Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #228809:
Neviem už celkom, ako je na tom regionálna autobusová doprava v dolnorakúskom VOR. Ale môžem v tejto súvislosti podotknút , že Nemecko, aspoň jeho východná časť je na tom tragicky tiež a to si človek myslí, že ako je to tam príkladné. Na tomto pohorela moja pracovná príležitosť v nemeckom mestečku Schleiz pri Plavne (Plauen). Ja, že tam bude niekde pendlovat bus každú hodinu k najbližšiemu vlakovému nádražiu, ale figa drevená, do najbližšieho väčšieho mesta tak 3 spoje do obeda, neskôr poobede a večer nič a o nejakom takte nemôže byť reč. Koho zaujíma tamojšia miestna doprava: https://www.kombus-online.eu/fahrplaene/ To ešte aj také Slovak Lines, alebo hociktorý slovenský dopravca je lepší.
Reply on: 810zssk #228828:
"zatial co VOR listok vychadza na 2,30€" - VOR listok Hainburg - Wolfsthal
Reply on: Mirtschi #228825:
Ja si to predstavujem nejak takto:
- Cestujuci ktory prechadza statnu hranicu moze pouzit bud tarifu IDS BK, alebo VOR podla vlastnej volby (napr. cestujuci Bratislava - Hainburg pouzije tarifu IDS BK, ale cestujuci Bratislava - Maria Ellend pojde na tarifu VOR lebo by zrejme vysia lacnejsie ako delit listky).
- Cestujuci ktory ide v ramci jedneho statu pouzije prislusnu tarifu, t.j. vnutrobratislavske cesty na tarifu IDS BK, vnutrorakuske cesty na tarifu VOR.

Zostava otazka ako doriesit vyrazne nizsiu cenu listka Wolfsthal - Hainburg podla tarify IDS BK v porovnani s tarifou VOR. V smere jazdy do Rakuska je to jednoduche: vodic listky IDS BK za hranicou uz nebude predavat a oznacenie listka nebude povolene. V smere na Slovensko je to tazsie - slo by sice stanovit pravidlo ze cestujuci iduci v Rakusku na tarifu IDS BK musi mat listok ktory plati minimalne do Bratislavy, ale to mi stale vychadza z Hainburgu na 1,80€, zatial co VOR listok vychadza na 2,30€. Cize ak si cestujuci kupi listok do BA a vystupi v Hainburgu, usetri 50 centov.
Reply on: MatejBA #228826:
No ale cielom je integracia 901 do IDS BK, co si nedosiahol ak v relacii SK-AT nechas sucasnu specialnu tarifu.
Reply on: Mirtschi #228825:
Ale to by teoreticky mohlo fungovat, kebyze je tam vola 🙂

Most SNP - Einsteinova: IDS BK tarifa
Wolfsthal - Hainburg - Bad Deutsch: VOR tarifa
SK-AT / AT-SK (ako teraz): sucasna tarifa
Reply on: 810zssk #228824:
Napríklad duálnu tarifu, dokonca trojitú máme tu i my v Ústeckom kraji aj v Stredočeskom. Napr. v osobných vlakoch v Praha - Ústí nad Labem v úseku Roudnice nad Labem až Hněvice platí súčasne tarifa integrovaných systémov PID a DÚK, poprípade ešte klasická Českých Drah. Zaujímavá duálna, tiež v podstate trojitá tarifa je aj kúsok vedla v Nemecku na vlakovej linke U28. Táto linka totiž má trasu z Děčína do Rumburku cez nemecké územie. Ten kto Nemeckom iba prechádza, teda nastupuje a vystupuje na českom území má tarifu ČD, pokial však chce vystúpiť/nastúpiť napr. v Bad Schandau, tak musí buď cestovať na tarifu medzinárodnú, alebo si musí kúpiť zvýhodnený lístok Labe - Elbe, ktorý sa predáva v spolupráci DÚK a VVO. Na nemeckom úseku spomínanej linky platí ešte samozrejme tarifa VVO. Pre bratislavsko-rakúsku cezhraničnú linku 901 a hodilo by sa kludne i to jej predlženie, by bolo asi najvhodnejšie zaviesť tiež duálnu tarifu, ale s tým že tarifa IDS BK aj na rakúskom úseku by platila iba, ak by cestujíci vystupoval alebo nastupoval na slovenskom území. Tak by sa rakúska strana nemusela obávať konkurence. Podla mňa i tak tam ten zákaz vnútroštátnej prepravy je kravina, avšak medzi rakúskymi obcami by platila klasická tarifa VOR.
Reply on: Peon #228819:
Nevidim v dualnej tarife ziaden problem, urcite by sme v Europe nasli priklady kedy niekde mozno pouzit tarifu roznych systemov. Listky VOR su bud papierove, alebo internetove/mobilne, cize ani z pohladu HW by to nebol nejaky megaproblem.

