich cestujúcich. Čo je na tom nepravdivé? Tragikomicky vyznieva tvoje obvinenie, že som - citujem ťa - "vidim ze tu elektricku si este ani na fotke nevidel, nie ze cestoval s nou a so siemensom ma spolocnu iba farbu". Lebo obe fotky, na ktoré sú odkazy v príspevkoch 229 002 a 229 003, som dával na internet ja. Takže sa, prosím, ešte raz na tie fotky pozri a spočítaj sedadlá. Ja som neporovnával celé CAF-y a celé Combiná, len ten priestor nad podvozkom. Ja viem, že CAF má nesené články a Combino nie. Čo sa týka nesených článkov, tam usporiadanie závisí od objednávateľa, nemusí tam mať žiadne sedadlá, len priestor pre batožinu či vozíčky, až po sedadlá 2+2 a všetky prechodné formy medzi tým. Ale riešenie nad podvozkom je dané konštrukciou vozidla, asi by tam výrobca nedával tie odstupy od okna, ak by to nebolo konštrukčne nevyhnutné. Takže sa, prosím, ešte raz na tie obrázky pozri. A napr. pri pohľade na CAF si uvedom, že tam kde v Škodovke štyria sedia, v CAF-e jeden stojí! Myslím ten priestor vľavo. To je podľa teba lepšie???
Reply on: Solider #229016:
Škoda 30T ForCity Plus Junior 😂
Reply on: St180 #229015:
Aha, dik.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.