Pri 901 navrhujem predlzenie len po stanicu za ucelom nadviazania na vlak, nie dalej do dediny.
Reply on: Ike #228818:
To je velmi potesujuca zmena. Osobne sice pre integraciu vidim vacsie problemy ako (ne)objednavanie tych spojov, ale umoznenie objednavania spojov za hranice SR aspon umozni aby ta doprava konecne vznikala. Ak ovsem bude zaujem zo strany samospravy.
Reply on: Peon #228819:
To vôbec nie je zlý nápad!
Išlo by o predĺženie trasy o nejaké cca 2 Km, ale pre cestujúcich atraktívne. Len to dohodnúť s BA, spolufinancovanie zo strany kúpeľov a bola by z toho pekná výletná linka.
Reply on: 810zssk #228816:
Chcem vidieť takú duálnu tarifu v praxi. 😁 Aj Rakúšania by jazdili 901-kou za približne o 68% lacnejšie cestovné (porovnanie najlacnejší lístkov: 0,70 € IDS BK / 2,20 € VOR).

No ale keby bola 901-ka predĺžená na železničnú stanicu do Bad Deutsch Altenburg-u, tak potom by sa asi ozvali ďalší, ktorí by chceli jej predĺženie až do kúpeľnej časti toho mestečka..
Reply on: Peon #228812:
Tak zapojenie je reálnejšie, lebo od januára sa nám podarilo novelizovať 56/2012, kde pri definícii dopravnej obslužnosti vypadáva prívlastok "vnútroštátna". Teda inak povedané, dopravná obslužnosť a verejný záujem sa uvažuje už aj do zahraničia.
Reply on: Peon #228812:
Prevadzkovy rozmer tej 901 je tiez zaujimavy, dnes je to pomerne slusna tragedia - jednak ta anticka SORka (preco tam nejazdi nieco aspon ciastocne NP?) a jednak caste vypadky, kedze DPB nema vobec ziadnu koncepciu aku tu 901 hradit, takze ked sa pokazi, tak proste nejde. Podla mna by sa podmostove ZV malo vypravovat s pokladnou a vodicmi schopnymi v pripade potreby odjazdit 801, alebo 901.
Reply on: MatejBA #228814:
Suhlasim ze tu je ten prestup nezmysel.

Moja idea dlhodobo je predlzit 901 na stanicu v Bad Deutsch Altenburgu, co su 2 km navyse a tam spravit prestup na vlak do vzdialenejsich obci. Problem je ze v sucasnosti by to vyzadovalo vypravovat o jedno vozidlo navyse (vzhladom na CP vlakov).

Ale kazdopadne by to chcelo nejaky koncepcnejsi pristup k cezhranicnej preprave. Jednak zaviest nejaky system v tom ako to chceme obsluhovat (namiesto nahodnych liniek podla toho co sa vybojovalo), financovat a potom vyriesit aj tarifnu integraciu - v pripade Rakuska na oboch stranach, teda v 901 by idealne mala platit dualna tarifa IDS BK/VOR.
Reply on: S499.1023 #228808:
Hmm, tak potom určite chcú zrušiť aj tie linky do Laa an der Thaya a do Poysdorfu, lebo tie tam premávajú za tarifu IDS JMK. 😎
Reply on: 810zssk #228811:
Ako jedna vec je prestupny system, druhy je nutena uchylacina.

Podla mna ked uz tolko chcu vlak, tak nech to z Wolfstahlu potiahnu trat do BA cez Kopcany - miesto tam je (aj na kopcanoch), staci opravit trat - rovno by to potom mohli potiahnut na Hlavnu stanicu a ZSSK by mohla zrusit S65 🙂
Reply on: 810zssk #228811:
Tiež si myslím. V úseku "Wolfsthal - Hainburg" ten vlak jazdí často takmer alebo aj úplne prázdny.
Reply on: Ike #228807:
Na portal.cp.sk už 901-ku nemôžem nájsť, ale vo Facebook skupine https://www.facebook.com/HainburgSK/ niekto napísal 20. 12. 2018 (štvrtok): "VYBORNA SPRAVA: Licencia na 901 je oficialne predlzena do 11.12.2023!"

A aj: "BDB slubil, ze ked dostanu licenciu, obstaraju novy moderny bus. Takiez sme hovorili o malych zmenach trasy, časovania, alebo zapojenia do bratislavskej integrovanej dopravy,... Ale este nas caka vela stretnuti!"

Reply on: MatejBA #228810:
Ich predstava zrejme je prestup na S7 vo Wolfsthale.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.